fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נכנסה לבדיקת ביופסיה פשוטה ויצאה בלי חלק מהלבלב

עורך דין רונן לפיד
צילום פרטי

תושבת כרמיאל נכנסה לחדר ניתוח לצורך הליך ביופסיה בכבד, הנחשב להליך די פשוט אך יצאה ממנהו אחרי שהרופאים כרת בטעות חלק נכבד מהלבלב.

האישה, הייתה בעת ביצוע ההליך בת 62. בחודש ינואר 2010 הגיעה לבית החולים כרמל בחיפה לביצוע ביופסיה של הכבד, לאחר שאובחנה אצלה בעיית כבד שומני. ממצאי הבדיקות שקדמו לביופסיה העידו כי האישה הייתה בריאה לחלוטין, למעט הפרעות בתפקוד הכבד.

אלא שבחדר הניתוח, במקום להוציא דגימת רקמה מהכבד, חלה טעות והצוות הרפואי כרת חלק בגודל כמה סנטימטרים מרקמת הלבלב.

היא תבעה את שרותי בריאות כללית בגין רשלנות רפואית חמורה וגרימת נזק בלתי הפיך, באמצעות באי כוחה עו"ד רונן לפיד ומירב אשל מכרמיאל. לאחר דיונים רבים הושגה פשרה בבית המשפט, לפיה נקבע כי שרותי בריאות כללית, תפצה את האישה בסכום של 400,000 שקלים.

עורך דין רונן לפיד
צילום פרטי

עו"ד רונן לפיד המייצג את האישה: "למרבה התדהמה, אף אחד מחברי הצוות לא הבחין כי נפלה טעות וכי הוצאה דגימה לא נכונה, השונה בגודלה ובמרקם שלה מרקמת הדגימה הדרושה. חמור מכך, איש מהצוות המטפל לא טרח לעדכן את החולה בסיום הניתוח, כי הביופסיה לא בוצעה כמתוכנן וכי בטעות נכרת חלק מהלבלב. במקום יום אשפוז אחד כמקובל בביצוע ביופסיה, אושפזה החולה למשך שבוע ימים, שבמהלכם חשה ברע ונגרמו לה נזקים בלתי הפיכים".

לטענת עו"ד לפיד, נזקיה החמורים של התובעת נגרמו בשל העובדה כי הטיפול הרפואי אשר ניתן לה היה רשלני, כושל, רצוף טעויות, לא מקובל על פי הקריטריונים הרפואיים המקובלים וההתוויות הקיימות למעקב רפואי בכלל ולאור תלונותיה של התובעת בפרט, ובניגוד לכל הסביר והמקובל בנסיבות אלה. מאז שחרורה מבית החולים סובלת התובעת מכאבי בטן, פנקראטיטיס, קושי במתן צואה, מהפרעות חרדה וקשיי שינה, נמצאת במעקב רופא משפחה בקופת החולים ומטופלת בתרופות ובכלכלת דיאטה לכל ימי חייה. כמו כן, מאז הניתוח סובלת התובעת מנדודי שינה, אובדן הנאות חיים, עייפות ואובדן ביטחון עצמי והיא אף ירדה עשרה ק"ג ממשקלה בתקופה קצרה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות