fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"עכו יכולה להיות הקופה-קאבנה של האזור"

האחים בועז ואוהד הורביץ משבי ציון חולקים שני עסקים בבזאר התורכי בעכו: לבועז יש את הגלידרייה "אליס בארץ הפלאות", המעוצבת בהשראת אגדת הילדים ומציעה גלידות בטעמים נדירים, ולאוהד את מסעדת "סבידה", המתמחה בדגים ופירות ים. מעבר לאהבה לאוכל, יש להם אהבה גדולה לעכו בכלל ולעיר העתיקה בפרט, והם מזמינים אתכם לבוא לביקור
אוהד ובועז הורביץ (צילום: תאיר פז)
אוהד ובועז הורביץ (צילום: תאיר פז)

בועז (37) ואוהד הורביץ (30), הם שני אחים שגדלו בשבי ציון, עזבו למרכז בבגרותם, חיו בו כמה שנים וחזרו לצפון מתוך אהבה לאזור ובשל נישואיו של בועז למוריאל, בת קיבוץ עברון. הם רגילים לעשות כמעט הכל ביחד ולאחרונה פתחו שני עסקי אוכל בבזאר התורכי בעכו. למרות שיש להם עבר עשיר בניהול משותף, הכולל מסעדת שף בתל אביב, עסק לבניית פרגולות ודקים ואפילו גן אירועים, דווקא בעיסוקם הנוכחי חרגו ממנהגם לעבוד ביחד ופתחו שני עסקים שונים בנפרד, באותו המקום.

בועז מנהל את "אליס בארץ הפלאות" – גלידרייה מעוצבת שמציעה טעמי גלידה ייחודיים בייצור ביתי ועוצבה על פי ספרו המוכר של לואיס קרול. "אשתי הגתה את הרעיון", הוא אומר, "חשבנו לעשות משהו מעניין לילדים, כי אליס בארץ הפלאות זה סיפור בלי גבולות, בדומה לבזאר, שהוא מקום מאוד מיוחד. חשבנו שזה יהיה מעניין גם עם העיר העתיקה ולא עוד איזה גלידרייה פשוטה". מלבד גלידות ביתיות, שמגיעות מגלידת שפרעם, מציע המקום גם יוגורט שמכין בועז בעצמו במקום, קרפים, ופל בלגי ושתייה קלה.

אוהד לעומתו, חבר לדן שמולוביץ' (34), יליד קיבוץ לוחמי הגטאות, שלמד בישול בבית הספר קורדון בלו בקליפורניה וחי שש שנים בלוס-אנג'לס, שם התמחה וצבר ניסיון במסעדות מקומיות.

השניים, שהכירו דרך חברים משותפים החליטו לפתוח מסעדת שוק מקומית, המתמחה בדגים, מאכלי ים וטאפאסים ומתבססת על התוצרת המקומית, שמציעים הים התיכון והשוק בעכו. למסעדה הם קראו "סבידה", על שם זן תמנונים שקנו מדייג מקומי, אבו אנאס, כאשר באו לראות את המקום.

בהשראת השם והנמל הסמוך, הם מציעים במסעדה תוצרת עונתית משתנה, המתבססת על הדגה המקומית ועל ירקות, תבלינים ופירות. את חומרי הגלם הם משיגים מדייגים מקומיים ומסעדו סעדי, בעל חנות דגים בעיר. התפריט משתנה מדי עונה ואף מדי יום, בהתאם לשלל שתפסו הדייגים.

שמולוביץ': "הכל מגיע מהשוק. התבלינים, הירקות, אפילו את הכלים אנחנו קונים מהשוק פה. הכול במטרה לשמור על הקשר בין השוק למסעדה. הקשר הזה מאוד חשוב לנו".

» לסיפור המלא, עברו למהדורה הדיגיטלית של עיתון "צפון-1"

אוהד ובועז הורביץ (צילום: תאיר פז)
אוהד ובועז הורביץ (צילום: תאיר פז)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות