fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מיזם חברתי: שיעורים פרטיים במחיר סמלי על ידי מורים שפרשו לגמלאות

תלמידים | אילוסטרציה (PantherMedia)
תלמידים | אילוסטרציה (PantherMedia)

בנהריה מוקם בימים אלה מרכז למצוינות לימודית הינו מרכז לימודי, שמטרתו לתת מענה לכלל התלמידים מכיתת גן חובה ועד כיתה יב' בתחום הלימודי-פדגוגי ובתחום פיתוח החשיבה ואסטרטגיות למידה. מטרת המיזם היא להעניק שיעורים פרטיים במחירים שפויים, מתן האפשרות ללימודים פרטניים במחיר לכל כיס ולא לעשירים בלבד, המורים שילמדו הינם מורים מקצועיים שעבדו במערכת החינוך. חלקם פרשו לגמלאות אך משולבים גם הוראה צעירה.

מחאת הסרדינים בכיתות, אילוצי המערכת, עניין התחרות וההישגיות, ציונים לפני הכל, תחרות בין צוותי ההוראה בתוך ביה"ס, ריבוי תכנים, עומס מבחנים בחנים ועוד' הם מעט מהסיבות שמביאות לעומס ולחץ עצום על תלמידים כבר בכיתות הגן, לא כל שכן בכיתות העליונות. התלמידים נדרשים לתמרן בין מקצועות, לעמוד ביעדים, להציג יכולות לימודיות בתחומי דעת שונים ומיקודים דיציפלינאריים שונים. בפועל, החזקים, הנתמכים, אלו שמבלים שעות בעבודה בבית, משקיעים זמן ומשאבים בשיעורים פרטיים שעולים הון ומונעים מעצמם למידה משמעותית ומסתמכים על אימון זיכרון – מצליחים. השאר, אלו שאין ביכולתם להשקיע משאבים מוצאים את עצמם נשרכים אחר החזקים ובכך למעשה פותחים פערים, שבשלב מסוים אף מגיעים למצב בו לא ניתן כלל לצמצם אותם, שלא לדבר על נשירה בין אם סמויה ובין אם גלויה.

"במצב שכזה, נדרשת התערבות חיצונית, אמתית, כנה, רגועה, מכילה ובעיקר שתומכת בוויתור על אימון הזיכרון ומעבר לאימון החשיבה, בזמן שהאחרים מלמדים את התלמידים לדוג, אנחנו מלמדים את התלמידים לדוג. מתן כלי חשיבה, אסטרטגיות למידה, שיטות עבודה, פיתוח חשיבה, פיתוח לומד עצמאי הם רק חלק מהייחודיות של מרכז הלמידה. הרעיון הוא לא להתכונן למבחן כי אם להפוך את ההכנה למבחן לשגרת לימודים קבוע", מסרה גלית צוק תושבת העיר המקימה את המיזם.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות