fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ליגות נמוכות: החלה הספירה לאחור

בית"ר נהריה אומנם לא ניצחה, אבל שמרה על פער 4 הנקודות מהדולקות אחריה. 7 מחזורים לסיום העונה, בית"ר נהריה צריכה עוד מאמץ קטן כדי להבטיח עלייה לליגה א'. מעלות עושה את הדרך ההפוכה ואחרי עוד הפסד ביתי היא נראית כמועמדת כמעט ודאית לירידה לליגה ב'. המאמן מאיר ארמה, שילם השבוע את מחיר הכישלון
בית"ר נהריה
בית"ר נהריה (צילום: מיכה פישנזון)

סקציה מעלות (ליגה א')

הקבוצה יצאה במחזור האחרון למשחק חוץ נגד אחווה עראבה בידיעה שזה משחק שיכול להיות קריטי עבורה. נקודה הייתה מספקת את מעלות, והיא הייתה קרובה לעמוד במשימה, אך 6 דקות לסיום, עראבה הצליחה לכבוש ולנצח. בתוספת הזמן, ספגה מעלות מכה נוספת כשהקשר דניאל ברדוגו הורחק בכרטיס אדום.

מצבה של מעלות האחרונה בטבלה (מקום 16, 15 נק') הורע עוד יותר בעקבות ההפסד, לאחר שיריבתה לתחתית הפועל כפר כנא, שממוקמת במקום ה-14 המוביל למבחני ההישרדות אגרה נקודה והגדילה את הפער בין הקבוצות ל-4 נק'. המאמן מאיר ארמה, שתחת שרביטו השיגה הקבוצה 2 ניצחונות, 7 הפסדים ו-6 תוצאות תיקו, שהקנו לה 12 נק' מתוך 45 אפשריות, פוטר בתחילת השבוע.

יממה לפני הודעת הפיטורין עוד נשמע ארמה אופטימי, כשהצהיר: "אני מאמין ביכולתי לחלץ את הקבוצה ולהציל אותה מירידה". נראה כי ההצהרות כבר לא עשו רושם על ראשי המועדון שהחליטו להיפרד מהמאמן השלישי שלהם העונה.

"זו הייתה החלטה משותפת שלנו עם ארמה", אמר מנהל הקבוצה גבי שמחון, "המטרה הייתה לעשות זעזוע ומהר, לפני שיהיה מאוחר מדי. אנחנו מאד מעריכים את עבודתו של ארמה ואני אישית חושב שמבחינה מקצועית הוא היה המאמן הכי טוב שהיה במעלות. לדעתי, סבלנו מחוסר מזל וחבל. נשארו עוד מספיק משחקים כדי לתקן ואני מקווה שנעשה את זה". לגבי זהות המאמן הבא, אמר שמחון: "ישנם מספר מועמדים שפנינו אליהם ואנחנו מחכים לתשובה". היום, תארח מעלות את הפועל מגדל העמק (מקום 4, 37 נק').

בית"ר נהריה (ליגה ב')
למרות שסיימה את משחק החוץ שלה נגד הפועל כאוכב בתיקו, 1:1, הצליחה הקבוצה לשמור על פער 4 הנקודות שלה בצמרת. הבית"רים כבר פיגרו, 1:0, לפני שאסף פחימה השווה ל-1:1. המאמן יוסי (ג'רי) בן חמו: "הקבוצות שמשחקות נגדנו המציאו שיטת משחק חדשה ומציבות מערך של 2:8. כלומר, שמונה שחקנים בהגנה ושני שחקנים בהתקפה. זו שיטה מסוכנת לנו, כי אנחנו תוקפים ותוקפים במטרה לפרוץ את ההגנה הצפופה של היריב ואז הם יוצאים להתקפות מתפרצות וכובשים".

במחזור הקרוב תפגוש בית"ר נהריה את בני סמיע, הנאבקת על מקומה בתחתית. בן חמו: "בליגה הזאת, אין משחקים קלים ולא משנה מה מיקומה של היריבה בטבלה. כולם רוצים נקודות ונלחמים. הדבר היחיד שיכול לעזור לנו זה המגרש הגדול בנהריה שבו לקבוצות היריבות יותר קשה להתגונן".

חבר הנהלת הקבוצה אבי כץ, הורחק מתחומי המגרש ל-2 משחקים, לאחר שנמצא אשם בסעיף "התנהגות בלתי הולמת". במהלך משחקה של בית"ר נהריה נגד ביר אל מכסור, התעלם כץ מאזהרות השופטים וחצה מספר פעמים את האזור הטכני של קבוצתו.

חלוקת נקודות. דודי בטיאשוילי מבית"ר נהריה במאבק מול שחקן מכאוכב (צילום: מיכה פישנזון)

מכבי עכו (ליגה ב')

הקבוצה הפסידה בביתה להפועל כאבול, 1:0. אלכס לויט הורחק בגין סינון מילים מיותרות לעבר השופט. המאמן אמיתי ברק: "היה משחק משעמם והייתי מסתפק גם בתיקו. ספגנו גול מיותר וההפסד הזה שוב סיבך אותנו". במחזור הקרוב תצא מכבי עכו למשחק חוץ נגד כפר מנדא.

אחי עכו (ליגה ב')
הקבוצה התקרבה לחלק העליון של הטבלה, לאחר שהביסה במשחק חוץ את הפועל סכנין, 0:4. לראשונה העונה הצליחה הקבוצה לחבר שני ניצחונות רצופים. המשחק הפך קל במיוחד עבור עכו לאחר שכבר בהתקפה הראשונה שלה במשחק, עבד דנדן מצא את הרשת. עאמר עוסמן (בפנדל), שאפיק חוביישי ושאדי גדבאן, הוסיפו את יתר השערים. המאמן אחמד עבאס: "הפכנו את המשחק לקל והוא יכול היה להיגמר בתוצאה יותר גבוהה". אתם שוב קרובים לפלייאוף העליון.

"אני חושב שאנחנו יכולים ומסוגלים להגיע לפלייאוף. שיחקנו כבר עם כל קבוצות הצמרת, פרט למרר אותם נפגוש עוד שני מחזורים, כך שיש לנו יתרון מסוים על שאר הקבוצות".
ביום שישי  (15:00) תארח עכו את הפועל שפרעם. עאמר עוסמן ומוחמד דוחי, ייעדרו עקב צבירת כרטיסים צהובים.

הפועל נהריה (ליגה ג')
הקבוצה נכנעה למוליכת הליגה, הפועל בועיינה, 2:0, ונותרה במקום התשיעי בטבלה. במחזור הקרוב תתארח הפועל נהריה אצל האחרונה, הפועל בענה, בתקווה להוסיף לעצמה עוד כמה נקודות למאזן.

טבלת ליגה ב' (מחזור 23)

קבוצה

יחס שערים

נקודות

1.

בית"ר נהריה

53-25

48

2.

בני כאבול

38-22

44

3.

מג'דל כרום

40-28

44

4.

בני מרר

29-25

39

5.

הפועל כאוכב

42-27

38

6.

מכבי טמרה

32-25

35

7.

אחי עכו

39-29

32

8.

בני עראבה

31-33

32

9.

מכבי עכו

40-37

30

10.

כפר מנדא

34-39

29

11.

הפועל שפרעם

31-35

27

12.

בני סמיע

38-48

26

13.

אחווה חיפה

26-30

23

14.

הפועל סכנין

28-59

21

15.

בית"ר חיפה

27-53

18

16.

ביר אל מכסור

25-39

14

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות