fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מניעת אלימות זוגיות בתוכנית ייחודית בביה"ס פסגות

במשך שלושה חודשים עסקו תלמידי כיתות י"א בנושא. בין השאר הם שוחחו עם נורית רוגל, שבתה עינב נרצחה על ידי בן זוגה
אלימות. אילוסטרציה

בחודשים אוקטובר- דצמבר התקיימה בבית הספר פסגות התוכנית "חברות וזוגיות ללא אלימות" המשותפת למשרד הרווחה והשירותים החברתיים, משרד החינוך ותוכנית "עיר ללא אלימות".

הנושאים הנלמדים בכיתות במסגרת התוכנית, המועברת בשכבות י"א בכל בתי הספר התיכוניים בעיר, מתמקדים בזוגיות נורמטיבית ומניעת אלימות בזוגיות. במהלך התוכנית, צפו תלמידי השכבה בהצגה "להכאיב וללטף", מונולוג של גבר אלים, שבסופה התקיים דיון עם השחקן על סוגיות חשובות כמו נורות אדומות לאלימות בקשר זוגי, אחריות חברתית ופנייה לייעוץ וסיוע במקרה בו חווים או יודעים על זוגיות אלימה.

לסיכום התוכנית, נערך יום שיא במסגרתו צפו התלמידים בסרט הדוקומנטרי "עזה כמוות" על רציחתה של החיילת עינב רוגל ז"ל על ידי בן זוגה לאחר שנהג בה באלימות. לאחר הצפייה בסרט שוחחו התלמידים עם אמה של עינב, נורית רוגל, שענתה בכנות ובפתיחות לשאלות התלמידים.

בהמשך היום, הועברו פעילויות חווייתיות בכיתות על ידי צוותים של עובדים סוציאליים מהמרכז לטיפול במשפחה ומהמינהל לשירותים חברתיים. לסיום, קיבלו התלמידים דף המפרט את הנורות האדומות לאלימות בקשר זוגי, ועט עם הכיתוב "אני אומר לא לאלימות" ומספרי טלפון לפנייה לעזרה וייעוץ.

התלמידים, כמו גם צוות השכבה, סיכמו יום זה בפרט ואת התוכנית בכלל כמשמעותיים ותורמים להגברת ההבנה והמודעות לנושא.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות