fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: הורים לילדים בעלי שיתוק מוחין הפגינו מול העירייה

ההורים הפגינו נגד סגירת הגן הסיעודי היחידי בעיר. אחת האמהות: "עצוב וכואב לי שראש העיר משקיע בחזות העיר ובגינון אך לא בילדים שלנו"
(צילום: אדריאן הרבשטיין)

היום (ראשון) בשעות הבוקר המוקדמות, הפגינו מול עיריית נהריה הורים לילדים בעלי שיתוק מוחין ותסמונת נדירה, הרשומים בגן "לב חם" בעיר, על כך שבכוונת העירייה לסגור את הגן בשנת הלימודים הבאה.

גן "לב חם" מטפל בילדים סיעודיים הסובלים משיתוק מוחין ותסמונות שונות מאכלס שישה ילדים, שניים מנהריה וארבעה ילדים נוספים מיישובי מטה אשר והסביבה.

צילום: אדריאן הרבשטיין

ביום רביעי האחרון קיבלו ההורים מכתב מהעירייה, בו התבשרו כי הגן עתיד להיסגר ועליהם לחפש מסגרת אחרת עבור ילדיהם לשנת הלימודים הבאה. לפני כשבועיים דווח בבלינקר על כוונת העירייה לסגור את הגן, אך מכתב רשמי נשלח רק השבוע.

בתגובה לכך, רשמו ההורים מכתב לעירייה אך לא נענו. במחאה על כך, הגיעו הבוקר עם ילדיהם במטרה לדבר אישית עם ראש העירייה, ז'קי סבג. המפגינים נשאו שלטים שמחו על כוונת העירייה וצעקו לראש העיר שיתבייש במעשיו.

סבין דדון, אם שבנה בן ה- 5.5 רשום בגן סיפרה לבלינקר: "גם בשנה שעברה רצו לסגור את הגן, אבל לבסוף הוא המשיך לפעול. לא מספיק קשה לנו ואנחנו מתמודדים עם אתגר יומיומי בגידול ילדינו, מקשים עלינו עכשיו עם סגירת הגן. שיקלו עלינו פחות בתחום הזה. עצוב וכואב לי שראש העיר משקיע בחזות העיר ובגינון אך לא בילדים שלנו".

צילום: אדריאן הרבשטיין

אורית גז, אם למעיין שלומדת בגן ויאסר עכוואי, סיפרו כי "מדובר באטימות לסגור את הגן. לא צריך להסתכל על מספר הילדים בגן, אלא על השירות שמעניק הגן לכל ילד, שהוא עולם ומלואו".

לאחר שלא זכו לתגובה מראש העיר (אחראית הגנים בעירייה ירדה לשוחח עם המפגינים והבטיחה להעביר את המסר הלאה), עלו דדון וגז עם ילדיהן ללשכתו במטרה לדבר עימו, אך הוא היה באותה העת בישיבה והן נחסמו על ידי המאבטח בכניסה. בהמשך הגיעו למקום שוטרים שפינו אותן החוצה.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "על רקע מיעוט נרשמים לתשע"ה דנה ועדת השיבוץ העירונית בנהריה בסוגיה הלגמרי לא קלה ולא פשוטה הזו. יחד עם זאת, סוכם, הובהר והובטח להורים ולרשויות כי אם וכאשר יהפוך המהלך לסופי וחלוט ('החלטת רשות') הילדים המאכלסים כעת את הגן ישובצו כל אחד במסגרת המתאימה לצרכיו ויקבלו מענה חינוכי, מקצועי ופרטני לא פחות ראוי".

מעיריית נהריה נמסר בתגובה: "רק שני ילדים מנהריה נרשמו השנה לגן לב חם. העירייה אינה יכולה לשאת על כתפיה את העלויות הגבוהות של ניהול גן אזורי. אם משרד החינוך יממן את העלויות הגדולות הנובעות מהפעלת הגן, העירייה לאתיאלץ לסגור את הגן".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות