fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"הבנייה הקלה יכולה לפתור את מצוקת הדיור"

התעניינות גוברת בתחום הבנייה הקלה, מאז אושרה רפורמת המרפסות שתיצור תפנית רחבה בשוק הדיור
יחידת דיור בבנייה קלה
יחידת דיור בבנייה קלה (צילום: עצמי)
יחידת דיור בבנייה קלה
יחידת דיור בבנייה קלה (צילום: עצמי)

הגזירות הכלכליות בשנים האחרונות יצרו פתרונות איכותיים עבור מי שרוצה לשדרג מעט את איכות חייו או מי שבסך הכל צריך עוד חדר נוסף בבית. השבוע אושרה "רפורמת המרפסות" שנועדה לקדם את סגירת מרפסות בבתים משותפים ללא היתרי בנייה. עם השינויים שיחלו בשנים הקרובות בחוקי התכנון והבנייה, נראה כי הבנייה הקלה, תהפוך לכדאית ואטרקטיבית.

שי כהן מנהריה הבעלים של חברת א.ש גגות רעפים המתמחה בבניית פרגולות, דקים, מבנים קלים מסביר כי הבנייה הקלה תוספת תאוצה בנהריה ובאזור, בעיקר בבנייה רוויה של בתים צמודי קרקע.

"רואים יותר ויותר בעלי בתים שיש להם שטחים גדולים בגינה לא מנוצלים שמוסיפים יחידת דיור. או דיירים שאין להם צורך בבית גדול והם מחלקים מחדש את הבית כך שנוספים להם עוד שתי יחידות דיור והם עוברים לגור בקומת הקרקע. זו הכנסה נוספת וניצול שטח. לרוב מדובר בגיל השלישי שאחרי שגדלו את הילדים נותרו עם חלל ריק". כהן מספר כי התופעה נפוצה גם בשכונת אוסישקין וגם בשכונת הווילות בעין שרה. לדבריו זו עבודה יחסית מהירה.

"כיום בשל יוקר המחייה, זו גם הכנסה נוספת. יחידת דיור של שני חדרים, כ-50 מ"ר, מושכרת בין 1500 -2000 שקלים, וזו הכנסה קבועה שיכולה לשלם את המשכנתה. לדירות קטנות מהסוג הזה תמיד יש ביקוש רב בקרב זוגות צעירים וסטודנטים. במקביל יש שטחי אדמה פרטים של אנשים, שבהן הם בונים מיני צימרים. טווח מחירים של הוספת יחידה עולה כ-100 אלף שקלים. התשואה עומד על חמישה אחוז ותוך חמש שנים בעל הנכס מחזיר את ההשקעה ומתפרנס מזה כל החיים".

כהן מסביר כי יש התעניינות גוברת מאז אושרה רפורמת המרפסות שתיצור תפנית רחבה בשוק הדיור. "אנשים יסגרו את מרפסות הבתים עד 25 מ"ר, יקבלו עוד חדר ולא יצטרכו לעבור לדירה גדולה יותר בעלות גבוהה של עוד חצי מיליון שקלים. בעיקר דירות של שלושה חדרים שיעברו לארבעה ויוכלו למנוע את הצורך במעבר דירה. זה אחד הפתרונות בשוק הנדל"ן בארץ, בעיקר במקומות בהן אין עתודות קרקע לבנייה כמו בנהריה".

אושרה רפורמת המרפסות
המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה את תזכיר החוק בתחום התכנון והבנייה, שמוביל שר הפנים, גדעון סער. את הצעת החוק יזם שר הפנים גדעון סער שהגיש בחודש יולי תיקון לחוק רפורמת המרפסות שמטרתה לחסל את הביורוקרטיה בתחום הרישוי ולהעניק סמכויות לוועדות המקומיות במטרה להקל על עומסים שבהן נתונות הוועדות המחוזיות. רפורמת המרפסות עברה בקריאה ראשונה בכנסת כבר בשנת 2010. כעת מנסה סער ליצור רפורמה חוקתית כדי למנוע ריכוזיות ולקצר הליכים וכתוצאה מכל להגדיל באופן משמעותי את יחידות הדיור בארץ, להגדיל את ההיצע ולהקטין את הביקושים. למשל: הוספת ממ"ד, סגירת מרפסת, הוספת מעלית למבנה, בניית מחסן ועוד. במקביל יוקם גוף שיפקח על הועדות המקומיות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות