fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הרכש הקולינרי הנוצץ של השנה בצפון: השף שוקה קדוש

מונה לשף הראשי של "אחוזת סנדרין" ברגבה. קדוש, ייסד את המסעדה היוקרתית בקריות "שוקה".
שוקי חזן ושלומי קדוש
רף חדש בתחום האוכל באולמות אירועים. שוקי חזן ושלומי קדוש (צילום: עצמי)

קולינריה נוצצת ב"אחוזת סנדרין". "שוקה קדוש, נחשב לאחד מהשפים הבולטים בישראל ואנחנו משוכנעים, שהוא יציב אצלנו סטנדרטים קולינריים שטרם נראו כמותם בארץ בכלל ו ובצפון בפרט", כך אמרה השבוע סנדרין חזן, הבעלים של מתחם האירועים היוקרתי של הצפון "אחוזת סנדרין" ברגבה עם ההודעה על מינויו של השף שוקה קדוש לשף הראשי של "אחוזת סנדרין".

עם כניסתו בימים אלה לתפקיד החל קדוש בהגשמת חזונו והתפריט במתחם האירועים היוקרתי של הצפון, מציע מגוון גדול של מנות מיוחדות ולדבריו, "אחוזת סנדרין הוא מקום ברמה מאוד גבוהה, ולכן החלטתי שצריך כאמור להתאים את התפריט לרמה של המקום. שיניתי את ההתייחסות להגשה של המנות ובמקביל למידות העשייה, כך שהן יתאימו לסטנדרטים של מסעדות היוקרה הטובות ארץ".

קדוש, החל את דרכו המקצועית בתחום עוד בהיותו בן 14, כשהשתלב במטבחים של בתי מלון שונים וכבר בגיל 21 התמנה לשף הראשי של בית המלון "נובה" באילת. "במהלך הקריירה התנסיתי במגוון עשיר של מטבחים, הייתי שף בחברת קייטרינג שסיפקה את שירותיה לאירועים פחות קונבנציונליים שנערכו במערות, אקווריומים ועוד, תפקיד שהיה מאתגר ומעניין מאוד. לאחר מכן מוניתי לשף בשתי אוניות, שהן למעשה בית מלון צף: "מג'יק 1" ו"הפסטיבל", של חברת כספי, שבהן ניהלתי את המטבח שסיפק את המנות ל~500 עד 1000 סועדים ביום".

שוקי חזן ושלומי קדוש
רף חדש בתחום האוכל באולמות אירועים. שוקי חזן ושוקה קדוש (צילום: עצמי)

הבייבי הפרטית של השף שוקה קדוש, היא ללא ספק מסעדת הבשרים הכשרה והמצליחה הקרויה על שמו – "שוקה" בקרית ביאליק ולדבריו, פריצת הדרך המשמעותית ביותר בקריירה הייתה פתיחת המסעדה בקריות, לפני שלוש שנים. אני נולדתי בקריות, ולאחר 26 שנים שבהן התנסיתי בתחום הקולינריה באילת וברחבי הארץ, עם שפים מקצועיים מרחבי העולם, החלטתי להביא את אותה קולינריה איכותית ומשובחת אל הצפון וזאת הסיבה שהחלטתי לחזור אל המקום שממנו באתי ולפתוח את המסעדה שלי דווקא בו. זו מסעדה של דגים ובשרים כשרה, שמגלמת בתוכה איכות גבוהה של מנות ואווירה יוקרתית עבור הסועדים".

קדוש: "הצבתי במסעדת שוקה שייסדתי סטנדרטים גבוהים ביותר ולאחר שהשקתי במסעדה מנות יוצאות דופן באיכותן, הרגשתי לאחרונה שאני חייב לחפש גבהים חדשים ולכן, לאחר מפגש עם סנדרין ושוקי חזן ובמיוחד לאחר שסיירתי במתחם המדהים והמרהיב הזה, הגעתי למסקנה שזה המקום שיכול לרגש אותי ושבו אני אוכל להגיע לגבהים הקולינריים החדשים שהצבתי לעצמי ולקחתי על עצמי לנהל את התחום הקולינרי ב"אחוזת סנדרין", ואני בהחלט נרגש מהשינוי".

קדוש מדגיש: "בחזון שלי, השאיפה היא לתת למזמיני האירועים והמוזמנים תחושה באירועים באחוזת סנדרין, שהם אוכלים במסעדת יוקרה ובשפע של טעמים תוך שימוש במרכיבי המזון האיכותיים ביותר. לדוגמה, הכנסתי לתפריט מנות יוקרתיות, כגון: פילה דג ים על מצע ריזוטו פטריות ואנטרקוט אנגוס עם מח עצם. למעשה ניתן לומר כי המנות באחוזת סנדרין, מבוססות על הטעמים שכולנו מכירים ואוהבים בשילוב עם רמה איכותית וגבוהה של עשייה והגשה, כשמבחינתי זהו שילוב מנצח שמהווה את המתכון להגשמת החזון".

 ומה יהיה על מסעדת "שוקה"? הכתבה המלאה ביום רביעי בחדשות נהריה 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות