fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בן 12 מעכו יושב בבית כשלושה שבועות בגלל תספורת

תספורת המוהיקן של זוהר ביטון לא הלמה את הקודים של בית הספר רמב"ם, אז הוא הלך לספר ותיקן את תספורתו. אלא שתיקון התספורת לא סיפק את המנהלת שדרשה תיקון נוסף. בינתיים השיער צמח, וביטון עדיין בבית
זוהר ביטון (צילום: אושרי כהן)
זוהר ביטון (צילום: אושרי כהן)
זוהר ביטון (צילום: אושרי כהן)
זוהר ביטון (צילום: אושרי כהן)

זוהר ביטון, בן 12 מעכו, תלמיד כיתה ו' בבית הספר הממלכתי-דתי רמב"ם, יושב זה כשלושה בבית. הסיבה: ביטון הסתפר בתספורת מוהיקן שאינה הולמת את בית הספר. יודגש, כי מדובר בתלמיד טוב. ב-10 בחודש הגיע ביטון לבית הספר חבוש בכובע. אמו נורית מספרת, כי הייתה זו היא שסיפרה למורה, בתמימותה, על התספורת, אך לא שיערה לרגע שכך יתנהגו אל בנה.

נורית ביטון: "אמרתי למורה שלא נעים לו ללכת עם כיפה בגלל התספורת, אז הוא שם כובע. יום לאחר מכן, הוא הושעה עד לתספורת הבאה. כעבור כמה ימים לקחנו את הילד לספר, כי הוא מאוד רצה להשתתף בתחרות ספורט שמתקיימת בבית הספר, והתספורת תוקנה. חשבתי שזה יספיק, שכן השיער יצמח, אך מנהלת בית הספר התעקשה שיסתפר שוב. מבחינתי, אחרי שהתספורת תוקנה, היא כן היתה הולמת ואף אחד לא ישכנע אותי אחרת.

"הגעתי לבית הספר וניסיתי לדבר על ליבה של המנהלת. בסך הכל מדובר על ילד בתחילת גיל ההתבגרות ותספורת אופנתית. בשביל זה משאירים ילד כבר שבוע שלישי בבית?". לדברי האם, הילד מרבה לבכות ואת החומר הנלמד הוא משלים דרך הווטסאפ. הם פשוט העדיפו שהילד יישאר בבית ושהשיער יצמח, כפי שבאמת קרה".

מנהלת בית הספר סיגלית ברזילי: "מדובר באחד התלמידים הכי מדהימים, לימודית והתנהגותית, שהגיע לבית הספר בתספורת שאינה הולמת את ערכי בית הספר. חוזר מנכ"ל קובע שתלמיד חייב להגיע בהופעה ההולמת את רוח בית הספר. כללי בית הספר רמב"ם מחייבים תלמידים להגיע מסופרים רגיל ולא בתספורת מוהיקן.

"בית הספר דרש מהתלמיד להסתפר ולחזור מיידית לבית הספר. יום למחרת הגיע הילד עם כובע, וגורמי בית הספר לא שמו לב לכך. לאחר התייעצות עם מפקח בית הספר, התלמיד נשלח לביתו על מנת להסתפר. הילד סירב להסתפר בגיבוי מלא של האם. ב-18 בנובמבר נערך משחק כדורשת, שבו התלמיד היה צריך להשתתף. יום קודם התקשרה המורה לספורט וביקשה ממנו להסתפר ולהגיע..

בבוקר הגיעו האם והבן לבית הספר. הילד עדיין לא היה מסופר. שוב נערכה התייעצות עם המפקח. הוחלט שהוא יכול להסתפר ולחזור למשחק. במהלך כל התקופה, המחנכת הייתה בביתו פעמיים בביקור בית. כמו כן מתקיים קשר טלפוני יומיומי רציף של מורים מקצועיים וחברים שביקשו ממנו לחזור לבית הספר. עד היום נעדר הילד שבועיים מבית הספר על דעת האם. יש להניח שמאז ממילא השיער צמח. כולנו מחכים לשובו".

מעיריית עכו נמסר: "זה שבועיים שצוות בית הספר פונה לאם במגוון ערוצים על מנת שתחזיר את בנה לספסל הלימודים, אך הצוות נתקל בסירוב מוחלט מצד האם. יש לציין, כי אם בסירוב יעמוד בעינו, העירייה תשתמש בכל הסמכויות העומדות לרשותה על מנת לאכוף את הוראות הביקור הסדיר". ממשרד החינוך נמסר, כי הנושא הועבר לטיפולו והתערבותו של המפקח המחוזי על הביקור הסדיר".

ממחוז צפון במשרד החינוך  נמסר כי המקרה הועבר להמשך טיפולו והתערבותו של המפקח המחוזי על הביקור הסדיר .

הנערה ס' מעכו יושבת כבר שלושה חודשים בבית

ב-6 לאוקטובר פורסם כי נערה בת 15 מעכו הסובלת בעיות לב יושבת בבית מאז פתיחת שנת הלימודים בעקבות מחלוקת עם אגף החינוך בעיריית עכו שדורשת כי ירשמו את הנערה לבית הספר אייל למוגבלות שכלית התפתחותית על אף שבאבחון נקבע כי אינה אוטיסטית.

ההורים התעקשו כי ביתם תמשיך ללמוד בכיתה מיוחדת בחטיבת ביניים העלייה השנייה בסיוע של סייעת צמודה שמימונה הוא דרך עיריית עכו.  ס', בת למשפחה של עולים מקווקז סובלת מבעיות בריאותיות ועברה מאז שנולדה שלושה ניתוחי לב ונמצאת בביתה מאז פתיחת שנת הלימודים- כבר שלושה חודשים. משפחתה של הילדה ניסתה לרשום אותה לכיתה מיוחדת בבית ספר אורט דפנה בקרית ביאליק, אך שם נמסר להם כי הכיתות הללו מיועדות אך ורק לתלמידים עם בעיות אוטיזם.

אחותה של ס': "אחותי נופלת בין הכיסאות. הלכנו גם לבית הספר מפתן קשת בעכו אך סירבו לקבל אותה היות ומדובר בילדים עם בעיות התנהגות והיא לא כזאת. אמא שלי דרשה שיתנו לה ללמוד בעלייה השנייה כפי שלמדה עד כה, אך בעירייה מתעקשים. הילדה משתגעת משעמום ומנהלת אגף החינוך לא עונה לי לאימלים".

ממשרד החינוך במחוז צפון נמסר בתגובה: ממשלת ישראל החליטה בשעתו, לתת סמכות ואחריות רישום ושיבוץ תלמידים בידי הרשות המקומית .לפיכך , מציע לפנות לרשות לבקש התייחסות .יחד עם זאת ,ומכיוון שמדברייך עולה כי הילדה בגיל חינוך חובה ויושבת בבית תקופה לא קצרה, ככל הנראה, מועבר עותק מהפנייה לידיעתו ולהתערבותו של מפקח ביקור סדיר מחוזי".

מעירית עכו נמסר: "מנהל החינוך ימשיך ליישם את חוק חינוך חובה והחלטות ועדת השמה ויפעיל מול ההורים את חובת הביקור הסדיר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות