fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: השייט נעם קלמר קיבל סיכת חובל

נעם קלמר, לשעבר שייט מפרשיות בהפועל נהריה וסגן אלוף הארץ, ויתר על קריירה ספורטיבית מזהירה לטובת שירות צבאי משמעותי. היום סיים קורס חובלים ואת השנים הבאות יעביר על סטי"ל
השייט נעם קלמר מנהריה
השייט נעם קלמר מנהריה (צילום: דו"צ)

היום (רביעי) סיימו 32 חובלים הכשרה וקורס מרתק של שנתיים וחצי. במצעד לקבלת הסיכה, כשכולם במדים לבנים, עמד בגאווה גם נעם קלמר, בן 20 מנהריה, לשעבר שייט מפרשיות בהפועל נהריה. קלמר, שאת רוב חייו בילה בימייה, לא שיער שמקריירה ספורטיבית יגיע לשנות שירות כה ארוכות בצה"ל. אבל זה קרה, כשהתקבל המכתב למיונים, וכל השאר היסטוריה.

הטקס נערך במעמד נשיא המדינה, מר שמעון פרס, ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, ראש המטה הכללי, רב-אלוף בנימין (בני) גנץ, מפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג, קציני הפיקוד הבכיר של חיל הים, משפחות החובלים, אורחים וחברים. במהלך הטקס נחשפה סיכת קצין הים לבוגרים הטריים והוענקה להם דרגת הסגן. קורס חובלים הוא קורס קצינים התנדבותי המכשיר את דור המפקדים הבא של חיל הים, העתידים לפקד בכלי שיט מתקדמים, ביניהם ספינות טילים, צוללות וכלי הביטחון השוטף.

השייט נעם קלמר מנהריה
השייט נעם קלמר מנהריה (צילום: דו"צ)
נשיא המדינה שמעון פרס
נשיא המדינה שמעון פרס בטקס סיום קורס חובלים (צילום: דו"צ)

פרס:"מי שינסה לתקוף אותנו, ישלם מחיר בלתי נסבל. גם אסד יודע כי פגיעה בישראל תעלה לו במחיר קטלני. לא הזעם האנושי שהתעורר מול ארונות הקבורה של ילדים ותינוקות השפיע על אסד, אלא איום צבאי אילץ אותו להיענות ליוזמה להתפרק מנשקו הכימי. מהיכרותי עם הנשיא אובמה והנשיא פוטין, אני משוכנע כי אם יושג הסדר – הוא יהיה אמין, מפורש ומשמעותי. ההסדר חייב יהיה למנוע באופן מוחלט הימצאות נשק כימי בידי אסד".

בסוף נאומו שיבח הנשיא את בוגרי קורס החובלים ואמר: "ניחנתם בתושייה ובאומץ לב כדי לפגוש את הסכנות הניצבות בפני מדינת ישראל גם במעמקי הים ובמרחביו החשופים. העם נותן בכם את אמונו, ויודע שעל כתפיכם מוטלת עתה אחריות שאין למעלה ממנה. בזכות צה"ל, מדינת ישראל בטוחה היום יותר מתמיד, ומסוגלת יותר מתמיד לשחר לשלום וביטחון עם שכניה".

נתניהו:"במרחק לא רב צפונה מכאן, נטבחים מדי יום עשרות ולפעמים מאות של אזרחים חפים מפשע. חלקם הוצא להורג בגז, בנשק כימי. זהו פשע חמור, פשע נגד האנושות. עכשיו צריך להבטיח שהמשטר הסורי יפורק מן הנשק הכימי והעולם צריך לוודא שמי שמשתמש בנשק להשמדה המונית משלם על כך מחיר. המסר שיתקבל בסוריה ייקלט היטב באיראן. בימים אלה תקף אולי יותר מתמיד הכלל שמנחה אותי בעיקר פעולתי כראש הממשלה ועליו אני מקפיד מאוד – אם אין אני לי מי לי. אם אין אנו לנו מי לנו. אנו לנו. והתרגום המעשי של הכלל הזה הוא שישראל תמיד תוכל ותגן על עצמה בכוחות עצמה נגד כל איום.

גנץ:"אני מבקש להביע הערכה ותודה לכם מפקדי בית הספר על ההדרכה, לכם דור 1973 של חיל הים שידע לנצח ביעילות, במומחיות, בטקטיקה, תוך ניצול הטכנולוגיה, ושימש, היווה ומהווה עד היום דוגמא למהלך של הפקת לקחים ויישומם ושל מימוש ייעודו. חובלים ובוגרים יקרים, תודה מיוחדת על שהסכמתם להפוך להיות אלה שעליהם מדברים כשמדברים על צבא חזק, על צי חזק, על נכונות ועל נכונותה של מדינת ישראל לתת מענה בכל דבר שיידרש. אנחנו צה"ל, חיל הים וכלל הזרועות נעמוד איתן בכל מקום שיידרש ".

הכתבה המורחבת על נעם קלמר  תפורסם ביום שישי  ב-"צפון- 1"

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות