fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אורן סודאי: מהפכה בחינוך הבלתי פורמאלי בנהריה

אורן סודאי, נהריה. בן 48 נשוי לקוטי, הורים לאחלמה
אורן סודאי (צילום: יח"צ)
אורן סודאי (צילום: יח"צ)
אורן סודאי (צילום: יח"צ)
צוות 100 הימים. אורן סודאי (צילום: יח"צ)

מקצוע: עורך דין

סיעה: מחר חדש לנהריה

רזומה: פעיל חברתי מגיל צעיר, התמודד למועצת העיר ב-2008 וכיהן כסגן ראש עיריית נהריה וכיו"ר ועדת בניין ערים. סודאי התפטר מתפקידו במחאה על סגירת המתנ"ס העירוני ופיטורי מאות עובדים תושבי נהריה והסביבה. פיטורים שטען כי הם אינם מוצדקים כלל. סיעתו של סודאי מונה כיום ארבעה חברי מועצה והיא הגדולה מבין הסיעות במועצת העיר היוצאת.

המצע: חינוך שוויוני לכולם – נהריה סובלת בשנים האחרונות מקיפאון שמורגש בכל תחומי החיים. שלושת נושאי הליבה הם: חינוך, תעסוקה וחיי תרבות ופנאי. נקדם יום לימודים ארוך ונהפוך את בתי הספר למרכזי חינוך קהילתי בלתי פרומלי בשעות אחר הצהריים. נעודד העצמה אישית של תלמידים בכל שכבות האוכלוסייה על ידי סטודנטים, עוזרי הוראה ותושבי העיר. אנחנו מאמינים כי בתי הספר ביער צריכים להיות שוויוניים ולספק לכל ילד את הנדרש לו בלי הבדלי מעמדות.

הייטק וטכנולוגיה – בנהריה תקום קרית היי-טק וביוטכנולוגיה שתמשוך אליה חברות ומפעלים. נעניק תמריצים על העסקת עובדים תושבי העיר. המטרה היא לחזק את האוכלוסייה הקיימת, ולקרב אוכלוסיות חזקות נוספות לעיר. במקביל המאמצים יהיו להחזיר את צעירי נהריה, את מעמד הביניים, שעזב את העיר בשל קשיי תעסוקה ופרנסה .

תרבות ופנאי – בתחום תרבות הפנאי נוביל שינוי קהילתי. נטפח ונשקיע בכישרונות צעירים תושבי העיר, החל מהגן, נקים מרכז צעירים, ונפתח מועדוני נוער. התושבים יהיו מועשרים בחיי תרבות, ונבטיח כי תושבי העיר ייהנו מחוף ים שוקק חיים ופעילויות לאורך כל שעות היום.

על העיר: "נהריה נמצאת בנקודת שפל בכל תולדותיה. העיר, שהייתה בעבר מקור לגאווה, קפאה על שמריה ואינה מספקת לתושביה חינוך נאות, פרנסה ראויה או חיי פנאי מגוונים. הפחד שולט בעובדי העירייה ובתושביה, העירייה לא מספקת שירות מודרני לתושב. צר לי על האווירה שבה מתנהלת העיר ועל היעדר כל חזון מסודר לשינוי המצב בקרב אנשי ההנהגה הנוכחית".

הדבר הראשון שאעשה אם אבחר: "ביום בחירתי ייצא לדרך צוות 100" הימים" שתפקידו לדאוג ליישום כל תוכניות העבודה שבניתי, ובפרט בתחומי החינוך, התעסוקה ותרבות הפנאי. סביר להניח שהפעולה הראשונה שלי תהיה לקדם יום לימודים ארוך המבוסס על בלתי פורמלי כפי שנהוג בכל הערים המודרניות בארץ. בעיני, זו תהיה מהפכה חברתית שהגיע הזמן ליישם בעיר".

מילה טובה: "אייל וייזר היה שותף לאופוזיציה החזקה והלוחמנית שהובלתי במועצת העיר במשך תקופה ארוכה עד שהחליט לבסוף להצביע עם ז'קי סבג, מהלך שבעיני היה שגוי וגם אמרתי לו את זה. אני חושב שהוא בחור חיובי שעוסק בתחום חשוב – הנושא הסביבתי. אין לי ספק שהוא ימשיך לעסוק בתחום גם לאחר שאבחר לראשות העיר ואני בהחלט שותף לתפיסת עולמו לפיה הנושא הסביבתי חשוב מאין כמותו, לכן הקדשתי פרק נרחב במצע שלי לתוכניות שאני יוזם בתחום".

האשה שאיתי: "אחד הדברים הראשונים שלמדתי על אורן, בחיינו המשותפים הן כבני זוג והן כעורכי דין שעובדים ביחד, הוא שטובת הכלל עומדת לפני טובת הפרט. במשרד, למשל, אני אמונה על כל נושא הסיוע בהתנדבות ללקוחות נזקקים, כשהתבקשתי בפעם הראשונה לייצג לקוח בהתנדבות ידעתי שזה יהיה חלק בלתי נפרד מחיינו ואני גאה בו מאוד. אורן הוא אדם ליברלי ורחב אופקים. עוד לפני שנישאנו שאלתי אותו האם הוא, כאדם שומר מצוות, יכול להינשא לאישה חילונית, והוא השיב: 'המצווה החשובה ביותר היא – ואהבת לרעך כמוך', והוסיף 'ואהבת לרעייתך אפילו יותר'. התכונות שאני מחפשת במנהיג פוליטי הן התכונות הבולטות אצל אורן – אין לי ספק שכל משפחה של מנהיג משלמת מחיר וחשה בהיעדרו מהבית שעות ארוכות לטובת פעילות ציבורית – לשמחתי, כתושבת נהריה אני בטוחה שכולנו נרוויח".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות