fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"זה יהיה הגן של החיים"

בשטח רחב ידיים בקיבוץ עברון מקימה משפחתו של סגן פז אליהו ז"ל, שנפל במבצע צוק איתן את "הגן של פז". האם רחל: חשוב לנו מאוד להנציח את פז, אבל שזה לא יבוא רק ממקום של אבל, אלא שזה יהיה מקום שמח. לכן לא הזמנו גן זיכרון. במקום יוקם אמפי ותתנגן המוזיקה שפז אהב"
פז אליהו (רפרודוקציה: אדריאן הרבשטיין)
פז אליהו (רפרודוקציה: אדריאן הרבשטיין)

ארבעה וחצי חודשים קשים עברו על משפחת אליהו מקיבוץ עברון מאז נפל בנם הבכור, סגן פז אליהו, בן 22, לוחם צנחנים, בהיתקלות ברצועת עזה במבצע צוק איתן. המשפחה מנסה לאסוף את השברים ולהמשיך הלאה, אבל המשימה היא לא פשוטה.

אמו של פז, רחל אליהו, אומרת, כי בכל בוקר, כשהיא מתעוררת, היא מנסה לצאת מהחלום, מהסיוט. מהקהילה בקיבוץ, היא אומרת, הם מקבלים תמיכה עצומה, כמו אוויר לנשימה, אבל כשהם לבדם, הכאב בלתי ניתן לתיאור. מתוך השכול והצער נולד הרעיון להקים את "הגן של פז" בשטח רחב ידיים בשדות הפתוחים של הקיבוץ, שפז כל כך אהב. רחל מספרת, כי פז אהב לינת שטח, את החברותא סביב מדורת השבט, הקפה על הגזייה בתנאי שדה ובישול בפויקה. לכן, הם החליטו להקים מקום ייחודי שיסמל את כל מה שפז אהב.

פז אליהו (רפרודוקציה: אדריאן הרבשטיין)
פז אליהו (רפרודוקציה: אדריאן הרבשטיין)

מקום רחב ומזמין
למיזם הגדול נרתמה אדריכלית הנוף גלי זיו, שתכננה בהתנדבות גן גדול עם אמפיתיאטרון שיוכל להכיל כ-350 איש. הגן של פז יהיה מיועד לחיילים, בני נוער וילדים ולכל מי שיהיה חפץ להכיר את הקצין הצעיר שחלם להיות קצין בפלח"ן (פלוגת חבלה והנדסה).

לפרטים על איסוף כספים ותרומות להקמת הגן של פז ניתן לפנות לרחל אליהו באימל: paz_e@evron.co. il

הכתבה המורחבת ביום שישי בעיתון צפון-1

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות