fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משרד האוצר מאיים להקפיא תקציבים של 3.5 מיליון שקלים לעיריית נהריה

הסיבה: סירובה של הרשות להקים תאגיד מים. העירייה: "ראש העירייה ממשיך לעמוד על דעתו שתאגיד מים הוא מיותר ורק גורם לעלויות נוספות לתושבים. כל יתר ראשי הערים תומכים בדעתו אבל פשוט לא מעיזים לפעול כמוהו"
עיריית נהריה | צילום: אדריאן הרבשטיין
עיריית נהריה | צילום: אדריאן הרבשטיין

עיריית נהריה היא בין הרשויות הבודדות בארץ שלא הקימו תאגיד מים ובכך לא הפריטו את תחום המים והביוב מהמערך העירוני. השבוע נודע, כי משרד האוצר נתן לעירייה דד ליין עד פברואר 2014 להקים תאגיד כזה. אם לא תקים, תישא בסנקציות כלכליות של 3.5 מיליון שקלים.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "עיריית נהריה מפרה את החוק באופן בוטה בכך שלא העבירה את ניהול משק המים והביוב לידי תאגיד נפרד. הפעלת משק המים והביוב בתאגיד נפרד מטרתה לשפר את ההשקעה בתשתיות, ניהול יעיל ומתן שירות ברמה גבוהה לתושבים.

"בהתאם לרפורמה האחרונה, התושבים בכל הרשויות המקומיות ישלמו תעריף זהה שאינו כולל עלויות מיותרות בגין תפעול מספר רב של תאגידים. השארת משק המים בניהול העירייה עלולה לפגוע ברמת השירות לתושב, ההשקעות בשתיות ובניהול משק המים העירוני, והיא כאמור מנוגדת לחוק. ככל שהעירייה לא תעביר את משק המים לתאגיד החל מפברואר 2014, יושתו על הרשות המקומית עיצומים כספיים בהיקף של כ~3.5 מיליון ש"ח בשנה".

מעיריית נהריה נמסר בתגובה: "העובדה הברורה היא שבשל נחישותו של ראש העירייה ז'קי סבג להימנע עד כה מהקמת תאגיד מים, תושבי נהריה שילמו ומשלמים אלפי שקלים פחות עבור מים מאשר כל יתר תושבי המדינה. על כך אין ויכוח. ראש העירייה ממשיך לעמוד על דעתו שתאגיד מים הוא מיותר ורק גורם לעלויות נוספות לתושבים. כל יתר ראשי הערים תומכים בדעתו אבל פשוט לא מעיזים לפעול כמוהו. תשתיות המים והביוב בעירייה מושקעות ומתוחזקות ברמה הגבוהה ביותר. כל מי שאומר אחרת משמיץ לחינם. נכון לתקופה זו אין סנקציות ואין עיכובי כספים".

עברו לכתבה המורחבת בעיתון צפון -1 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות