fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הכל אודות אבא

שגיא דהאן היה בן שנתיים בלבד כשאביו, יורם דהאן, סגן אלוף בחיל ההנדסה ביחידת הקישור ללבנון, נהרג בזמן שניסה לחלץ את חבריו. לפני כחצי שנה הוא התגייס לחיל ההנדסה, מצויד בכומתה, שהשאיר אחריו האב
יורם דהאן ז"ל
מפקד פדנט. יורם דהאן ז"ל

כשלשגיא דהאן מלאו שנתיים, נפל אביו סא"ל יורם דהאן, בעת ששימש קצין ההנדסה של יחידת הקישור ללבנון. דהאן הבן לא הפסיק לאסוף פיסות מחייו של אביו, בעיקר לשאוב כוח והשראה מסיפור הגבורה שבו נפל. סא"ל דהאן נהרג ב-1996, כשהסתער כדי להציל לוחמים וחברים פצועים בשדה הקרב בדרום לבנון.

עכשיו 17 שנים אחרי, הבן שגיא משרת בהנדסה קרבית, לא נפרד מהדיסקית ומהכומתה הכסופה של אביו. סא"ל יורם דהאן החל את דרכו בקורס טיס שממנו נשר. הוא המשיך לחיל ההנדסה ויצא לקורס קצינים. בחיל ההנדסה שימש מפקד הפלוגה. בזמן שהתקדם בסולם הדרגות בחיל, הכיר דהאן האב את אורלי, ששירתה כפקידה פלוגתית ביחידה. הם נישאו והביאו לעולם שני ילדים. האב היה מסור לצבא. ב-1990 יצא ללימודים באוניברסיטת חיפה, במהלך שירותו, אבל לאחר שנתיים הוא חזר לצבא. את תפקידו האחרון – קצין ההנדסה של יחידת הקישור ללבנון – קיבל לאחר שסיים את לימודי התואר וקיבל את דרגת הסגן אלוף. במסגרת תפקידו הוא פיקד על מבצעים מיוחדים, טיפול בזירות מטענים ומוקשים, חניכת צבא דרום לבנון וקידום נושאים הומניטריים.

שגיא דהאן
שואב השראה מאביו. שגיא דהאן (צילומים: דו"צ)
יורם דהאן ז"ל
מפקד פדנט. יורם דהאן ז"ל

ב-30 במאי 1996 הופעל מטען צד סמוך למשרדי הצלב האדום באזור עיון. המטען פגע בכוח צה"ל שנע בסמוך, בשיירת מפקדים וקציני מטה של יחידת הקישור בדרך למטולה. יורם דהאן שהיה באזור שמע על האירוע והחליט לנסוע במהרה למקום כדי להציל את הנפגעים, אלא שאז מטען הצד השני הופעל, ודהאן נהרג. שגיא התגייס בנובמבר 2012 לחיל, בתפקיד מדריך רובוטיקה ביחידת יהלום של החיל. אני רואה בסיפור של אבא שלי סיפור גבורה. אני לוקח את הסיפור שלו ומספר אותו לאחרים, כדי שישמש להם דוגמה". שגיא, אחותו בת 22 ואמם מאוד קרובים זה לזה ותומכים זה בזה. אמו העדיפה שהוא לא ישרת בתפקיד לקרבי, ובכל זאת יעשה תפקיד משמעותי בצבא. "כשהגעתי לחיל הנדסה פגשתי קצינים ששירתו עם אבי וגם כאלה ששירתו תחתיו. הם אמרו לי שהם זוכרים אותו בגלל מי שהוא היה".

הכומתה הכסופה והדיסקית של אביו הם חלק בלתי נפרד מדהאן. את הדיסקית הוא זוכר עוד מילדותו. בתחילת שירותו הצבאי הוא החליט להצמיד אותה לדיסקית שלו. את הכומתה דהאן לא הכיר. זמן קצר לפני גיוסו לצבא, התקשר אליו מי ששימש נהגו הצבאי של אביו, אבי בוסקילה. "הוא סיפר לי שביום הראשון שהוא הגיע למשרדו של אבי, הוא היה בלי כומתה. ואבי שידוע כפדנט לגבי דיגום, הוריד את הכומתה שלו ונתן לו. הוא אמר לי: 'אבא שלך אמר לי להחזיר לו את הכומתה ועכשיו אני מחזיר לו אותה'".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות