fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חמישה חודשי עבודות שירות לקצין המשטרה שדרס למוות הולכת רגל

רב פקד עופר בראל הורשע בגרימת מות ברשלנות. בשנת 2009 דרס למוות את תושבת נהריה תמרה רוזנברג ז"ל, בעת שחצתה את הכביש במעבר חצייה ברחוב שז"ר בעיר. במהלך המשפט התברר שיש מחדלי בטיחות במעבר החצייה, כמו צמחייה שמסתירה את הולכי הרגל מעיני הנהגים. השופט סירב לבטל את ההרשעה, בראל ירצה את עבודות השירות בבית החולים נהריה
השופט אבישי קאופמן
השופט אבישי קאופמן (צילום: דוברות בית משפט)

 בית משפט השלום לתעבורה בעכו, אבישי קאופמן, גזר היום (ראשון) על הנאשם קצין המשטרה רב פקד, עופר בראל חמישה חודשי עבודות שירות שירוצו בבית חולים נהריה במסגרת הסדר טיעון בגרימת מותה ברשלנות של תמרה רוזנברג ז"ל, בת 73  עת פגע בה ברכב משטרתי בו נהג, במעבר חצייה  ברחוב שז"ר בנהריה ביוני 2009.

בספטמבר 2010 נערך דיון בלתי פורמלי בנסיון לגשר בין עמדות הצדדים על סמך הראיות שנשמעו, ובסופו של דבר הושג הסדר.

מעבר חצייה אילוסטרציה
צילום: אילוסטרציה

השופט גזר על בראל את  העונשים הבאים: חמישה חודשי מאסר בפועל, אשר ירוצו בעבודות שירות, בבית החולים בנהריה, 6 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, פסילה מלקבל או מלהחזיק רשיון נהיגה לתקופה של 48 חודשים, לא תחול הפסילה על נהיגת רכב משטרתי לצרכי עבודתו של הנאשם, ופסילה מלקבל או מלהחזיק רשיון נהיגה לתקופה של 24 חודשים וזאת על תנאי למשך שלוש שנים.

בתחילה כפר הנאשם באשמה ובאחריות לתאונת הדרכים והחלה שמיעת הראיות בתיק. במסגרתה התבררו מחדלים בטיחות רבים הקשורים בהצבת מעבר החצייה, אשר לא נמצא כלל אישור לקביעתו, ובהצבת צמחיה באזור המעבר, אשר מסתירה את הולכי הרגל מעיני נהג מתקרב.

לאחר שנשמעו מרבית עדויות התביעה, הגיעו הצדדים להסדר טיעון, במסגרתו תוקן כתב האישום המקורי, ונמחקו פרטי רשלנות שיוחסו לנאשם מלכתחילה. על פי ההסדר בין הצדדים הוסכם כי המאשימה תעתור לעונש של מאסר בפועל לתקופה של 6 חודשים, ולא תתנגד לריצויו בעבודות שירות ומנגד יהיה רשאי הנאשם לטעון כי אין להטיל עליו כלל עונש של עבודות שירות ואף יש מקום לביטול הרשעתו תוך הטלת שירות לתועלת הציבור. כמו כן הוסכם כי תוטל על הנאשם פסילת רשיון נהיגה לתקופה של 4 שנים.

השופט אבישי קאופמן
אין מקום לביטול ההרשעה. השופט אבישי קאופמן (צילום: דוברות בית משפט)

במסגרת טיעון הצדדים לעונש הובאו ראיות לעונש מטעם הנאשם ונשמעו מפקדו וסגנו של הנאשם במשטרת ישראל אשר סיפרו על תפקודו במשטרה לאורך השנים, וכן נשמע עו"ד בר-אור מפרקליטות מחוז חיפה, אשר עבד מול הנאשם במסגרת טיפול בתאונות דרכים קטלניות. כל העדים סיפרו על אדם יוצא דופן הן במילוי תפקידו והן ברגישות האנושית שגילה לאורך כל השנים בתפקידיו השונים, ובמיוחד בכל הנוגע למגעים מול משפחותיהם של קורבנות תאונות דרכים.

השופט קבע כי אין מקום לביטול ההרשעה  וכי הוא בטוח כי החלטת מפכ"ל המשטרה באשר להמשך העסקתו או קידומו של הנאשם תתקבל בהסתמך על כלל השיקולים הרלוונטיים. כנגד הרשלנות הרגעית שהביאה לתוצאה הקשה יישקלו כישוריו, תפקודו ויכולתו של הנאשם להוסיף ולתרום.

השופט החליט להטיל על הנאשם עונש מאסר, ברמה הקרובה למקסימום המוסכם בין הצדדים במקרה זה – חמישה חודשים, אשר ירוצו בתקופה הקרובה בבית החולים בנהריה.

השופט שב וציין כי כמו במקרים מצערים אחרים גם תאונה זו אירעה בין השאר בשל ליקויי תשתית, והתריע על כך שלעתים קרובות מתמקד טיפול הרשויות באירוע בהענשת הנהג המעורב, בלא לחקור את כלל הגורמים, לרבות חקירת התנהגותם שלהם עצמם.

נקבע כי גם את האירוע דנן דומה כי אפשר היה למנוע לו הייתה הקפדה על יצירת מעברי חצייה בטוחים שמקום בו קיים שדה ראייה רחב הן להולכי הרגל והן לנהגים המתקרבים. התברר כי השיקול הבטיחותי אינו בהכרח השיקול המרכזי בעת קביעת מעברי חצייה ובעת הטיפול באזורים הסמוכים להם, לרבות בהצבת עצים וצמחים שונים.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות