fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אפיק חדש

עשרות ילדים ובני נוער יחלו את שנה"ל תשע"ו במרחב חינוכי אפיק, הפועל במרכז הרפואי לגליל בנהריה ומשלב בין אשפוז רפואי, למערך לימודים המותאם למערכת החינוך
פתיחת שנה אפיק במרכז הרפואי נהריה (צילום: דוברות המרכז הרפואי נהריה)
פתיחת שנה אפיק במרכז הרפואי נהריה (צילום: דוברות המרכז הרפואי נהריה)

הצוות כולל אנשי חינוך, מטפלים, סייעות ועובדים סוציאליים והשירות ניתן במחלקת ילדים, כירורגית ילדים, אורטופדית ילדים, נפרולוגיה ילדים ובמחלקה להדרכת הילד והמשפחה. המענה החינוכי ניתן מגן הילדים ועד לכיתה י"ב. הפעילות מתקיימת בימים ראשון עד שישי, גם במהלך החופשות במוסדות החינוך האחרים.

 

"פתיחת השנה זהו יום משמח עבור צוות המרחב, שפועל ללא לאות על מנת לתת לילדים הללו את הכלים להתמודד עם המצב הרפואי-נפשי שיאפשר להם מצד אחד לקבל את הטיפול הרפואי ומצד שני, את המרכיבים החינוכיים הנדרשים."  יעל קופל, מנהלת המרחב החינוכי אפיק בעשור האחרון "יתרונו של בית חולים כללי הוא ביכולת להסתכלות הוליסטית על הילד והנוער באופן כולל לגוף ונפש. אנו חשים עוגן עבור אותם ילדים והוריהם בחיבור וביצירת המוכנות להתמודדות עם המחלה ועם הבעיות המאפיינות את הילדים ובני הנוער בגילאים השונים. החיבורים עם התלמיד בקשר והצירופים של התלמידים השונים תחת חולי ומחלה, יוצרים חיבור לכוחות הקיימים ותהליך תמיכה, שהינו מצע לריפוי והתחדשות לחיים בבית הספר בקהילה".

המרחב החינוכי אפיק מפעיל בו זמנית 9 כתות לימוד במחלקות השונות בהן זוכים לסיוע לימודי וחינוכי 120 מאושפזים ומטופלים. בשנה שעברה אף נבחנו מספר בוגרי י"א וי"ב בבחינות בגרות בבית החולים אחרי שקיבלו מצוות מרחב חינוכי אפיק את הסיוע במהלך השנה בהכנה לבחינה וכך יכלו לעמוד במטלות זהות לחבריהם בבית הספר.

פתיחת שנה אפיק במרכז הרפואי נהריה (צילום: דוברות המרכז הרפואי נהריה)
פתיחת שנה אפיק במרכז הרפואי נהריה (צילום: דוברות המרכז הרפואי נהריה)

הנהלת המרכז הרפואי מלווה מקרוב את העשייה במרחב חינוכי אפיק. ד"ר מסעד ברהום, מנהל המרכז הרפואי: "אנחנו שותפים מלאים לא רק לתהליך הריפוי של הילד ממחלתו אלא גם בליווי מקרוב בהליך החינוכי שמתנהל במקביל בבית ספרו, ממנו הוא נעדר בשל אשפוזו. בכך אנו מאפשרים רצף חינוכי לצד הטיפול הרפואי-נפשי בילד במסגרת מרחב חינוכי אפיק. אנו רואים חשיבות רבה בשילוב בין המערך החינוכי בפעילות המרכז הרפואי על כלל מחלקות הילדים הפועלות בו ונמשיך יחד עם יעל קופל וצוותה בעשייה למען הקהילה אותה אנו משרתים".

במקביל החלה שנת הלימודים גם במעון "שקמה", מעון יום שיקומי לפעוטות בעלי צרכים מיוחדים. המעון פועל שישה ימים בשבוע למשך יום שלם של טיפולים וחוויות. הפעוטות, בני 9 חודשים עד 3 שנים, מגיעים מיישובים שונים באזור הגליל. הם הופנו למעון על ידי רופאים התפתחותיים במכונים להתפתחות הילד, במרכז הרפואי ובמרפאות בקהילה. צוות גדול ומגוון של סייעות בעלות הכשרה וניסיון, תרפיסטים במקצועות הבריאות, גננות בחינוך המיוחד, עובדת סוציאלית ורכזת המעון, עובדים ביחד כדי לעזור לפעוטות להתקדם בהתפתחותם ולממש את הפוטנציאל האישי שלהם. בנוסף, הצוות מדריך ותומך במשפחות לאורך כל התקופה.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות