fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מספרת מהבטן

דסי אלעד מכליל, דולה ומוזיקאית, מוציאה בימים אלו ספר חובה לנשים בהריון ולפניו. לשם כך היא תשמח לעזרתכם בפרויקט ההד-סטארט שמסתיים עוד שבועיים
"מכבדת כל אשה בבחירה שלה". דסי אלעד ( צילום: פרטי)
"מכבדת כל אשה בבחירה שלה". דסי אלעד ( צילום: פרטי)

לידה טבעית ולידה בבית הן נושא שמכיל בתוכו הרבה מאוד רבדים. בשנים האחרונות אנשים נהיים מודעים יותר לנושא של לידות הבית, אך עדיין רק אחוז קטן מהאוכלוסייה עושה זאת. עם זאת, נושא הליווי בהריון ובלידה עצמה (אם בבית ואם בבית החולים) על ידי דולה נפוץ מאוד ואפילו מבורך.

דסי אלעד מכליל, בת 42, אמא לשלושה ילדים, מטפלת במים, מוזיקאית, משוררת, מנגנת ושרה, התחילה לפני 12 שנה לעבוד כדולה – ללוות יולדות בתהליך ההכנה ללידה, במהלך ההריון ובלידה עצמה בבית או בבית החולים.

את הראיון אנו מקיימות ב"מרכז בריאה" בכליל – מקום נעים ויפה שהוקם על ידי מיילדת בית שצירפה את ליהי עמיצור-לובל לעסק ואחריה הצטרפה גם אלעד. כיום עמיצור-לובל ואלעד הן שותפות. המרכז מקיים פגישות מקדימות לפני הלידה, הקרנות סרטים, הרצאות ועוד. אלעד: "מרכז הבראה מעודד כל אשה לבחור את צורת הלידה המתאימה לה, להתחבר לעוצמות שלה ולהבין מה טוב בשבילה".

"מכבדת כל אשה בבחירה שלה". דסי אלעד ( צילום: פרטי)
"מכבדת כל אשה בבחירה שלה". דסי אלעד ( צילום: פרטי)

מהניסיון שצברה, ומעשרות נשים אותן ליוותה, החלה אלעד לפני כ~12 שנה לכתוב ספר בשם "סיפורים מהבטן", המציג סיפורי לידה אמיתיים, טיפים להכנה ללידה ועצות. "דרך הסיפורים עצמם אפשר ללמוד הרבה. יש מגוון סיפורים מרגשים ומעצימים".

– למה החלטת להוציא ספר בנושא?

"אני מרגישה שאני חייבת לשתף ולהוציא את החוויות האלה החוצה. מבחינתי זה רק הספר הראשון כי יש לי עוד המון סיפורים. יש לי הרבה מה להגיד לנשים וחשוב לי להסב את תשומת ליבן לכוח שלהן. הרבה פעמים לידה נתפסת כדבר קשה ונוראי ואני רוצה להפנות את הזרקור לדברים הטובים: יופי, עוצמה נשית, התרגשות, שמחה".

כדולה, אלעד מלווה את הנשים לאורך כל הדרך ובתחומים רבים, כמו תזונה ומחשבה חיובית. היא מלמדת נשים גם להיות פתוחות לשינויים ולתת לדברים לקרות, אך עדיין להיות מעורבות כמה שיותר בדברים המתרחשים בלידה.

אלעד: "למי שפונה אליי כן יש נטייה ללידות טבעיות יותר, אבל הספר שאני מוציאה מציג סקאלה רחבה יותר של העולם הזה -עולם מגוון בו כל לידה היא אחרת וכל אשה היא אחרת. אני מכבדת כל אשה שאני מלווה עם הבחירה שלה איפה ללדת ואיפה היא תהיה הכי בטוחה רגועה".

בספר של אלעד אפשר למצוא איורים מקסימים של שיה רייקמנס וכרגע הוא נמצא בהד-סטארט – פרויקט גיוס המונים בשביל שתוכל ממש להוציאו לאור. לפרויקט נותרו שבועיים ואלעד תשמח לתמיכתכם כדי שגם נערות מתבגרות, גם נשים צעירות, גם נשים בהריון וגם הגברים שלצידן יוכלו ליהנות וללמוד הרבה מהספר. התמיכה בפרויקט מציעה קנייה של הספר מראש, קניית גלויות עם האיורים מהספר, דיסק, ליווי לידהף פגישת ייעוץ לנשים בהריון ועוד.

"הרבה נשים היו רוצות שישתפו אותן יותר. לכן גם לספר וגם למפגשים עם נשים אחרות יש ערך גדול מאוד".                                                                                                                                                כדי לתמוך בספר, היכנסו לאתר

www.headstart.co.il/project.aspx?id=14209, או לעמוד הפייסבוק "סיפורים מהבטן" בו יש לינק לאתר.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות