fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מסתמן: בית התזמורת בנהריה ייקרא על שם עמותת ציונה

עמותת ציונה מצרפת, שבראשה עומד הפילנתרופ רוז'ה פינטו, היא תורמת נדיבה של העיר. בעירייה מאשרים: "הנושא נשקל כהוקרת הרשות והתושבים לסיוע והרב שנותנת עמותה זו מדי שנה בשנה"
תזמורת נהריה (צילום ארכיון: קרן אור גרינברג)
תזמורת נהריה (צילום ארכיון: קרן אור גרינברג)

האם בכוונת עיריית נהריה לקרוא לבית התזמורת העירונית על שם עמותת ציונה מצרפת שבראשה עומד הפילנתרופ רוז'ה פינטו? בשבוע שעבר חשף "צפון~1", כי מצבו של בית התזמורת מתערער בשנה האחרונה מאז מותו של המנצח והמנהל אריה כפיר. השבוע הגיעו פניות של הורים שטענו, כי העירייה לא נותנת להם תשובות ברורות וכי בינתיים מונה לתזמורת מנהל זמני, שכבר מנהל תזמורת אחרת בכפר ורדים. ההורים טוענים עוד, כי כפיר לא מונצח כראוי וכי הבקשה לקבל מימון להקמת פינת הנצחה לזכרו נענתה בשלילה. עוד פורסם בשבוע שעבר כי המנצחת חוה בן יפת הגישה מכתב שייכנס לתוקפו בתוך 30 ימים.

תזמורת נהריה (צילום ארכיון: קרן אור גרינברג)
תזמורת נהריה (צילום ארכיון: קרן אור גרינברג)

דליה אופדנברך, ששלושת ילדיה התמחו בתזמורת, כל אחד בכלי נגינה אחר, מלווה את התזמורת כבר 11 שנה, כתבה מכתב לראש העירייה ז'קי סבג, אך, לדבריה, לא זכתה למענה.  "כהורים לשלושה מתבגרים, האחד חייל ושניים בכיתה י״א, תמיד חיפשנו מסגרות בהן יוכלו ילדינו מחד ליהנות מפעילות אשר תפתח אותם אישית ומאידך גיסא תפתח את כישוריהם החברתיים וכך מצאנו את בית התזמורת ב״ניצוחו״ של אריה כפיר אליו הצטרפה חוה בארבע השנים האחרונות. בבית התזמורת התמחה כל אחד מילדי, כמו יתר תלמידי התזמורת, על כלי אישי (טובה, בריטון, חליל צד) אך בהרכבים למד אט~אט להקשיב לעוד ועוד כלים וכך נוצרה ממש הרמוניה של צלילים. ערך חשוב זה, של הקשבה ואם לא די בכך למדו מהי אחריות ומהי מחויבות, כי די שאחד מתוך ההרכב יחסר וכבר המנגינה לא תהייה אותה מנגינה.

"הם למדו מהי נתינה, בהופעות ביום הזיכרון ויום העצמאות וכן מהי המשמעות לייצג את העיר ואת המדינה במפגשי תזמורות ובסיורים בחו״ל שאני אף זכיתי ללוות ולהתרגש איתם. עם הצטרפותה של חווה חשנו במשב רוח רענן עת החלה ללוות ואף להוביל את ההרכבים השונים, ליזום מופעי אמצע וסוף שנה של תלמידי כל אחד מהמורים בבית התזמורת, נופשונים להכרות מעמיקה וגיבוש הנגנים, ערבי הוואי, הקימה את בתי הספר המנגנים אשר התחילו להניב מחדש עתודה לתזמורת ועוד דברים רבים. את כל זאת ועוד ידעה לעשות עם חיוך ובדרך ארץ. הנגנים אהבו אותה וחשו מחויבים אליה".

 אופדנברך כתבה בין השאר: "ארגון נמדד גם ביכולתו להוקיר ולכבד את מי ששירתו בו". אופדנברך מוסיפה, כי הייתה שמחה אם הדבר יתוקן על ידי שינוי שם המבנה ל"בית התזמורת ע"ש אריה כפיר ז"ל".

מעיריית נהריה נמסר בתגובה: "כפי שהובהר אף בשבוע שעבר, עיריית נהריה עושה מאמצים רבים על מנת שהתזמורת העירונית ומרכז המוזיקה ימשיכו בפעילות והישגים כפי שהיו בשנים עברו. מרכז המוזיקה בו פועלת התזמורת העירוניתנבנה בהשקעת מיליונים רבים תוך הקפדה על הענקת מיטב התנאים לנגני התזמורת והוא מצוי במרכז התרבות -מידעטק. תושבי נהריה נהנים מאז שנת 2006 מתרומות רבות המגיעות לעיר מעמותת ציונה צרפת שבראשה עומד רוז'ה פינטו. לאור זאת שוקלת העירייה לקרוא למרכז המוזיקה על שם העמותה וזאת כסמל להוקרת הרשות והתושבים לסיוע הניכר והרב שנותנת עמותה זו מדי שנה בשנה. אין בכך כדי לגרוע מתרומתו של אריה כפיר ז"ל לתזמורת ולניהולה והעירייה מוקירה לו תודה על כך".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות