fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מעלות תרשיחא מסכמת שנה ירוקה באירוע הפנינג ענק

מעלות תרשיחא והמשרד להגנת הסביבה מסכמים שנה לפעילות הטמעתית של עקרונות קיימות ואיכות סביבה במערכת החינוך ובקהילה באירוע הפנינג ענק באגם המונפורט

כבר לפני שנה נענתה עיריית מעלות תרשיחא ל"קול קורא" שהוגש מטעם המשרד להגנת הסביבה ואיגוד ערים לאיכות הסביבה גליל מערבי, וביקש לאתר רשויות מקומיות אשר מקדישות משאבים למען מודעות לאיכות הסביבה ולאורך חיים בריא.

זה כבר מספר שנים שראש העירייה שלמה בוחבוט מוביל מהלך של חינוך לבריאות ולהתייעלות אנרגטית מתוך מחשבה שאיכות חיים בריאה היא המפתח לאריכות ימים הן של התושב והן של הסביבה.

במהלך חודשים ספטמבר עד נובמבר 2012 הפעילו רכזי הרובעים בעיר תהליך קהילתי להבנת הצורך בשינוי אורח החיים, כל אחד בקהילתו, עם דגש על תחום הקיימות. הרכזים הביאו את בחירת הנושא לשינוי לאחר שיח מתמשך עם התושבים, בליוויה של הגר מעיין סולומון שליוותה את הפרויקט והפיקה את יום השיא.

צילום: דוברות

וועד הפעולה אשר הורכב מרכזי הרובעים (עובדי עירייה האחראיים על הקשר בין העירייה והתושבים באותו הרובע), אנשי קהילה – כחמישה מתנדבים מכל רובע, עו"סים ממחלקת קליטה וקהילה של העירייה ועוד, ערכו פעילויות שונות ברחבי העיר אשר נועדו להדגיש את החשיבות על שמירה על איכות הסביבה והקיימות. במהלך השנה התקיימו פרויקטים רבים כאשר ביום שני שעבר, התקיים "יום השיא" לפעילויות אלו: הוקמו דוכני מזון בריא, נערכו הפעלות לילדים ולמבוגרים בסימן קיימות, הוצגו הפרויקטים על ידי רכזי הרובעים ועוד. כמו כן נערך שיתוף פעולה ייחודי עם הטכניון כאשר סטודנטים מהפקולטה לארכי כטורה בנו ביחד עם תלמידי בית הספר רפסודות מחומרים ממוחזרים והושיטו אותם במים.

ראש עיריית מעלות תרשיחא ויו"ר מרכז השלטון המקומי שלמה בוחבוט: "אנו שמח לחיות בעיר אשר מקדמת את המודעות לבריאות ולשמירה על איכות הסביבה. זה מובן מאליו שללא שמירה על ערכי הטבע ועל כדור הארץ, יזדהמו מקורות המים שלנו והריאות הירוקות. אני שמח לראות את ההשתתפות של התושבים ואת התרומה של כל אחד ואחת מאיתנו למען הסביבה שלנו".

צילום: דוברות

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות