fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הטרמפיאדה המיתולוגית לחיילי צה"ל תעבור מהפך

הטרמפיאדה המפורסמת לחיילים בנהריה תעבור שינוי מקצה לקצה. בתכנון: מטבחון, מקומות ישיבה, מתחם מקורה ושירותים צמודים. עלות השיפוץ על ידי עיריית נהריה 700 אלף שקלים
"היום פחון עלוב". הטרמפיאדה בנהריה (הדמיית מחשב, אביבה רוטביין)

אין תושב בנהריה שלא מכיר הטרמפיאדה המפורסמת לחיילים ואת הדודות בתוך הכוך הקטן, עומדות ומחלקות לחיילים שתייה קרה וכריכים. בחורף, בגשם הסוער, בקיץ המהביל. בעוד מספר חודשים, אחרי יותר מ-30 שנה הטרמפיאדה בנהריה שמשרתת אלפי חיילים תיהרס. במקומה עיריית נהריה וראש העירייה, ז'קי סבג מתככנים מקום מודרני וחדשני עם מקומות ישיבה ושירותים צמודים.

עיריית נהריה החליטה להירתם למשימה לבדה. הטרמפיאדה תיקרא "נהריה מצדיעה לחיילי צה"ל" ותשופץ בעלות של 700 אלף שקלים. לפני מספר חודשים מחליט סבג להקים מבנה מכובד לחיילים עם מרפסת והצללה. הטרמפיאדה בנהריה מהווה נקודת איסוף ארצית עבור חיילי צה"ל שעולים למוצבים ולבסיסים השונים בצפון. המראה ניכר לעין בימי ראשון עם חזרתם של החיילים לבסיסים. האדריכלית אביבה רוטביין מנהריה נקראת למשימה, ומעצבת מתחם מיוחד ברוח החדשנות.

הטרמפיאדה בנהריה נולדה ביום הראשון למלחמת שלום הגליל בשנת 1981. הרעיון החל בכך שתושבי נהריה חילקו מים לחיילים בצמתים לפני עלו ללבנון.  כעבור מספר שנים, תושב נהריה תרם בוטקה מקש, ובמשך שנים הפעיל את המקום ארגון בני ברית. מבנה הקבע הוקם על ידי המהנדס אדמונד טל ושופץ במהלך השנים, אך נשאר קטן ומוזנח, מאין פחון ללא מקום לזוז.

"היום פחון עלוב". הטרמפיאדה בנהריה (הדמיית מחשב, אביבה רוטביין)

התכנון: רוטביין חשבה איך אפשר לארגן מקום נינוח לחיילים ולמתנדבים. המבנה ישתרע על פני 50 מ"ר. בפנים ייבנה מטבחון מסודר, מחוץ יוצבו מקומות ישיבה מסודרים שעד היום כלל לא היו. המקום יהיה מקורה לכל עונות השנה.

רוטביין: “כיום יש שם פחון עלוב, מעין קופסת גפרורים. אין שירותים, אין הגנה מהשמש. אלו ילדים שמשרתים ומגנים עלינו. המטרה היא שתהיה בנהריה נקודת איסוף והורדה ופינת אתנחתא עם כבוד לחיילי צה"ל לשרת את המולדת. בעיצוב המשכנו בקו האסימטרי. גג המבנה יעוצב כגל הים כחלק מאופיה של העיר, ואת החדשניות והצבעוניות נוסיף עם בנגיעות של צהוב, אדום וכחול. זה יהיה מקום נוח מזמין ומכבד".

רוטביין ציינה כי מכרז לבינוי ייצא בימים הקרובים והבנייה תתבצע תוך מספר חודשים. "זה לא מורכב יחסית וייצא מהר לביצוע. מדובר במבנה קל לפירוק. כמו כן נעשה גם חשיבה מבחינה ביטחונית".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות