fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: ההורים מוחים-מנהלת הקטקטון העירוני פוטרה

מתארגנת מחאת הורים על הפסקת הפעילות בקטקטון שנפתח רק לפני חצי שנה בהשקעה של מאות אלפי שקלים. כעת, חוששים ההורים, שיישארו עם עוד משחקייה
שני סוויסה עם הבובוטף בקטקטון
שני סוויסה עם הבובוטף בקטקטון (צילום: עצמי)
שני סוויסה עם הבובוטף בקטקטון
שני סוויסה עם הבובוטף בקטקטון (צילום: עצמי)

החברה הכללית בנהריה הקימה לפני חצי שנה מרכז הורים וילדים לפעילות בלתי פורמלית בשם "קטקטון". הורים תושבי העיר, שהיו צמאים לפעילויות קיבלו סוף כל סוף מענה איכותי לפעילות מעשירה. אולם השבוע נודע כי מזה שבועיים, החל מחודש ספטמבר, הופסקה כל פעילות בקטקטון העירוני החדש. הקטקטון שהוקם בהשקעה של מאות אלפי שקלים משמש כג'ימבורי בלבד. כמו כן השבוע תסיים את עבודתה המנהלת שולמית סמולר.

מבדיקת "צפון-1" עולה כי הסיבה לפיטוריה של סמולר היא כלכלית, עקב צמצומים בכוח אדם. עוד נודע כי המקום לא הניב הכנסות כצפוי, ככול הנראה משום שהמקום היה חדש ומרבית ההורים כלל לא ידעו על קיומו.

בהודעות לעיתונות שיצאו מטעם הקטקטון בחודשים האחרונים דווח על פעילות ענפה להורים. אז אמרה המנהלת סמולר: "זאת למעשה פעם ראשונה שפועל מרכז מהסוג הזה בנהריה. מדובר ביוזמה של החברה הכלכלית, עיריית נהריה והעומד בראשה ז'קי סבג, שמסתמנת כהצלחה ומהווה מקום מפגש חינוכי וחווייתי לפעוטות והורים".

משחקיות יש בשפע בכל מקום באזור ואף בחינם, הפעילות הייחודית של הקטקטון לוותה בחוגים בעלי ערך מוסף, גם לאמהות ותינוקות, משעות הבוקר ועד אחרי הצהרים ובכך נחשב למקום יוצא דופן ושונה משאר המשחקיות. מחיר הכניסה שנקבע עמד על 25 שקלים ולאחר מכן ירד ל-20 שקלים. בין הפעילויות השונות, היתה זו שהובילה נוני אעיש, מחנכת במוזיקה לגיל הרך וסלב מקומי בקרב ילדי נהריה. היא העבירה פעילות מוזיקלית, והיו גם סיפור תיאטרון בובות, פינת ליטוף ובוקר לאימהות ולתינוקות. יצוין כי בערים רבות באזור ובארץ מופעלים על ידי העירייה או החברה למתנ"סים פעילויות בלתי פורמלית לגיל הרך, המתקבלות בברכה על ידי הורים רבים.

כעת בתגובה אמהות נחושות לצאת למאבק ולקיים הפגנה בדרישה להחזיר את סמולר לתפקידה, ולחדש את הפעילות. בנוסף, מסגרת המאבק עלתה ברשת האינטרנט עצומה בנושא. "למקום יש תכלית חינוכית והוא מהווה הרבה יותר מסתם עוד גימב'ורי. קיימת בו אחווה ושיתוף פעולה בין ההורים שכן בדרך כלל במשחקיות זה לא קיים", נכתב בעצומה.

רעות בייניש מנהריה, אם לשני ילדים קטנים ואחת ממובילות המאבק מספרת: "לפי מה שהבנו, מה שיהיה שם עכשיו זה פשוט ג'ימבורי. הטענה שלנו היא שמשחקיות יש המון. הערך המוסף של הקטקטון היה היחס האישי והחם של שולמית והפעילויות אם זה פעילויות ומפגשי בוקר לאימהות בחופשת לידה. ליווי התפתחותי שולמית היתה עושה פעילויות במוזיקה ותנועה ועוד. כאימא בחופשת לידה זה היה מענה מדהים שנתן המון תמיכה ועזרה. אם זה כל נושא של דיכאון אחר לידה וההרגשה של הלבד היה מי שיקשיב, שייעץ, שיחזק, שיחבק וזה יהיה מאוד חסר עכשיו. קשה לי להאמין כמה פעמים אני כבר אלך בשביל לשחק בג'ימבורי שיש במקומות אחרים בחינם. אנחנו מתכוונות לקחת את זה צעד קדימה לדרוש פגישה עם הנהלת העיר ובמידה ולא נקבל תשובות נצא להפגין".

המנהלת שולמית סמולר: "המקום יקר מפז. עונה לצרכים בגיל הרך ואין כאלה בנהריה. הן לצרכים מבחינה בטיחותית וערכית שמביאה תכנים והשראה מלידה עד גיל חמש חבל שזה ירד לטמיון".

מעיריית נהריה נמסר: אין בדעת החברה הכלכלית להיגרר מעל דפי העיתון לנושאים הנוגעים ליחסי העבודה בחברה.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות