fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית המשפט הורה למטה אשר ומזרעה לטפל בשריפות הפסולת

שריפה במזרעה אצל פאוזי דראז (צילום: אל"ס)
שריפה במזרעה אצל פאוזי דראז (צילום: אל"ס)

 

אחרי חמש שנים של שריפות פיראטיות בקו הגבול בין קיבוץ עברון לכפר מזרעה, בית המשפט המחוזי קיבל את העתירה של אזרחים למען הסביבה (אל"ס) נגד המועצה האזורית מטה אשר, המועצה מקומית מזרעה ואיגוד ערים גליל מערבי, וחייב אותם לטפל בבעיית שריפות הפסולת ומפגעיה.

השופטת ריבי למלשטריך-לטר ביקשה מכל אחד נציגי הרשויות להציג תוכנית פעולה שכל רשות תתחייב לבצעה תוך שישה חודשים, ובמהלכם תבחן העמותה האם אכן ​הפעולות שננקטות מצליחות לטפל בבעיה או לא, וכן חייבה את המועצה האזורית מטה אשר בהוצאות העמותה בסך עשרות אלפי שקלים.

שריפה במזרעה אצל פאוזי דראז (צילום: אל"ס)
שריפה במזרעה אצל פאוזי דראז
(צילום: אל"ס)

עו"ד ג'מילה הרדל ואכים: "השופטת העבירה היום מסר ברור לרשויות המקומיות שתפקידן לדאוג לרווחת תושביהן ולטפל במפגעי פסולת וזיהום אוויר, ודחתה כל ניסיון מצידן להפיל את האחריות על המשרד להגנת הסביבה או על משטרת ישראל. מדובר בהישג גדול לתושבי עברון ומזרעה שסובלים כבר שנים רבות ממפגעי שריפות פסולת קשים ונתקלים בהתעלמות וזלזול בסבל שלהם מצד הרשויות המקומיות ופסק הדין הזה מחייב אותן כעת להתחיל לפעול במקום להטיל את האשמה אחת על השנייה". מהמועצה האזורית מטה אשר לא התקבלה תגובה עד לסגירת הגיליון.

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות