fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חולה על כדורגל

אלי (לולו) אברהם, אולי הדמות הספורטיבית הכי מוכרת בכדורגל המקומי בנהריה, ממשיך לפקוד את המגרשים ולתת עצות לכל מי שרק רוצה לשמוע וללמוד. "מעבר לפרנסה, חייבת להיות לשחקנים זהות ומחויבות למועדון", הוא מבהיר
אלי לולו
חי ונושם כדורגל. לולו (צילום: מיכה פישנזון)

כשאייל גולן הוציא את הלהיט "חולה על כדורגל" הוא בטח התכוון לאנשים מסוגו של אברהם (לולו) אליהו מנהריה. לולו (65) נחשב לאחד האנשים המוכרים והססגוניים בנהריה והסביבה. בצעירותו, אי שם בשנות ה-70, הוא כיכב במדי בית"ר נהריה ולאחר שפרש ממשחק פעיל, הפך למאמן, תפקיד אותו מילא במשך 23 שנים. למרות פרישתו כשחקן וכמאמן, לולו מעולם לא נפרד באמת מהכדורגל והוא פוקד כדרך קבע את המגרשים, ולא משנה אם מדובר במשחק ילדים או בוגרים. תמיד הוא שם, משקיף ממרומי היציע, ומעשיר את סביבתו הקרובה בידע הגדול שלו.

את רגע פרישתו כשחקן והמעבר לעמדת המאמן הוא זוכר עד היום. "באותה עונה, שיחקתי בבית"ר נהריה שהיתה במקום האחרון בטבלה. ההנהלה החליטה לפטר את המאמן דאז דוד פרטוק ז"ל והציעה לי לאמן את הקבוצה. לא היה לי נעים מפרטוק, אז החזרתי אותו לפעילות כשחקן".

אלי לולו
חי ונושם כדורגל. לולו (צילום: מיכה פישנזון)

ואיך נגמרה אותה עונה?

"מה אתה חושב? נשארנו בליגה. החבר'ה הבינו מהר מאוד שרק אם תהיה משמעת טקטית והם יתנו מלחמה על המגרש, נצליח. היתה דווקא קבוצה לא רעה, ואני שמח שהצלחתי להשאיר אותם בליגה".

מה היה הניצחון הכי גדול שלך בתור מאמן?

"היו כמה ניצחונות מפוארים, אבל אחד שזכור לי במיוחד היה כששיחקנו נגד הפועל חיפה וניצחנו 0:1, משער של שמעון פריינטה".

מה ייחד את הניצחון הזה דווקא?

"הפועל חיפה היתה בזמנו אימפריה ושם דבר בכדורגל הישראלי. מבחינת יחסי הכוחות, היינו אנדרדוג ואף אחד לא נתן לנו סיכוי. מי שאימן אותם אז היה רוני דורה, שהיה ידוע כשועל ותיק. נתנו תצוגת כדורגל עם לחימה וכולם דיברו על הניצחון הזה. במשך שבוע, בכל מקום בעיר החמיאו וטפחו לי על השכם. אני, לולו אברהם מנהריה, ניצח את רוני דורה והפועל חיפה".

לאחר אימון הקבוצה הבוגרת, התפנה אברהם למחלקות הנוער של המועדון, שם גידל דורות רבים של כדורגלנים.

הכתבה המורחבת תתפרסם ביום שישי במדור הספורט של עיתון " צפון 1 "

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות