fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל, ליגות נמוכות: אף פעם לא מאוחר

שמעון עזרן (41), הפך בחודש האחרון ללהיט החם, כשהפך ממנהל קבוצה לסקורר קורע רשתות. אבי סבג, שמצא את עצמו על הקווים כמאמן בית"ר נהריה, חושב שאם היה מגיע קודם לכן, מצבה של הקבוצה היה אחרת. המאמן קיסר חדאד, שהוזעק ממחלקת הנוער להציל את הקבוצה הבוגרת של אחי עכו, מספר איך ההרגשה להיות מאמן מחליף בפעם החמישית
השתבח עם השנים. שמעון עזרן מהפועל נהריה (צילום: אבי פפיס)
השתבח עם השנים. שמעון עזרן מהפועל נהריה (צילום: אבי פפיס)

בית"ר נהריה (ליגה א')
המאמן הטרי של הקבוצה אבי סבג, במשחק הבכורה שלו על הקווים, השיג נקודה במפגש קבוצתו החדשה נגד הפועל מגדל העמק, 0:0. התיקו השאיר את בית"ר נהריה במקום השמיני בטבלה כשהיא רחוקה 2 נקודות בלבד מהמקום החמישי שמזכה בכרטיס למבחני העלייה.

אבי סבג, התרגשת להיות שוב על הקווים?
"אני לא אחד שמתרגש בקלות, אבל כאחד שגדל בקבוצה יש בינינו חיבור טבעי וכן הרגשתי דז'ה-וו".

מהתרשמות ראשונה מהשבוע הראשון שלך בקבוצה, יש לבית"ר נהריה סיכוי להגיע לפלייאוף העליון?
"בהחלט כן, אבל יש לי עוד המון עבודה לעשות. אם הייתי מגיע קודם לכן המצב של הקבוצה היה טוב יותר וכבר היינו בפלייאוף העליון".

יש כוונות להמשיך בקבוצה גם בעונה הבאה?
"למרות שאני לא פוסל שום אפשרות, כרגע אני לא חושב שהקבוצה תוכל מבחינה תקציבית לעמוד בדרישות שלי. הגעתי לבית"ר נהריה אחרי פנייה אליי והסכמתי לסייע לה לסיים את העונה בצורה ראויה. יש לי הצעות לעונה הבאה מקבוצות מליגות בכירות יותר ונראה מה יהיה". במחזור הקרוב תצא הקבוצה למשחק חוץ נגד השנייה בטבלה, עירוני טבריה.

סקציה מעלות (ליגה ב')
שלושה מחזורים לסיום העונה, השיגה הקבוצה ניצחון בית על האחרונה בטבלה, בני עראבה, 0:2 ושיפרה מאוד את סיכויה לסיים את העונה הסדירה עם כרטיס למשחקי המבחן על העלייה לליגה א' (הראשונה מעפילה אוטומטית לליגה א' והקבוצות שתסיימנה במקומות 2-5, יתמודדו ביניהן על כרטיס עלייה נוסף). המחצית הראשונה היתה חלשה והסתיימה ללא שערים. הבונקר של האורחים נפרץ בדקה ה-62 על ידי בר כהן. בדקה ה-76 הכפילה מעלות את יתרונה משער של אילן טל בפנדל. עד לסיום שמרה מעלות על היתרון ועל הניצחון שביסס אותה במקום השלישי בטבלה, מרחק 8 נקודות מהמקום השישי. שוער המשנה משה קמחי, שהוקפץ להרכב הראשון במקומו של השוער אושרי לוי, הצטיין וזהו משחק שני ברציפות שקמחי שומר על רשת נקייה.

מנהל הקבוצה גבי שמחון: "אני שמח שניצחנו והשאיפה עכשיו היא לסיים במקום השלישי כדי ליהנות מיתרון הביתיות בסדרת הפלייאוף העליון. מצפים לנו שלושה משחקים קשים, אבל יש לנו גם יתרון של 4 נקודות מהמקום הרביעי. על פניו זה אמור להספיק, אבל בכדורגל כבר למדנו שהכל יכול לקרות. נקווה שנעמוד במשימה".

במחזור הקרוב תתארח מעלות אצל מוליכת הטבלה, מג'ד-אל-כרום.

מכבי עכו (ליגה ב')

הקבוצה ממשיכה במסע ההילחצות שלה מהתחתית ובמחזור האחרון גברה בביתה על בית"ר חיפה, 2:4. שגיא פיצ'חדזה פתח את מסכת השערים בפנדל מדויק בדקה ה-10. אסף הררי הכפיל ל-0:2 ואביב אלון הגדיל ל-0:3. דקה לסיום המחצית הראשונה הצליחו האורחים לצמק ל-3:1, ובדקה ה-56 כבשו שער שני וצמצמו ל-3:2. שגיא פיצ'חדזה, בשער נוסף, הרגיע את הלחץ בעכו וקבע את תוצאת המשחק, 2:4 למכבי עכו.

במחזור הקרוב תתארח מכבי עכו במפגש תחתית אצל מכבי טמרה.

אחי עכו (ליגה ב')
הקבוצה הפתיעה בניצחון חוץ גדול כשהביסה את אחווה מנדא, 0:6. בפסטיבל השערים השתתפו: ענאן טרביה – שלושער, ויאם מוסא, מוחמד דוחי וסלים ואכד – שער אחד כ"א. המאמן קיסר חדאד, שמוביל את הקבוצה בחודש האחרון במסע ההיחלצות שלה מהתחתית, סיכם: "אני בעצמי הייתי המום מהיכולת של השחקנים במשחק הזה. כל מה שעשינו, הצליח. זה היה משחק מושלם".

איך אתה מסביר את העובדה שזהו ניצחון שלישי ברציפות במשחק חוץ, בעוד בבית אתם מאבדים נקודות בקלות רבה?
"לדעתי, ואין לי הסבר למה, במשחקי הבית השחקנים שלנו מאוד לחוצים. אולי זה בגלל הקהל והציפיות שיש לו מהקבוצה".

מאז שהגעת הקבוצה התייצבה ויש תוצאות בשטח. איזה שינוי הבאת?
"כשהגעתי, מצאתי קבוצה מפורקת מקצועית ומפולגת חברתית. עבדתי יותר בצד הפסיכולוגי והמנטאלי ולשמחתי החיבור בינינו היה מהיר ומצוין".

לא חששת להגיע לקבוצה כזאת?
"לא, כי האמנתי שאצליח לחלץ את הקבוצה מהמצב הקשה שבו היא היתה. תמיד אמרתי שאחי עכו צריכה מאמן מבית, אחד שמכיר את השחקנים, את הסביבה ואת המנטאליות. זו מערכת לא קלה. מועדון אחי עכו זה בדם שלי ומתי שקוראים לי אני מתייצב ובא. היום כשאני רואה את השינוי ואת התוצאות, אני בהחלט מרגיש כמו משיח. אנחנו עדיין באזור הסכנה, אבל תלויים בעצמנו וזה הדבר החשוב".

נענה לקריאה והתנדב לבוא ולסייע. מאמן בית"ר נהריה אבי סבג, שוב על הקווים   (צילום: מיכה פישנזון)
נענה לקריאה והתנדב לבוא ולסייע. מאמן בית"ר נהריה אבי סבג, שוב על הקווים (צילום: מיכה פישנזון)

אם הקבוצה תישאר בליגה, אתה לא חושב שראוי שתמשיך גם בעונה הבאה ולא כל פעם תגיע על תקן של מחליף זמני?
"אני גם חושב כמוך, אבל לצערי אף פעם לא קיבלתי הזדמנות אמיתית לאמן את הקבוצה, אבל כמו שצריך. כלומר, להכין אותה בקיץ ולרוץ איתה עונה מלאה. אבל את השיקולים האלה אני משאיר להנהלה. היא זו שתחליט ותקבע".

יש לך מענק הישארות?
"באתי להציל את הקבוצה ולאמן אותה מתוך אהבה ואפילו לא דיברנו על כסף. מה שייתנו, אקבל בברכה". במחזור הקרוב תארח אחי עכו בביתה את הפועל שפרעם.

טבלת ליגה ב' (מחזור 27)

1. איחוד מג'ד-אל-כרום – 64 נק'

2. הפועל כפר כנא – 62 נק'

3. סקציה מעלות – 50 נק'

4. אחווה מנדא – 46 נק'

5. הפועל שפרעם – 45 נק'

6. בני כאבול – 43 נק'

7. הפועל בועיינה – 40 נק'

8. הפועל כאוכב – 33 נק'

9. בית"ר חיפה – 33 נק'

10. בני סמיע – 32 נק'

11. אחי עכו – 32 נק'

12. מכבי עכו – 31 נק'

13. הפועל מ'רר – 29 נק'

14. מכבי טמרה – 26 נק'

15. הפועל סכנין – 24 נק'

16. בני עראבה – 22 נק'

המושיע של אחי עכו. המאמן קיסר חדאד (צילום: עצמי)
המושיע של אחי עכו. המאמן קיסר חדאד (צילום: עצמי)

ליגה ג': כוכב נולד, שמעון עזרן
המחזור האחרון האיר פניו לשתי הנציגות הנהרייניות, מכבי והפועל, שרשמו ניצחונות מרשימים נגד יריבותיהן. מכבי נהריה גברה בחוץ על מכבי ירכא, 1:3, משערים של אורן בן חמו, עמית משה ודביר בראון. הפועל נהריה מחצה את הפועל מרום גליל, 1:6, כשמנהל הקבוצה שמעון עזרן, שוב פותח בהרכב, שוב כובש ושוב מככב. עזרן הבקיע צמד, בעוד אלכס צ'רנין (בצמד שערים), מומי פזרקר ומוחמד אגא, משלימים את החגיגה.

עזרן (41), שמשמש בשנים האחרונות כמנהל הפועל נהריה וכלל לא היה בתוכנית של הפועל נהריה, הפך בחודש האחרון ללהיט החם, כשהבקיע ברציפות בכל שלושת המשחקים בהם שותף.

עזרן, אתה יכול להבין את ההפתעה של האנשים כשהם שומעים על כושר ההבקעה שלך?\
"מצד אחד כן, כי אני לא כדורגלן מקצועני טיפוסי ורוב האנשים מכירים אותי מהכדורגל בשכונה. מצד שני, אני בא בעיקר בשביל ליהנות ולכן אולי יותר קל לי במגרש. אני לא לחוץ ומשחק בכיף. השערים הם בונוס".

ארבעה שערים בשלושה משחקים. איך אתה עושה את זה בגילך?
"הכל מהניסיון. אני יודע איפה לעמוד, מתי למסור, מתי לבעוט ומפרגן גם לאחרים. אתם רושמים על השערים, אבל אני גם מבשל. הכי חשוב זה שתהיה בקבוצה אחווה ואהבה, רק ככה קבוצה יכולה להצליח".

בשנים האחרונות אתה מנהל הקבוצה, מאיפה בכלל צץ הרעיון להוציא כרטיס שחקן?
"במקרה. בתחילת העונה לקחנו את השחקנים לבדיקות רפואיות כדי להוציא להם כרטיסי שחקן. נשארתי במכון עם השחקן האחרון, עומר בינימין, ולידו היה אופני כושר מיותרים. שאלתי את הרופא אם אני יכול לעלות ועל הדרך שיבדוק אם הכל בסדר אצלי. אחרי רבע שעה הרופא אומר לי שיש לי כושר מעולה. הצעתי לעמוס גבריאל, היו"ר, להוציא לי כרטיס שחקן והוא הסכים. הכל היה בכלל בצחוק. לפני חודש, כשאיבדנו את הסיכוי לעלות ליגה, שחקנים הבריזו ולא היה מי שישלים לנו הרכב. כדי שלא נספוג הפסד טכני, התלבשתי ועליתי לשחק. כבר במשחק הראשון הבקעתי וככה זה נמשך".

חשבת על כך שאולי אם היית משחק בשלב מוקדם יותר של העונה, הייתם עדיין בתמונת העלייה?
"אמרתי ליו"ר שלנו עמוס, שאם היו מאמינים בי כבר בתחילת העונה, אולי המצב שלנו בטבלה היה אחרת".

מוכן לכך שאולי מהמשחק הבא כבר יצמידו לך שמירה אישית?
"אין לי בעיה. שתבין, לא באתי לגנוב את ההצגה מאף אחד והמטרה שלי היא ללמד את השחקנים הצעירים ולהעביר להם מהניסיון שלי. חוץ מזה, לקבוצה היריבה יהיה מאוד קשה לשמור עליי כי את מה שאני שכחתי, הצעירים של היום עוד לא למדו".

בקצב הזה, עם כמה שערים להערכתך תסיים את העונה?
"יש התערבות בקבוצה שאם אבקיע עד 10 שערים, אני מזמין את כל הקבוצה לארוחה ואם אבקיע מעל 10 שערים, מומי פזרקר ואבי בן סימון, יממנו את הארוחה".

עכשיו הם לא ימסרו לך…
"אל תדאג, אני לא פראייר. אני מסוגל גם להבקיע מביצועים אישיים".

ביום-יום, לעזרן יש שני קווי חלוקה של גלידות והתגובות שהוא מקבל מהלקוחות, גורמים לו לחייך מעונג. מצד שני, יש לו גם תובנות לגבי עתיד הכדורגל בנהריה. עזרן: "לדעתי, צריכה להיות קבוצה מאוחדת אחת חזקה בנהריה שתיהנה מתקציב גדול ותחזיר את נהריה למפת הכדורגל. זה יהיה לטובת כולם. מגיע לעיר כמו נהריה קבוצה בליגה בכירה".

ואז, מה יעשו שחקנים חובבנים כמוך?
"במקביל לקבוצה הבכירה, שיקימו קבוצת בת שתשחק בליגות הנמוכות ותהווה מענה עבור שחקנים צעירים וחובבנים כמוני שרוצים רק לשחק וליהנות". במחזור הקרוב תארח מכבי נהריה במגרשה את מכבי נח'ף, בעוד הפועל נהריה תצא למשחק חוץ נגד הפועל גולן/קצרין.

השתבח עם השנים. שמעון עזרן מהפועל נהריה (צילום: אבי פפיס)
השתבח עם השנים. שמעון עזרן מהפועל נהריה (צילום: אבי פפיס)

צמרת טבלת ליגה ג' (מחזור 22)
1. הפועל צפת – 55 נק'

2. מכבי נח'ף – 43 נק'

3. מכבי נהריה – 40 נק'

4. מ. ס. ג'וליס – 38 נק'

5. הפועל רמה – 37 נק'

6. הפועל פקיעין – 34 נק'

7. מכבי ירכא – 33 נק'

8. מ. כ. משגב/סלאמה – 33 נק'

9. הפועל נהריה – 31 נק'

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות