fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: דיון ראשון בבקשה לתביעה ייצוגית בשימוש במפוחי העלים

אייל וייזר: "העירייה מנסה להתנער מאחריות השימוש במפוחים ולהטיל את האחריות על קבלני הניקיון שלה". העירייה: "נראה שמר וייזר אינו ממתין להכרעת בית המשפט ומנצל כל הזדמנות לנגח את העירייה לצורך ושלא לצורך"
מפוחים בנהריה (צילום: עצמי)

תושבי נהריה סובלים ממפגע מפוחי העלים כבר שנים רבות. השבוע התקיים דיון מקדים בתביעה הייצוגית שהגישה תושבי העיר ביוזמתו אייל וייזר, חבר מועצת העיר נגד העירייה ונגד קבלני הניקיון והגינון שעובדים עבור העירייה שהפעילו מפוחים למרות שהשימוש בהם נאסר על פי חוק בכל רחבי המדינה. התביעה הוגשה על סכום של 22 מיליון שקלים.

הבקשה לתביעה ייצוגית הוגשה על ידי עו"ד משה ואנונו בשם שלוש תושבות העיר: ורד סער, מרים סלע ועזיתה סמילנסקי. התביעה הינה ייצוגית בשם כל תושבי העיר שנפגעו מהפעלת המפוחים בניגוד לחוק ולשלם לתושבים פיצויים. החלטת השופט האם להכיר בתביעה כייצוגית תתקבל בעוד כארבעה חודשים.

אייל וייזר (צילום: אדריאן הרבשטיין)

בדיון הציגה התביעה תמונות וסרטונים של עובדים מטעם העירייה שמפעילים מפוחים, לאחר שהחוק שאוסר על הפעלת המפוחים נכנס לתוקף. לאחר כניסת החוק לתוקף, פנתה העירייה לבג"ץ לביטול החוק. פנייתה נדחתה. מעדויות במהלך הדיון עולה כי העירייה לא הגדירה צעדי ענישה כלפי קבלנים שיפעילו מפוחים, ושהאיסור ככל הנראה הועבר לקבלנים בעל פה רק פעם אחת, עם כניסת החוק לתוקף לפני כשנתיים.

מפוחים בנהריה (צילום: עצמי)

יצוין, כי העירייה מפעילה קבלני ניקיון כמעט בכל העיר, למעט שכונת עמידר, והקבלנים עצמם מפעילים לעתים קבלני משנה, כך שבהיעדר נהלים כתובים, הופעלו מפוחים, והעיריה כשלה בפיקוח עליהם.

לדברי וייזר, העירייה מנסה להתנער מאחריות השימוש במפוחים ולהטיל את האחריות על קבלני הניקיון שלה . חוק הוא חוק, ועל העירייה לקיים את החוק. היא אינה יכולה להסתתר מאחורי הקבלנים שהיא עצמה שכרה ושעליהם היא לכאורה אמורה לפקח. מה שווה הפיקוח, אם מקרים רבים של שימוש במפוחים תועדו על ידי התושבים, וביניהם גם אני, והמפקחים "לא ראו כלום ולא שמעו כלום"? על העירייה מוטלת האחריות המלאה של מעשי קבלניה והנזק הנגרם מכך ובמיוחד כאשר היא אינה עושה די בכדי למנוע את התופעה".

מעיריית נהריה נמסר בתגובה: "הנושא נמצא במהלכו של הליך משפטי ולפיכך אין זה ראוי כי העירייה תיתן עמדה אל התקשורת. נראה שמר וייזר אינו ממתין להכרעת בית המשפט ומנצל כל הזדמנות לנגח את העירייה לצורך ושלא לצורך".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות