fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נא לא לזרוק שאריות בשר ודגים לחתולי רחוב מחשש להתפשטות כלבת

חתולים
צילום עליזה רוזן הברמן

מתחילת 2018 דווחו 27 מקרי כלבת, כאשר רובם התגלו בתנים. מדובר בעלייה של כ-450% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. אחת הסיבות להידבקות החתולים בכלבת, היא כניסתן של חיות בר לישובים בחיפוש אחר מזון. שאריות המזון שמחלקים תושבים, מתוך חמלה לחתולי הרחוב, משמשות למאכל חיות הבר הנגועות בכלבת והחשש שיתקפו כלבים משוטטים או חתולים.

ביום שלישי השבוע הודיע ארגון הרופאים הווטרינריים ברשויות המקומיות, כי יוטלו קנסות מנהליים על פי חוק במידת הצורך וזאת על מנת למנוע התפשטות מחלת הכלבת, שכן ברור כי הקשר בין החתולים לחיות הבר הוא ישיר וכמו בטבע – מקור מזון מביא בעקבותיו חיות בר. חיות הבר בדיוק כמו החתולים נמשכות אל המזון ומגיעות אל מקום האכלה. כך, הן מתקרבות אל חצרות בתי המגורים, אל הגינות הציבוריות ואל בתי הספר, בדיוק כמו החתולים התרים אחר אוכל.

ארגון הרופאים הווטרינריים מסביר: "היום מפגשים עם חיות בר כגון חזירי בר, תנים, שועלים, שפני סלע ועוד בשטחים עירוניים הפכו לשכיחים. אין מדובר בתופעה בשולי העיר בלבד ולכן צריך לדעת כיצד להתמודד עמה. קרבתן של חיות הבר לבני האדם גורמת להגברת הסיכויים לתוקפנות מצדן שיכולה להסתיים בתקיפה מסוכנת".

חתולים
צילום עליזה רוזן הברמן

מעיריית כרמיאל נמסר לבלינקר: "קנסות מנהליים הינם חוק מדינה. בכוונת עיריית כרמיאל להתחיל ביישומם ולכן נשלחה הודעה  לידיעת  הציבור.  אין להודעה זו קשר כלשהו עם האכלת חתולים בכרמיאל . נושא האכלת החתולים ברחוב קשורה למניעת התפשטות הכלבת . פרסום ההודעה לעיתונות הינה  ביוזמת  ארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות".

בארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות מבהירים כי בעת האכלת חתולי רחוב מומלץ לשמור על הכללים הבאים: יש להאכיל את חתולי הרחוב במזון יבש ואיכותי, בזמנים ומקומות קבועים, בכמות הנדרשת לכל ארוחה ולא מעבר לכך. כמו כן יש להקפיד לאסוף את שאריות המזון ואת כלי האוכל בגמר ההאכלה. ניתן להשאיר כלי מים נקיים בלבד ויחד עם זאת לדאוג שהמקום יישאר נקי ולא יזמין אורחים בלתי רצויים כמו מכרסמים וחיות בר. יש לדאוג ככל שניתן לבריאותם של החתולים המואכלים ולגלות ערנות למצבם הרפואי.

יו"ר הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות ד"ר אבי צרפתי: "לחיות הבר תפקיד חשוב בטבע ואין כל צורך לפגוע בהן. יחד עם זאת יש להימנע ממפגשים של חיות בר באשר הן עם חתולי בית ורחוב. לכן, האכלת חתולי רחוב צריכה להיעשות בצורה נכונה. בזמן האכלת החתולים ולאחר מכן יש לשמור על האזור נקי משאריות מזון. האכלה נכונה עם ליווי והשגחה תמנע את התקרבותם של תנים בפרט וחיות בר בכלל, תמנע טריפת ופציעת חתולים ותסייע בעצירת התפשטות מחלת הכלבת".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות