fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חייל מנהריה יסיים היום קורס צוללנים

סמל מ' בן 20 מנהריה יסיים היום (שלישי) קורס צוללנים אחרי מסלול של שנה וחודשיים
חוגג יום הולדת. סמל מ' מנהריה (צילום: דובר צה"ל)

סמל מ' בן 20 מנהריה סייים היום (שלישי) קורס צוללנים אחרי מסלול של שנה וחודשיים. סמל מ' אף חוגג היום את יום הולדתו. בראיון לחדשות נהריה מספר סמל מ' שהוא מאוד מתרגש מהמעמד ומחכה כבר לתפקיד הגדול. מ' למד בבית הספר הרב תחומי, עמל נהריה במגמת תעשייה וניהול ולימודי ערבית.  בתפקידו יהיה סמל מ', סונאר-שזו טכנולוגיה לניווט ולגילוי צוללות ואוניות, הפועלת באמצעות גלי קול. זה אחד התפקידים החשובים בצוללת שדורשים לימודים גבוהים והרבה שעות ים וריכוז. "אני מאוד מתרגש, זה לא פשוט אחרי שנה וחודשיים לסיים מסלול כזה, מחכים לרגע הזה".

את הצוללות מאיישים ומתפעלים לוחמים צעירים ומבריקים ובניהם מסיימי קורס הצוללן הקרוב. את הקורס מסיימים רק 25 אחוז מהמתמיינים שמתחילים את גיבוש הצוללות. ביחס זה 1;4. אורכו של הקורס הוא שנה וארבעה חודשים, והמסיימים נחשבים לחוד החנית של הלוחמים בצה"ל. שייטת הצוללות, שייטת 7, היא יחידת עילית בחיל הים הישראלי האחראית על הפעלת הצוללות השירות בצוללות הוא התנדבותי ומדובר בשירות אינטנסיבי וחשאי במיוחד.

החיילים בצוללת נדרשים לשהות תקופות ממושכות מתחת למים בשקט מוחלט וצפיפות שדורשת מהם לגלות חברות ועבודת צוות ייחודית. בשל הצורך להתמודד עם אתגרים יוצאי דופן נדרשים החיילים לחוסן מנטלי  קור רוח , עמידה בלחצים ודבקות במטרה. לבוגרים הטריים תוענק דרגות סמל, בסיום קורס התנדבותי, מאתגר ומקצועי והכיל שלושה שלבי הכשרה.

הכתבה המורחבת עם סמל מ' תפורסם מחר (יום רביעי) בחדשות נהריה 

חוגג יום הולדת. סמל מ' מנהריה (צילום: דובר צה"ל)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות