fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אלבום בכורה למאור פרץ: קילומטרים

דרך ארוכה עשה מאור פרץ מאז הילדות במושב שומרה ועד היום, כשהוא משיק את אלבום הבכורה שלו עתיר השבחים, "קילומטרים". בשמונה השנים האחרונות, הוא חי ויוצר בתל אביב, אבל הגעגועים לצפון לא עזבו
מאור פרץ
מאור פרץ (צילום: אסף אנטמן)
מאור פרץ
מאור פרץ (צילום: אסף אנטמן)

"בגיל 15, כשבנו את הקומה השנייה בבית שלנו בשומרה, גיליתי שמוזיקה יכולה להפוך לי את הבטן מבפנים. היה שם הד היסטרי מכל נגיעה קטנה בגיטרה", כותב מאור פרץ בדף הפייסבוק שלו. לפני שבועיים, כמעט 17 שנים אחרי, הוא חובק את אלבום הבכורה, "קילומטרים", עם שירים שכתב והלחין בעצמו. האלבום גורף שבחים וזוכה להשמעות ברדיו ולפרגונים מצד המבקרים. הוא בן 32, יליד מושב שומרה שבגליל. בשמונה השנים האחרונות הוא מתגורר בתל אביב. כילד עבד במטעים ובלול התרנגולות של משפחתו, הוא אוהב מוזיקה מאז שהוא זוכר את עצמו, ובגיל 15 כבר קנה את הגיטרה הראשונה שלו.

"בשלב כלשהו, גיליתי את מוזיקת הרוק, הפרוגרסיב-רוק, להקות שנות ה-90. זה ז'אנר שמעביר אותי חוויות רגשיות חזקות מאוד. כשהתחלתי להבין מה זה מוזיקה ולמה זה כל כך עוצמתי, זה היה בעיקר בעקבות הפינק פלויד ולד זפלין כשהיייתי בערך בן 12. הייתי מנגן עם חבר בנהריה שירים של ילדים, למדנו לנגן ביחד והפרינו האחד את השני מבחינה מוזיקלית. בתיכון הופעתי בכל מיני טקסים, הייתי נגן גיטרה של בית הספר ועד הצבא היה לי איזשהו רפרטואר של שירי נעורים". מפוחית על הסטי"ל בצבא שירת בחיל הים ובילה את רוב זמנו על סטי"לים. גם שם לא זנח את הגיטרה ואפילו על גבי הספינה ניגן וכתב שירים.

"הייתי מנגן כשיכולתי, בספינה או בבית, כי לא הייתי חוזר הרבה הביתה. לא הופעתי, אבל עדיין כתבתי שירים והייתי מנגן במפוחית. היינו מנגנים הרבה בשבתות". כיום הוא מנגן על גיטרה אקוסטית, מפוחית, תופים, פסנתר וגיטרה בס. את שיריו הוא מלווה בעיקר בגיטרה אקוסטית ומפוחית. לאחר הצבא טס לטיול גדול סביב העולם במזרח ובאוסטרליה, לשם גם לקח את הגיטרה. בניו זילנד הקליט מספר שירים. כשחזר לארץ עבר לתל אביב, עבד והופיע במקביל, נרשם לרימון, בית הספר למקצועות המוזיקה, אך לאחר שנה החליט להתקדם בצורה עצמאית ולהשקיע את כספו בהקלטות. לאחר פרישתו מרימון, חבר לארבעה נגנים אותם הכיר בהופעות משותפות והם מלווים אותו עד היום. עם נגנים אלה הקים את ההרכב "מאור והיועצים", בו היה סולן.

ההרכב הופיע ברחבי הארץ במשך ארבע שנים וצברו קהל מעריצים. לפני כשנתיים החליט לצאת לדרך עצמאית ולהפיק אלבום משלו, שבו מלווים אותו נגני ההרכב. אלבום אישי אלבומו הוא אוטוביוגרפי ומושפע ברובו מסגנון פולק ובלוז. השירים מושפעים מן הקרבה לטבע ושואבים את קצבם האיטי והרגוע מן החיים במושב שומרה. שם האלבום ושיר הנושא מתוכו, "קילומטרים", מתייחס לגעגועים ולכברת דרך שעבר. "השיר 'קילומטרים' זה שיר געגועים. הוא מדבר על בנאדם שהיה מאוד קרוב אליך והיום הוא רחוק ממך, לא רק פיזית, בעניין של קילומטרים, אלא גם אישית, קשה לך להגיע אליו", הוא מסביר.

באלבום, אותו מגדיר פרץ כ"אלבום אישי של יוצר יחיד", ושאת רוב שיריו כתב והלחין, חבר פרץ למפיק נדב ביטון, שעזר לו להוציא אותו לאור. "נדב התקשר אליי אחרי שקיבל את השירים שלי ששלחתי אליו כדי שיעביר לזמרים אחרים. הוא אמר לי שהוא הוקסם מהם והציע לי לעשות אלבום משלי. מבחינה כלכלית לא יכולתי לעמוד בהפקת אלבום בעצמי, אז הגענו לאיזשהו הסדר ועשינו את האלבום הזה במשך שנתיים וחצי, ועכשיו אנחנו כאן עם הופעות". האלבום כולל 11 שירים, אחד מהם קאבר לשירו המוכר של רפי פרסקי "מיליון דולר", דואט בשם "זיכרונות", עם הזמרת אורית גלבמן ושיר נוסף שכתב יחד עם בת זוגו, לירון, בשם "גבעתיים נרדמת".

להמשך הכתבה עברו לגיליון סופ"ש של צפון-1

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות