fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מדוע הרחבת קיבוץ אדמית תקועה כבר כמה שנים?

תושבים מתארים הזנחה גדולה מאוד ומשבר עמוק שנוצר עם המועצה. מועצת מטה אשר: "ראש המועצה רואה חשיבות עצומה בפתרון הבעיות"
הזנחה בכניסה להרחבה. קיבוץ אדמית (צילום: רותם כבסה)
הזנחה בכניסה להרחבה. קיבוץ אדמית (צילום: רותם כבסה)

10 שנים עברו מאז שקיבוץ אדמית הכריז על הרחבה קהילתית חדשה למגורים בשטחים ההרריים של הקיבוץ. זו הייתה אמורה להיות הבטחה גדולה. הבתים צמודי הקרקע משכו אוכלוסיות חדשות שהשקיעו את מיטב כספן בבנייתם.

אבל, כגודל הציפיות כך גודל האכזבות. שיווק אדמית תקוע כבר כמה שנים. 70 משפחות שרכשו רק מחציתן גרות שם כיום. עם רכישת הקרקע הן שילמו 230 אלף שקלים כל אחת לאדמית אחזקות עבור פיתוח תשתיות וסביבה. מתוכם 110 אף שקלים לפיתוח המגרש ועוד 110 אלף שקלים לפיתוח תשתיות. בנוסף שילם כל חבר 15 אלף שקלים עבור חיזוק הקיבוץ הישן. אלה שכבר השקיעו וגרים מתארים הזנחה גדולה מאוד ומשבר עמוק שנוצר בין המועצה האזורית מטה אשר וחברי הקיבוץ הישן שמתבטא בחוסר יחס בנוגע להתנהלות פרויקט הרחבה, בעוד בקיבוצים אחרים כמו ראש הנקרה, מצובה, קיבוץ איילון סיימו מזמן את השיווק וההרחבות נושאות פרי.

הזנחה בכניסה להרחבה. קיבוץ אדמית (צילום: רותם כבסה)
הזנחה בכניסה להרחבה. קיבוץ אדמית (צילום: רותם כבסה)
תחנת איסוף תלמידים ללא גידור. הרחבת אדמית (צילום: רותם כבסה)
תחנת איסוף תלמידים ללא גידור. הרחבת אדמית (צילום: רותם כבסה)

השבוע, בסיור עם חברי ועד היישוב המתגוררים בהרחבות רמי גרשון ויובל חן הוצפו שורה של בעיות וליקויים. בכניסה לקיבוץ לא נסלל כביש בכיכר הגדול להרחבה, המסכנת את הנהגים שנוסעים רק בצד אחד של הכיכר שאינו חוקי, אין תאורה, אין מדרכות. פיתוח של 14 קרקעות נוספות שהיו אמורות להיות יוקרתיות מול נוף ההר נעצר באמצע ושאריות חציבות אבן עומדות מיותמות.

קיבוץ אדמית נמצא כ-600 מטרים מכפר של חיזבאללה בדרום לבנון, בסיור נראה שגדר המערכת פרוצה במספר אזורים וכביש הגישה לגדר המערכת כלל לא נסלל. אחרי מאבק של עשרות שנים, רק לאחרונה הובאו שתי תחנות אוטובוס להורדת והעלאת תלמידים בתוך מתחם ההרחבות. עד כה התלמידים המתגוררים בהרחבה היו הולכים ק"מ וחצי ברגל כדי להגיע לתחנה הקרובה.

חברי הוועד שנבחרו החליטו לעשות צדק וגם סדר ולהילחם שהרחבת אדמית תהיה בשורה עבור מתיישביה.

גרשון וחן: "מועצת מטה אשר שכחה אותנו, היישוב נעלם. הנחת היסוד אומרת שאם אין תשתיות לפיתוח אז לא יכולים למכור מגרשים. שש שנים שאנו חיים פה בפועל בלי מדרכות, כבישים, נחשים נכנסים לבתים ואין תשתיות ביוב. בשנה וחצי האחרונות החלטנו לצאת למאבק. דיברנו עם ראש המועצה יורם ישראלי אך לשווא, שום דבר לא זז, הוא מתחמק. אנחנו חיים בגיהינום, פח אשפה עליון של מטה אשר. מתחננים לפיתוח תשתיות. כיום אין שיווק לאדמית, אנשים בורחים מכאן. מהצד השני יש הנפקה להיתרי בנייה בעוד שאין פיתוח סביבתי. אנו חיים כאן בחוסר שקיפות ומצפים שהמועצה תפעל במיידי לתיקון כל הליקויים".

ממועצת מטה אשר נמסר: "מאז כניסת יורם ישראלי לתפקידו כראש המועצה, הוא פועל באינטנסיביות בכל משרדי הממשלה הרלוונטיים, על מנת שאדמית יוכר כ'יישוב גדר מיוחד', הזכאי להקצאת תקציב מיוחד, על מנת לסיים את פיתוח ההרחבה וכדי לסיים לשווק את כל המגרשים המתוכננים בה. אך אי אפשר לתקן תוך שנה ליקויים נמשכים של יותר מעשור.

"לצערנו, שיווק המגרשים בהרחבה נתקע, המשך הפיתוח נעצר ונוצרו בעיות ביישוב. הבעיות נובעות בעיקר מתלונות של תושבי ההרחבה לטיפול לקוי בהשלמת פיתוח ההרחבה. ראש המועצה רואה חשיבות עצומה בפתרון הבעיות והמועצה משקיעה בכך זמן ואנרגיה רבים. בנושא התנהלות הוועד המקומי: ראש המועצה, בעזרת מגוון גורמים מקצועיים במועצה, משקיע מאמץ ממשי להסדרת ההתנהלות העצמאית של תושבי אדמית, באמצעות וועד מקומי נבחר על ידי התושבים. בחודש הקרוב יתכנס הוועד ויתקבלו ההחלטות המתאימות להתנהלות התקינה שלו".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות