fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אפרת ואפרת שרות חוה אלברשטיין

אפרת גוש ואפרת בן צור, מאושיות התרבות המרכזיות והבולטות של זמננו כזמרות, יוצרות, מבצעות ושחקניות, מגישות שניים מהשירים הזכורים והמזוהים ביותר של חוה אלברשטיין, כל אחת בדרכה הייחודית והאופיינית רק לה
אפרת בן צור (צילום: אנגליקה שר)
אפרת בן צור (צילום: אנגליקה שר)
אפרת בן צור (צילום: אנגליקה שר)
אפרת בן צור (צילום: אנגליקה שר)

אפרת גוש ואפרת בן צור הקליטו קאברים לשירה הקנונים של הזמרת חוה אלברשטיין. פרויקט עבודה עברית "שרות חוה אלברשטיין" הוא אלבום מחווה נשי, בו  זמרות בנות דורנו מצדיעות לגדולת הזמרות הישראליות. הפרויקט עלה במקור כמופע חי תחת השם "בנות חוה" בשנת 2009, במסגרת פסטיבל תל אביב. המופע המרגש נחל הצלחה מסחררת והונצח לאלבום, ובו ביצועי הזמרות שהשתתפו במופע, לצד תוספות נפלאות של זמרות מבצעות מהתקופה האחרונה.

אפרת גוש (צילום: יריב פיין וגיא כושי)
אפרת גוש (צילום: יריב פיין וגיא כושי)

השיר "אדבר איתך" , הוא סיפור אהבה של אישה לגבר, במילותיה של רחל שפירא. מתוך שירתה התיאטרלית של גוש, נובעת הכמיהה והתשוקה העזה שבשיר, המגיעה בחבילה אחת עם הכאב המתוק הכרוך באהבה עצמתית שכזו. "יש בי כח , אל תחוס עלי, אל תניח לקוצים שלך לשרוט את רגלי", זועקת הדוברת בקולה של אפרת גוש, כשהחיבור הטבעי בינה לבין השיר יוצר ביצוע מרגש , רומנטי וחושני.

"הלילה הוא שירים" נכתב על ידי תרצה אתר והולחן על ידי חנן יובל. זוהי מעשיה המוקדשת ללילה ומבקשת לראותו מעבר לחשכה, באור אחר, על כל הרבדים המרתקים שלו, "הלילה איננו רק חושך על דרך, לפעמים הוא שירים וניגון והד". בפרשנותה של בן צור מתגלה לנו לילה קסום ומסתורי, תוצאה של שילוב בין עיבוד מוזיקלי מסקרן, שלוקח את הלילה לאט כפי שהוא, לבין שירתה הרכה של בן צור.

מתוך אלבום זה יצאו לאחרונה השירים "לונדון" (כל החתיכים אצלי) ו"שיר ליל שבת" (קרני פוסטל), וגם השיר "כמו צמח בר" (דיקלה) , שנחשף ראשון כהצצה לפרויקט לפני מספר חודשים. השירים זכו לתהודה נרחבת וביקורות נלהבות, ולהשמעות רבות בתחנות הרדיו ברחבי הארץ. השיר "לונדון" אף דורג במקומות גבוהים במצעדים שונים בתחנות הרדיו.

בין משתתפות הפרויקט: דניאלה ספקטור, אסתר רדא, אביגיל רוז, מיכל גבע, רוני אלטר, יעל דקלבאום, עינב ג'קסון כהן ועוד. האלבום "שרות חוה אלברשטיין" מצטרף לסדרת 'גיבורי תרבות' , סדרת ספרי-הדיסקים בהוצאת 'עבודה עברית', ששמה לה למטרה לקדם את יצירתם של גיבורי התרבות העברית, שעיצבו בעשייתם ואחראים לגיבוש שפת התרבות הישראלית. האלבום יראה אור לקראת חג הפסח הקרוב.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות