fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"נחרדתי לגלות שהילדה שלי נסעה לבגרות בטרמפים"

תלמידים עם לקויות למידה משלומי לומדים בתיכון ברנקו וייס במירון, כשהמועצה המקומית מספקת להם את ההסעות. אלא שביום שני השבוע התעוררה בעיה: ההסעה לבחינה שהתקיימה ב-13:30 יצאה משלומי ב-07:30
אילוסטרציה: פאנתרמדיה

15 תלמידים עם לקויות למידה משלומי לומדים בבית הספר התיכון ברנקו וייס במירון. המועצה המקומית שלומי מספקת להם הסעות לבית הספר, אלא שביום שני השבוע, דווקא ביום בחינות הבגרות, חלקם נתקעו ונאלצו לנסוע לבית הספר בטרמפים.

המועצה המקומית סיפקה באותו היום חמש הסעות, הלוך וחזור, אך לא בשעות שתאמו למועד קיום בחינות הבגרות ולסיומן. בתה של רבקה משלומי, שלומדת בברנקו וייס במירון, נבחנה בבחינה של השעה 13:30. ההסעה שלה משלומי יצאה ב-07:30. בעבר, למדה בתה של רבקה בבית ספר רגיל בשלומי, אלא שהמסגרת הלימודית לא התאימה לה שכן היא סובלת מבעיות קשב וריכוז ולקויות למידה אחרות. היא מקבלת ריטלין, שאמורה לשמור עליה מרוכזת ומפוקסת בלימודים. אם בתה של רבקה היתה יוצאת מהבית בהסעה של 07:30 בבוקר לאחר שנטלה ריטלין, סביר להניח שבזמן הבחינה, בשעה 13:30, השפעת התרופה היתה פגה (השפעת הריטלין היא לטווח של ארבע-שמונה שעות כ"ח).

האם רבקה: "נחרדתי לגלות שהילדה שלי נסעה לבגרות בטרמפים. היא נסעה בטרמפים, כדי שהריטלין שנטלה לפני שיצאה מהבית, סמוך למועד הבחינה, יפעל בזמן הבחינה. חוץ מזה, היא גם נשארה תקועה בבית הספר אחרי הבחינה, כשהיא רעבה, עייפה ולא מרוכזת, לא היה לה איך לחזור הביתה. חלק מהתלמידים נסעו עם המורים שלהם, והיא נשארה שם, חסרת אונים לבד".

הורי התלמידים פנו למנהיגות חדשה לשלומי, שסיפקה להם הסעות מטעמה ובמימונה החל מהשעה 11:00 בבוקר.
ממנהיגות חדשה לשלומי נמסר בתגובה: "מדובר בתלמידים מיוחדים עם בעיות קשב וריכוז, וחבל שראש המועצה שלאורך זמן רב מדבר על חשיבות החינוך וקידום דור ההמשך ביישוב, כושל בעניין לוגיסטי כה פשוט וחשוב פי כמה לילדי היישוב. מדובר בחוסר אחריות ורגישות מצידה של המועצה והעומד בראשה".

ממחלקת החינוך במועצה המקומית שלומי נמסר בתגובה: "ההסעות לבחינות הבגרות תואמו עם ביה"ס ברנקו וייס במירון. נקבעו שתי הסעות, התלמידים שנבחנו נסעו בהסעות. נמסר לנו מבית הספר כי בשעות הבוקר קוימו תגבורים לימודיים, כהכנה לקראת בחינת הבגרות. יש לספק לכל תלמיד תנאים אופטימליים ללמידה ולהיבחנות. אחריות על תנאים אלו חלה על ההורים, בתיאום עם הרופא המטפל.

חשוב לקבל ייעוץ מקצועי בנושא נטילת הריטלין בשגרת לימודים ובהיבחנות. אנחנו מאחלים לתלמידינו הצלחה בבחינות הבגרות ומבטיחים כי נמשיך לסייע להם להגיע להישגים לימודיים ומימוש עצמי".

הכתבה המורחבת תפורסם ביום שישי בעיתון צפון -1 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות