fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ממשיכים למחות נגד הבנייה באכזיב

כ-150 מפגינים עמדו בגשם באכזיב וקראו "חוף הים הוא של כולם". במקביל נבחנת גם אופציה משפטית להמשך המאבק
מחאה נגד הבנייה בחוף אכזיב (צילום: דורון גולן)
מחאה נגד הבנייה בחוף אכזיב (צילום: דורון גולן)

 

למרות מזג האוויר הגשום, כ-150 תושבים מנהריה ומהגליל המערבי הגיעו ביום שישי שעבר להפגנה נגד תוכנית הבנייה בחוף אכזיב. המפגינים, שאחזו בשלטים ובמטריות, קיבלו הסבר על תוכנית הבנייה ועל ההשפעות ההרסניות שלה. לטענתם ליזמים אין עדיין היתרי בנייה ועדיין ניתן לעצור את הפרויקט. המפגינים יצאו בצעידה קצרה לעבר הלגונה באכזיב ועברו סמוך למשרד המכירות של הפרויקט. מול משרד המכירות צעקו המפגינים: "לא בונים בית באכזיב", "כריש נדל"ן צא מהחוף", "חוף הים הוא של כולם".

בנוסף, המפגינים חתמו על מכתבים הקוראים לראש עיריית נהריה, ז'קי סבג, יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה, אורי אילן, ולשר להגנת הסביבה, אבי גבאי, לפעול לעצירת הבנייה. יחד עם ארגון אדם טבע ודין הם שוקלים את המשך המאבק המשפטי נגד התוכנית. בשבועיים האחרונים עמוד המאבק שנפתח בפייסבוק בשם "לא בונים בית באכזיב" צבר יותר מ-3300 עוקבים וזכה לחשיפה רבה.

מחאה נגד הבנייה בחוף אכזיב (צילום: דורון גולן)
מחאה נגד הבנייה בחוף אכזיב (צילום: דורון גולן)

תוכנית הבנייה אושרה בשנת 1994 ולכן חוק החופים ותוכניות מתאר אחרות שמגדירות חלק משטחה כגן לאומי, לא חלות עליה בדיעבד. כך יזמי התוכנית מנצלים את העובדה שהחוק לא חל עליהם ופוגעים בטבע. התכנית כוללת כ-1600 יחידות דיור, חלקן במבנים צמודי קרקע. הבינוי יהיה במרחק של 100 מטר בלבד מהחוף. לטענת המארגנים מלבד הפגיעה בחוף ישנן סוגיות נוספות כמו זיהום אסבסט בקרקע שבאזור התוכנית, הצמידות בין המגורים למפעלי התעשייה בנהריה, תשתיות התחבורה והביוב.

ארגון אדם טבע ודין טוען כי התוכנית עומדת בניגוד לנורמות התכנון הקיימות היום שלפיהן לא היו מאשרים בנייה של שכונת מגורים באזור זה ללא תסקיר השפעה על הסביבה ולא היו מאשרים בנייה של צמודי קרקע בשטח שצריך לשמש את הציבור הרחב.

במטה המאבק מציינים כי עבודת השטח נעשית כל הזמן והם בוחנים דרך משפטית. אופציה אחרת שנבחנת היא חידוש העתירה לביטול ההחלטה האחרונה של הוועדה המחוזית.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות