fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ספורטאים מהגליל המערבי ייצגו את המדינה במשחקי המכבייה בארצות הברית

אור בקלו מעכו ונועם ליאון ממטה אשר ייצגו את אזורנו עם המלווה יניב גלבוע
משלחת של שותפות גליל מערבי
משלחת של שותפות גליל מערבי (צילום: באדיבות עיריית עכו)

לאחר מיונים והכנות רבות, יצאה לאחרונה משלחת מכביה מטעם צוות החינוך של "שותפות ביחד" גליל מערבי של שני כדורסלנים צעירים אור בקלו מעכו ונועם ליאון ממטה אשר, אשר ייצגו את אזורנו עם המלווה יניב גלבוע.

"שותפות ביחד" מחברת באמצעות פרויקטים שונים בין תושבי מטה אשר ועכו לשתיים עשרה קהילות יהודיות בארצות הברית. מפעל משחקי המכבייה מתקיים כל קיץ בארה"ב במספר ערים ברחבי המדינה. כל עיר מארחת כ- 1500 ספורטאים ומשלחות ספורט של נוער יהודי מכל העולם לשבוע ימים. נציגי הגליל המערבי צורפו למשלחת סן-אנטוניו, טקסס. הם התארחו בקהילה היהודית להיכרות ואימונים עם קבוצת הכדורסל ואז יצאו לפלורידה למשחקי המכביה.

אור בקלו מעכו: "לוח הזמנים היה מאוד עמוס בתחרויות. לפני שאתה מספיק לעשות משהו פתאום יש עוד פעילות. יום לפני שעזבנו השתתפנו בפעילויות "JCC Cares" למען נזקקים (דבר מקובל מאד בקהילות באמריקה). כיף לתרום בחזרה לקהילה ובכך להראות את הסולידריות החברתית בקהילה היהודית".

נועם ליאון מקיבוץ כברי: "הנוער שם דומה לנו מאד. באירוע הפתיחה של המשחקים כל משלחת מקבלת סיכות משלה, במטרה ליצור קשרים ולהכיר ספורטאים יהודים ממשלחות אחרות. זו הייתה דרך מצוינת להכיר נערים בגיל שלנו, והכרתי רבים והפכנו להיות חברים. במשחק הגמר של נבחרת הבנות מישראל בכדורעף (נגד לוס אנג'לס), הבאנו אתנו דגלים של ישראל, לימדנו את הנערים האמריקאים שירי ספורט בעברית ושרנו אותם לקבוצה .לשמחת כולם, נבחרת ישראל ניצחה והבנות זכו במדליית זהב".

דילן אשוורת', רכז הנוער של הקהילה היהודית בסאן אנטוניו, מוסיף: יצאנו עם 25 נערים ונערות בני 13-16 שייצגו את קהילת סאן אנטוניו במשחקי המכבייה. השחקנים הישראליים הוכיחו יכולת התחברות מהירה ונעימה מאוד ואנו מודים מאוד על תרומתם למשלחת".

יניב גלבוע סיכם: "בחירת הנערים הייתה מצוינת. הם היו מהשחקנים המובילים בקבוצה. קבלת הפנים הייתה חמה ואוהבת. בטקס הפתיחה של המשחקים הכניסה הייתה מרגשת מאוד, בעיקר לשמוע את ההמנון של מדינת ישראל ואת הסיפור של ספורטאי מינכן שנרצחו. נפגשתי עם הרבה אנשים והייתי עסוק בהסברה ישראלית בכל הקשור לפעילות שלנו בעזה והסבל של יישובי הדרום".

משלחת של שותפות גליל מערבי
משלחת של שותפות גליל מערבי (צילום: באדיבות עיריית עכו)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות