fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"600 תושבים פנו להצטרף לקבוצות החשיבה"

קבוצת הפייסבוק 'פורום תושבי נהריה' סערה השבוע  לאחר שתושב העיר רשם כי הוא  מבקש לדעת כיצד נבחרו הצוותים לקבוצות החשיבה.

לאחרונה פרסמה עיריית נהריה  כי ערכה ישיבה עם ראשי הצוותים הנבחרים.

שרית מולכו (צילום: אדריאן הרבשטיין)
שרית מולכו (צילום: אדריאן הרבשטיין)

בין ראשי הצוותים  שפרסמו את שמם: נורית סגל תרבות, טל אלמוג: ספורט, תום פישר: איכות סביבה, רוני פלד: תיירות.  השיח התעצם כשתושבים אמרו שהם כלל לא קיבלו  תשובות האם התקבלו לצוותים או לא. כמו כן לא היה כל מענה או יחס.  חלק מהתושבים נעלבו, חלקם לקחו זאת ברוח טובה.

סגנית ראש העירייה שרית מולכו שמונתה לפני כשבועיים לאחראית קבוצות החשיבה, הסבירה בפוסט שהעלתה: "מבקשת להתייחס לדרך הקמת צוותי החשיבה. צוותי החשיבה הוקמו מתוך מחשבה שאתם התושבים יודעים מה אתם רוצים ובעיקר מה חסר לכם ואנחנו מעוניינים לשמוע אתכם. חשוב לציין כי לצוותים אין סמכות בקבלת החלטות. כל מטרתם היא להעלות רעיונות בפני הנהלת העיר ומנהלי האגפים השונים. התקבלו כ- 600 קורות חיים! וכאן המקום להודות לכל אחד ואחת מהתושבים שהביעו נכונות ורצון לתרום מזמנם לטובת העיר והקהילה.

מכיוון שקשה מאוד עד כמעט בלתי אפשרי להתנהל בצוות של למעלה מ 10 חברים, הוקמה ועדה שבחנה את כל קורות החיים. הרעיון הוא שכל קבוצה תהיה מגוונת ככל שניתן מבחינה מגדרית ומקצועית והכי חשוב שתהיה נציגות לתושבים מן השורה גם אם אינם בעלי זיקה ישירה לצוות אליו נבחרו. כלומר בצוות של עשרה אנשים לפחות אחד יהיה תושב מן השורה ללא זיקה ישירה. ראשי הצוותים נבחרו אף הם על פי קורות חיים והתאמה ולא הם החליטו מי יהיה בצוות שלהם למעט אפשרות לבחור שני אנשים בלבד.

"ההנחיה לראשי הצוותים היתה לפנות לכל מי ששלח מייל ולהשיב לו . רוב הפונים קיבלו תשובה, היו כאלה שלא קיבלו תשובה מסיבות שאינן ידועות לי אך אין בכך שום הצדקה. כל מי שפנה היה צריך לקבל תשובה. כאן המקום להתנצל בפני כל מי שלא קיבל תשובה ואני מתכוונת לדאוג לכך שכל אחד שפנה יענה בהקדם. חשוב לציין שכל מי שלא התקבל לצוות ויש לו רעיון , מוזמן לשלוח אלי את הרעיון ואדאג להעבירו לראש הצוות המתאים. במידה והרעיון יהיה יחודי ומתאים יוזמן הוגה הרעיון להעלות את דבריו בפני הצוות הספציפי".

התייחסותה של מולכו  עוררה הדים בעיקר על רקע העובדה שמאות שלחו קורות חיים. כך נשאלה: 'מי עבר על 600 קורות חיים'? 'למה לא החזירו תשובות לאנשים'? ועוד.  מולכו הבטיחה לטפל.

 

במקביל חברות מועצת העיר אורנה שטרקמן ושרית נס פררו הגישו פנייה לראש העירייה רונן ומרלי  בנושא צוותי החשיבה שנבחרו. שטרקמן ביקשה את פרוטוקול הישיבה עם ראשי הצוותים ואת שמותיהם.

שרית נס פררו (צילום: אדריאן הרבשטיין)
שרית נס פררו (צילום: אדריאן הרבשטיין)
אורנה שטרקמן (צילום: אדריאן הרבשטיין)
אורנה שטרקמן (צילום: אדריאן הרבשטיין)

"בהמשך לפרסומים בתקשורת ובעמודי העירייה הרשמיים אודות כינוס צוותי חשיבה בקרב תושבי העיר, אנו מבקשות לפתוח את המידע בנושא ולחשוף את אופן בחירת המשתתפים לצד הקריטריונים וסמכות המיון והבחירה בנושא".

לפי כשלושה שבועות פורסם בעיתון צפון -1 על תושבים המתריעים על כך שהדואר האלקטרוני שהופץ בהודעת העירייה נשען על שרת gmail ולא כפי שנהוג בשרת עירוני מאובטח. כמו כן עיריית נהריה לא הגיבה לטענות שהועלו.

השבוע גם שטרקמן ונס פררו העלו את הנושא ובמכתבן ציינו: "מעבר לנושא המיון נבקש התייחסות גם לנושא קבלת פרטי התושבים, אשר התבקשו לשלוח את פרטיהם לכתובת דואר אלקטרוני פרטית בשרת שאינו מאובטח בדומה לאבטחת המידע הנדרשת מרשות עירונית, ועשויים לשמש גורמים שונים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות