fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל ליגות נמוכות: ניצחון או שלום

סקציה מעלות תארח במחזור את מג'ד-אל-כרום (מעלות, שישי, 14:00), למפגש צמרת שעשוי לצרף את מעלות למאבקי העלייה. בית"ר נהריה מאבדת גובה. מכבי ואחי עכו ממשיכות להפסיד
יו"ר מכבי עכו אשר (ג'וקי) בן חמו (צילום: מיכה פישנזון)
הפנים אומרות הכל. יו"ר מכבי עכו אשר (ג'וקי) בן חמו מודאג מהמצב (צילום: מיכה פישנזון)

ליגה א': בית"ר נהריה

 יו"ר מכבי עכו אשר (ג'וקי) בן חמו (צילום: מיכה פישנזון)
הפנים אומרות הכל. יו"ר מכבי עכו אשר (ג'וקי) בן חמו מודאג מהמצב (צילום: מיכה פישנזון)

הפסד שני רצוף לבית"ר נהריה שמתחילה לאבד מומנטום ולהתרחק מצמד המובילות. אחרי ההפסד הביתי בשבוע שעבר לטבריה (3:2), הובסו הבית"רים למוליכת הטבלה החדשה, הפועל כפר סבא, 4:0. נהריה, שחסרה במשחק את ניסן רביבו (צהובים), נידאל חוג'יראת (מורחק) ויוני יוסיפוביץ' (פציעה), לא היוותה יריב של ממש למארחים ולאחר הרחקתו של החלוץ פאדי זיאדה (דקה 49), בכלל איבדה כל תקווה להוציא משהו מהמפגש הזה.

מי שרשם הופעת בכורה מחודשת בקבוצה הוא הקשר מיכה שושן, שהתחיל את העונה במכבי עכו. שושן: "מאז המחזור הראשון היתה אליי פנייה לחזור לבית"ר נהריה, אבל חיפשתי אתגר וחשבתי שבמכבי עכו אצליח לעשות דברים טובים ויפים. לצערי, זה לא התממש, בעיקר בגלל מגבלות תקציביות שהקשו מאוד על הקבוצה להתנהל כמו שצריך. לפעמים צריך להודות בטעות ובמבט לאחור אני מודה שטעיתי בהחלטה שלי לעזוב. לשמחתי, עכשיו חזרתי ואעשה את הכל כדי לעזור לבית"ר נהריה להצליח".

 מה אתה צופה שיקרה עם מכבי עכו?
"מכבי עכו זו קבוצה חלשה מאוד. ההתפטרות של המאמן אמיתי ברק לא שינתה וגם לא יכלה לשנות, כי הבעיה היא לא בעמדת המאמן. מאמן הוא לא קוסם. הרמה המקצועית של השחקנים לא טובה והם גם לא מחויבים מספיק למועדון. ככה, יהיה להם מאוד קשה לשרוד. אם לא יהיה שינוי רציני, מכבי עכו מועמדת חזק לירידה. אני מאחל להם שייצאו מהמצב הזה ושיצליחו להישאר בליגה".

חזרת לבית"ר נהריה, קבוצה שמצליחה עד כה להפתיע לטובה.
"בדרך כלל, ככה זה אצל עולות חדשות בשנה הראשונה. גם מעלות, בשנה הראשונה שעלתה לליגה א', סיימה באותה שנה בצמרת ושנה לאחר מכן ירדה ליגה. זה טבעי שקבוצה חדשה באה עם התלהבות והיריבות גם עוד לא כל כך מכירות אותה. המטרה היא שתהיה לזה גם המשכיות".

 הגעת לבית"ר נהריה דווקא בעת משבר, אחרי שני הפסדים רצופים.
"אני לא חושב שהקבוצה במשבר, כי במשחק האחרון נגד כפר סבא התמודדנו מול קבוצה שהיא רמה מעל הליגה. בית"ר נהריה זה מועדון מסודר ורציני עם סגל שחקנים איכותי ואני בטוח שהקבוצה עוד לא אמרה את המילה האחרונה".

 עלייה?
"כשהגעתי, אף אחד לא דיבר ולא הזכיר את המילה עלייה. עלייה עושים, לא מדברים".

צמרת טבלת ליגה א' (מחזור 13)

1. הפועל כפר סבא – 29 נק'

2. הפועל הרצליה – 29 נק'

3. בית"ר נהריה – 24 נק'

4. מכבי דלית-אל-כרמל – 21 נק'

5. הפועל בית שאן – 21 נק'

6. הפועל חדרה – 21 נק'

7. הפועל מגדל העמק – 21 נק'

8. עירוני טבריה – 21 נק' 

(* הראשונה עולה ללאומית, מקומות 2-5 ישחקו במבחנים)

ליגה ב': סקציה מעלות

הקבוצה רשמה במחזור האחרון ניצחון חוץ חלק על מ. ס. עראבה, 0:2, וצמצמה את הפער מהמקום הראשון ל-7 נקודות. אילן טל, בצמד שערים – אחד בפנדל מדויק בדקה ה-20 ושני בדקה ה-51, הכריעו את המשחק. בעקבות ניצחונה השני ברציפות של מעלות והפסדה המפתיע של המוליכה ערב המחזור מג'ד-אל-כרום (2:1 לשפרעם), נותרה מעלות בתמונת המאבק על הכרטיס האוטומטי היחיד לעלייה. במחזור הקרוב תארח מעלות במגרשה את מג'ד-אל-כרום לעימות צמרת ישיר (שישי, 14:00).

מנהל הקבוצה גבי שמחון: "המשחק הזה הוא ההזדמנות האחרונה שלנו להתברג חזק במאבק על המקום הראשון ואני קורא לכל אוהדי הקבוצה להגיע לעודד ולדחוף את השחקנים במשחק". במעלות היתה השבוע דריכות שיא לקראת המשחק ואפילו נעזרו שם באופן מיוחד במאמן הכושר יניב מרגוליס, שהעביר אימונים במקומו של המאמן יוסי (ג'רי) בן חמו, ששהה בחו"ל.

ביום שלישי תארח מעלות (שעה 14:00) את הכח ר"ג מהליגה הלאומית למשחק במסגרת גביע המדינה.

ליגה ב': מכבי עכו

שמעון עזרן (מימין) מהפועל נהריה עם היו"ר גבריאל והמנהל ללוש
מהיציע למגרש. שמעון עזרן (מימין) מהפועל נהריה עם היו"ר גבריאל והמנהל ללוש (צילום: אדריאן הרבשטיין)

גם חילופי מאמנים (ג'קי שריקי במקום אמיתי ברק), לא הצליחו עד כה להביא לקבוצה את השינוי המיוחל ובמחזור האחרון, במשחק תחתית חשוב, הפסידו המכבים מעכו לבית"ר חיפה, 1:0. הקשר מיכה שושן, שהיה מהשחקנים היותר יציבים בקבוצה, עזב וחזר לבית"ר נהריה. במחזור הקרוב תארח מכבי עכו במגרשה את מכבי טמרה.

ליגה ב': אחי עכו
הקבוצה ממשיכה להפסיד ומתקשה להתרחק מהתחתית הבוערת. במחזור האחרון ספגה אחי עכו הפסד בית כשנכנעה לבני מנדא, 2:0. במחזור הקרוב מצפה לאחי עכו משחק חוץ נגד הפועל שפרעם.

טבלת ליגה ב' (מחזור 12)

1. הפועל כפר כנא – 29 נק'

2. איחוד מג'דל כרום – 28 נק'

3. הפועל שפרעם – 22 נק'

4. סקציה מעלות – 22 נק'

5. אחווה מנדא – 19 נק'

6. מכבי טמרה – 18 נק'

7. הפועל כאוכב – 18 נק'

8. בני כאבול – 18 נק'

9. הפועל בועיינה – 17 נק'

10. בית"ר חיפה – 16 נק'

11. בני סמיע – 14 נק'

12. הפועל סכנין – 14 נק'

13. אחי עכו – 12 נק'

14. בני עראבה – 10 נק'

15. מכבי עכו – 9 נק'

16. הפועל מ'רר – 6 נק'

( * הראשונה עולה אוטומטית לליגה הארצית. מקומות 2-5 יתמודדו במבחני עלייה. 2 האחרונות ירדו לליגה ג')

ליגה ג': השבוע של הפועל נהריה
הפועל נהריה היתה בסוף השבוע הנציגה היחידה מנהריה שניצחה. בעוד בית"ר (ליגה א') סופגת תבוסה בכפר סבא ומכבי לא מצליחה לנצח את נח'ף, רשמה הפועל נהריה ניצחון ביתי על מ. ס. קצרין, 1:2. הייתם קליב כבש כבר בדקה ה-3. מומי פזרקר הכפיל את התוצאה בדקה ה-35. במהלך המחצית השנייה הצליחו האורחים לצמק, לא יותר. בדקות הסיום שולב במשחק מנהל הקבוצה שמעון עזרן (40) ורשם הופעת בכורה העונה. עזרן תופקד בחלק ההגנתי וסייע לקבוצתו לשמור על היתרון. בעקבות הניצחון התקדמה הפועל נהריה למקום ה-11 בטבלה.

מכבי נהריה אכזבה כשסיימה את משחק החוץ שלה נגד בני נח'ף בתיקו אחת. יועד אברג'ל העלה את המכבים ליתרון 0:1 (דקה 10), אך נח'ף הצליחה בהמשך להשוות. התיקו הוריד את מכבי נהריה למקום הרביעי בטבלה והרחיק אותה עד כדי 9 נקודות מהמקום הראשון. במחזור הקרוב תארח הפועל נהריה את מוליכת הטבלה הבלתי מנוצחת, הפועל עירוני צפת. מכבי נהריה תצא למשחק חוץ נגד קצרין.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות