fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מדוע נשות המועצה לא לוקחת את המושכות לידיים?

לפני 16 שנה נשות המועצה האזורית מעלה יוסף, הובילו מאבק כדי להיכלל בועד היישובים. למרות המהפך, מספר הנשים המכהנות כיום בתפקידים ציבוריים עומד על תשעה אחוז בלבד
בחירות בקלפי אילוסטרציה
בחירות בקלפי אילוסטרציה (צילום אילוסטרציה)

לפני 16 שנה הובילו נשות מעלה יוסף מהפיכה בבחירות לועדי הישובים. עד אז תקנוני הישובים התירו רק לנציג אחד מכל בית אב להצביע לועד הישוב, והמסורת הייתה שהנציג יהיה הגבר. לאחר מאבק ממושך וארוך הצליחו הנשים להביא לשינוי התקנון כך שגם להן תתאפשר זכות ההצבעה.

ליאת כהן
רוצה לראות יותר נשים בפוליטיקה המקומית. ליאת כהן (צילום: יח"צ)

למרות המהפך, עדיין  תת הייצוג לנשים במוסדות המועצה בולט לעין. מתוך 22 נציגים במליאת המועצה האזורית מכהנות רק 2 נשים, שהן 9 אחוזים בלבד. בתפקידי ניהול במועצה מכהנת אישה אחת בלבד כמנהלת מחלקה, ואילו בישובים ייצוג הנשים אינו הולם.

המועמדת לראשות המועצה האזורית מעלה יוסף לי-את כהן, מבטיחה כי היא הולכת לשנות את המצבלדבריה לא יתכן שברשות מוניציפלית שבה 50 אחוז נשים יעמוד הייצוג הנשי במועצה על 9 אחוזים בלבד.

"זהו תת ייצוג שאינו משקף את המציאות. אני חושבת, שנשים מוכשרות לעשות את אותם תפקידים שגברים עושים בהנהגה ציבורית, והן גם מביאות איתן נקודות מבט שונות לתפקידים שהן ממלאות ויאפשר להעשיר את הדיונים ואת סל הפתרונות שהנהלת המועצה תציע לציבור. אני מתכוונת לעודד נשים לתפוס מנהיגות ולהתמודד על התפקידים הללו".

 כהן אף מבטיחה כי צהרוני המועצה יפעלו עד השעה 17:00 כדי לאפשר לנשים לצאת למקומות עבודה מחוץ לישובים.

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות