fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נוהל חירום: הלימודים הופסקו במעלות וכפר ורדים

ממחר יפעל מערך ה"למידה מרחוק" במשרד החינוך. הרשויות המקומיות יקיימו הערב הערכת מצב. בית החולים נהריה נערך לקבלת נפגעי היפותרמיה
מכוניות מכוסות שלג בצפון (צילום: אדריאן הרבשטיין)

החל משעות הבוקר המוקדמות, שלג לבן כיסה את כל הכפרים בגליל העליון. חורפיש , מעיליא, כפר ורדים, מעלות והמועצה התעשייתית מגדל תפן פוקדת סופת שלגים. כמעט בכל יישובי הצפון לא התקיימו לימודים היום: בצפת, מועצה אזורית "מרום גליל", רמת הגולן, מרום גולן, מועצה אזורית "גליל עליון", חורפיש, מג'דל שמס, בית ג'אן, מועצה אזורית "משגב", מועצה אזורית גולן (בית הספר "קשת").

בבתי הספר שנפתחו כרגיל נוכחות התלמידים היתה דלה, ביניהם: יאנוח ג'ית, פקיעין, מעלה יוסף, שתולה, צוריאל, מתת, שומרה, נטועה ומצפה הילה, חוסן.

מכוניות מכוסות שלג בצפון (צילום: אדריאן הרבשטיין)

בכפר ורדים, תפן ובמעלות תרשיחא פינו את התלמידים מבתי הספר והגנים החל מהשעה 10:00 בבוקר. דובר המחוז, דויד גורלי מציין כי המחוז נערך להפעיל כבר ממחר את מערך ה'למידה מרחוק' כדי להקל על תלמידים באותם מוסדות חינוך שפגעי מזג האוויר אינם מאפשרים להם להגיע פיזית למקום הלימודים. באיגרת שעניינה היערכות מיוחדת בשל מזג האוויר שנשלחה הבוקר לכל הגננות ומנהלי מוסדות החינוך בצפון , דוברי עברית וערבית גם יחד , אומרת מנהלת המחוז , ד'ר אורנה שמחון , בין היתר :

"אנו עדים למערכת חורפית סוערת ששיאה עוד לפנינו. הצפות, שלגים אשר עלולים לשבש את פעילות הלימודים באופן חלקי. ככלל הלימודים במערכת החינוך מתקיימים כסדרם וכבשגרה. הרשויות המקומיות יקיימו הערכת מצב בהתאם לתחזית ולאירועים. במקרים בהם לא ניתן לקיים לימודים באופן מלא או חלקי הרשות המקומית תודיע על כך למחוז במשרד החינוך באמצעות מנהלי אגף החינוך ברשות.

הרשויות המקומיות פועלות על פי נהלי החירום תוך מתן מענה וסיוע לתושבים ולמוסדות החינוך ומענה לשאלות התושבים במוקדי החירום.
מנהלי מוסדות החינוך מתבקשים לעמוד בקשר רציף עם אגפי החינוך והחירום ברשות לקבלת מידע והחלטות בנוגע לקיום לימודים, הסעות ומידע רלוונטי אחר. הרשויות המקומית פועלת ישירות מול המחוז ורק לאחר מתן אישור המחוז יוחלט על ביטול ימי לימודים במקומות מסוימים או קיצור יום לימודים. המוסדות אשר לא יקיימו לימודים יפעלו על פי נהלי החירום של משרד החינוך: קיום קשר עם התלמידים. הפעלה של מערכת הלמידה מרחוק".

ד"ר שמחון מציינת כי יש להימנע מיציאה לחצרות המשחקים, הקפדה על חימום הכתות וזהירות מהחלקה. מנהלי מוסדות החינוך מתבקשים לעמוד בקשר מתמיד עם מנהלי הבטיחות של מוסדות החינוך והקב"טים ברשויות המקומיות לקבלת סיוע והנחיות בכל אירוע בטיחות חריג.

היערכות בבית חולים נהריה
בעקבות גל הקור, השלג, חסימת צירי תנועה ופגעי מזג האוויר, הנחה מנהל בית החולים לגליל המערבי בנהריה ד"ר מסעד ברהום את הצוותים השונים להיערך לקליטת נפגעי היפותרמיה, או אזרחים שיפגעו בשל מזג האוויר הסוער. הנהלת בית החולים פועלת על מנת להסיע את העובדים מביתם אל בית החולים ובחזרה לביתם בביטחה כדי לאפשר את המשך הפעילות הסדירה בכלל מחלקות בית החולים.

חורפיש (צילום: אדריאן הרבשטיין )

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות