fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ילדים של החיים (המשותפים)

את מלאכת הסיקור העיתונאי של כנס מעלות-תרשיחא לחיים משותפים לקחו על עצמם 17 תלמידי כיתה ט' מהעיר. הם ריאיינו את רינה מצליח וסטף ורטהימר ושאלו שאלות נוקבות
התנסו במגוון עבודות עיתונאיות. העיתונאים הצעירים (צילום: שלמה שרביט)
התנסו במגוון עבודות עיתונאיות. העיתונאים הצעירים (צילום: שלמה שרביט)

במסגרת כנס החיים המשותפים בישראל שנערך במעלות-תרשיחא ביום שלישי השבוע, הפכו 17 תלמידי כיתה ט' מהעיר להיות עיתונאים צעירים ושאלו שאלות נוקבות את מקבלי ההחלטות בישראל כל זאת בליווי של חברת ענני תקשורת ובשיתוף רשת אורט.

התלמידים, מאורט מעלות ואורט תרשיחא, לקחו על עצמם להפעיל מערכת חדשותית, שסיקרה את הכנס ואת תוצאותיו. הם חולקו לקבוצות בהם צלמים, כתבים, עורכים ומנהלי רשתות חברתיות. החומרים, כפי שנאספו על ידי העיתונאים הצעירים יפורסמו במגוון כלי תקשורת מקומיים, בגליל המערבי.

לצורך העניין התגייסו מספר בעלי תפקיד בעירייה על מנת להעניק לתלמידים כלים עיתונאיים שיאפשרו להם לשאול שאלות את מקבלי ההחלטות שיגיעו לכנס.

התנסו במגוון עבודות עיתונאיות. העיתונאים הצעירים (צילום: שלמה שרביט)
התנסו במגוון עבודות עיתונאיות. העיתונאים הצעירים (צילום: שלמה שרביט)

"היה ניסיון חשוב והכרחי לכל מי שחיידק העיתונאות נטוע בו. זכינו להתנסות במגוון פעילויות עיתונאיות בהן: צילום, ראיון, עריכה והפקה", אומרת עמית גלעדי, תלמידת כיתה ט' באורט מעלות.

"מעבר לעיסוק המקצועי בעיתונאות למדנו היום על מהות שיתוף פעולה ודו-קיום בין יהודים וערבים", אומרת עולא דקואר, תלמידת כיתה י' באורט תרשיחא. הבין שאר ראיינו הילדים את רינה מצליח, כתבת ערוץ 2, את סטף ורטהימר, שתרם רבות לחיים המשותפים וקיבל תעודת הוקרה בכנס, את איימן סייף, מנהל לפיתוח כלכלי של המגזר במשרד ראש הממשלה, את עוזי דיין, יו"ר מפעל הפיס ועוד.

פרויקט זה מצטרף לפרויקטים נוספים ורבים אשר מתקיימים בעיר, שמטרתם לקרב לבבות בין יהודים לערבים.

ראש העירייה, שלמה בוחבוט: "אנחנו מעודדים את התלמידים במעלות ובתרשיחא ליצור קשרים ולרקום חברויות. אני שמח שבזכות הכנס הזה שמטרתו היתה להביא את סוגיית החיים המשותפים לדיון ולמצוא פתרונות, אכן עושה את תפקידו ומאפשר לבני הנוער לפתוח מערכת עיתון אשר בה הם המראיינים והמסקרים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות