fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לוכד נחשים הוכש בכף ידו בעת לכידת נחש צפע

לוכד הנחשים, גולן פדידה, מנהריה הוכש בידו אמש על ידי נחש צפע בראש הנקרה בעת פעילות לכידה."בשלב מסוים בשל החשיכה השתמשתי בפנס שלי שכבה. בשניות הספורות האלה הכיש אותי הנחש בכף היד", תיאר פדידה את האירוע. הוא הועבר לטיפול נמרץ בבית חולים נהריה, מצבו בינוני
גולן פדידה
גולן פדידה (צילום: אדריאן הרבשטיין)

גולן פדידה מנהריה, עוסק שנים רבות בלכידת נחשים באזור הצפון. אמש (שבת) הוא נקרא לסייע למשפחה בקיבוץ ראש הנקרה, שהבחינה בחצר ביתה בנחש צפע באורך של כ-90 ס"מ. "זיהיתי את הנחש כמה עשרות מטרים מהבית ומיד התחלתי בפעילות הלכידה. בשלב מסוים בשל החשיכה השתמשתי בפנס שלי שכבה. בשניות הספורות האלה הכיש אותי הנחש בכף היד", תיאר פדידה את האירוע.

גולן פדידה
הוכש. גולן פדידה (צילום: אדריאן הרבשטיין)

פדידה התעשת וסיים את מלאכת הלכידה והביא עימו את הנחש לחדר המיון של בית החולים לגליל המערבי בנהריה. בהמשך הוא אושפז במחלקה לטיפול נמרץ כללי, כשמצבו מוגדר בינוני.

מנהל המחלקה לטיפול נמרץ ד"ר ניקולא מחול : "האיש סובל מנפיחות באזור ההכשה וטופל באמצעות נסיוב. אני מקווה שכאשר יכול שיפור נוסף במצבו, הוא יועבר להשגחה במחלקה פנימית. בתקופה זו של השנה למרות הסתיו, עדיין ישנה סכנה להכשת נחשים ואני שב וקורא לציבור להיזהר ובכל מקרה של הכשה, לפנות בהקדם לטיפול רפואי ולא לנסות לטפל באזור המוכש בכוחות עצמם. חשוב לקרר את המקום ולתת לאדם שהוכש לשתות מים, להרגיעו ולא לבצע כל פעולה באזור המוכש עד להגעה לבית חולים".

פדידה שלוכד בהצלחה מדי שנה מאות נחשים מכל הזנים החיים באזור הגליל, כבר אושפז בשנת 2007 בבית החולים בנהריה אז ננשך ברגלו על ידי נחש פיתון שאינו ארסי. לאחר מספר ימים שוחרר לביתו. "אסור לטעות, גשם ראשון לא אומר שהנחשים נכנסו לתרדמת חורף. ישנם ימים חמים והסכנה של ההכשה בימים אלה דומה לזו שקיימת בקיץ. חשוב לקרוא ללוכד נחשים ולא לעשות שום פעולה לבד. אני מאמין שתוך כמה ימים הכל יהיה בסדר ואני כבר מחכה לחזור לעבודה שאני אוהב ולמקצוע שלי בחיים – לכידת הנחשים", סיכם פדידה.

לוכד הנחשים גולן פדידה
"אסור לטעות, גשם ראשון לא אומר שהנחשים נכנסו לתרדמת חורף". לוכד הנחשים גולן פדידה (צילום ארכיון: אדריאן הרבשטיין)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות