fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"הזמן עובר מהר, הזיכרונות לא נשכחים"

תא"ל אליעזר בן הרוש היה שם בלילה בו צה"ל יצא מלבנון בדיוק לפני 15 שנה. בימים ההם שימש קצין חימוש ביק"ל בדרגת סגן אלוף. בראיון ל"צפון-1" ולבלינקר הוא מדבר על הנסיגה, על ההתארגנות אליה, ונזכר איך ישב על מיטה צרפתית בשדה הקרב שכבר כל הקירות היו ריקים, ורק חלם שיעבור שוב בלבנון, בדרך לנופש באירופה
"למרות הכל, הנסיגה הייתה צעד נכון". תא"ל אליעזר בן הרוש (צילום: דובר צה"ל)
"למרות הכל, הנסיגה הייתה צעד נכון". תא"ל אליעזר בן הרוש (צילום: דובר צה"ל)

15 שנה עברו מאז נסיגת צה"ל מלבנון. התאריך 24 למאי, שנת 2000, באישון לילה יצא צה"ל באופן חד צדדי מדרום לבנון אחרי עשרות שנים של קרבות קשים, מאז שנת 1982 וימי מלחמת שלום הגליל. מאז, השקט באזור מתעתע, מתרחשים שני אירועי חניבעל מהקשים שייזכרו בהיסטוריה של מדינת ישראל.

עוד באותה שנה לנסיגה בחודש אוקטובר בפיצוץ נגמ"ש בהר דב, נחטפים גופותיהם של החיילים: עומר סוועד, בני אברהם ועדי אביטן. בשנת 2006 נחטפו ממוצב זרעית הסמוך לגבול, אודי גולדווסר אלדד רגב, ונפתחה מלחמת לבנון השנייה. תא"ל אליעזר בן הרוש, כיום קצין החימוש הראשי של צה"ל, היה שם ברגעים האחרונים כשצה"ל יצא מלבנון.

בימים ההם שימש קצין חימוש ביק"ל בדרגת סגן אלוף ונזכר איך ישב על מיטה צרפתית בשדה הקרב שכבר כל הקירות היו ריקים, ורק חלם שיעבור שוב בלבנון, בדרך לנופש באחת הערים המרכזיות באירופה. שנה לאחר המלחמה הוא מונה לקצין החימוש של אוגדה 91, תפקיד שמילא במשך שנתיים, והיה חשוב מאוד למערך הלחימה, האבטחה והבקרה מול האויב – חיזבאללה, שהשתלט מהרגע הראשון על גדר הגבול. הוא לא יישכח את חברו והקצין שלו מפקד יק"ל תא"ל ארז גרשטיין, שנהרג במרג' עיון.

בן הרוש, בן 49 נשוי ואב לשלוש בנות, יליד מושב מגדים בחוף הכרמל, חי ונושם את שטח לבנון עוד מהימים שהיה חייל צעיר. שטח לחימה קשה, שדה קרב אכזרי, שהוא לא יישכח לעולם. בשנה שעברה סגר מעגל כשראש המטה הכללי היוצא, רא"ל בני גנץ מינה אותו לקצין החימוש הראשי של צה"ל. לא עברו שבועיים מכניסתו לתפקיד ונפתח מבצע צוק איתן. כמו שאר סיפורי הגבורה שאנו שומעים על מלחמות העבר, גם תא"ל בן הרוש נזכר ביום הנסיגה מדי שנה במפגש עם חברים. מבחינתו החברותא ממשיכה, כאילו לא היה דבר ומהווה סמל חשוב.

בן הרוש: "הזמן עובר מהר, הזיכרונות לא נשכחים. החברים שאיבדנו בדרך, הנאמנות שלנו לאנשי צבא דרום לבנון באותה התקופה וקליטת בארץ, והמתח והשעון הקשות של סוף המבצע, שרק ייחלנו שייגמר ללא הרוגים או חטופים".

הסיפור המלא יפורסם מחר ב:"צפון 1".

"למרות הכל, הנסיגה הייתה צעד נכון". תא"ל אליעזר בן הרוש (צילום: דובר צה"ל)
"למרות הכל, הנסיגה הייתה צעד נכון". תא"ל אליעזר בן הרוש (צילום: דובר צה"ל)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות