fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

למי הקרדיט? לא אושרה לעיריית כרמיאל העלאה חריגה של הארנונה

חבר מועצת העיר לשעבר, אבי פלדמן: "המאבק שלי הוכתר בהצלחה"; יו"ר האופוזיציה משה קונינסקי: "הידיים היחידות שהצביעו נגד ההצעה היו ידיהם של חברי סיעתי. עיריית כרמיאל: "שאף אחד לא יקשור לעצמו כתרים"
החלטה שערורייתית. אבי פלדמן ושר הפנים גדעון סער צילום: פרטי
החלטה שערורייתית. אבי פלדמן ושר הפנים גדעון סער צילום: פרטי
החלטה שערורייתית. אבי פלדמן ושר הפנים גדעון סער צילום: פרטי
החלטה שערורייתית. אבי פלדמן ושר הפנים גדעון סער צילום: פרטי

בשבוע שעבר נודע, כי הבקשה החריגה של עיריית כרמיאל להעלות את דמי הארנונה נדחתה. אבי פלדמן, חבר מועצת העיר לשעבר: "המאבק שלי לביטול ההעלאה החריגהבארנונה בכרמיאל הוכתר בהצלחה.

מאז פורסם בתחילת השנה על החלטתה השערורייתית והלא מוצדקת של עיריית כרמיאל להעלות את הארנונה בכ-10 אחוזים, אני מנהל מאבק בהחלטה זו שפוגעת קשה בתושבי העיר שמשכורתם בוודאי לא עלתה בשיעור גדול כזה. בעבר פניתי לגורמים ממשלתיים כולל פנייה לשר הפנים גדעון סער והסברתי את חוסר ההצדקה בהעלאה זו בארנונה. נראה כי כך גם חשבו הגורמים המקצועיים בשני המשרדים הפנים והאוצר ודחו את הפנייה של עיריית כרמיאל".

בתוך כך, גם האופוזיציה במועצת העיר זוקפת לזכותה את הקרדיט. יו"ר האופוזיציה, משה קונינסקי: "בדצמבר 2013, פחות מחודשיים לאחר הבחירות המקומיות, התקבלה החלטה ברוב קולות להעלות את הארנונה למגורים בכ-9.5 אחוז בשנת 2014. הידיים היחידות שהצביעו נגד ההצעה היו ידיהם של ארבעת חברי סיעת 'רק' בראשותי. בישיבה זו פניתי לכל חברי המועצה והפצרתי בהם שלא להצביע בעד העלאת המיסים.

"פניתי במכתב לשר הפנים בבקשה שלא לאשר את ההעלאה. חברי סיעתי ואני נפגשנו וגייסנו לוביסטית בכנסת. התכתבנו עם לשכת משרד הפנים במחוז צפון ועמלנו חודשים במטרה למנוע את העלאת הארנונה".

מעיריית כרמיאל נמסר בתגובה: "ברור לכל, כי מטרתו של קונינסקי היא לפוצץ את ישיבות המועצה בהצגות שאינן הולמות את אופי העיר ותושביה. קונינסקי, כהרגלו, קושר לעצמו כתרים לא לו. משרד הפנים הקים ועדה בנושא הארנונה כבר בשנת 2007. ההחלטות של ועדה זו, נכנסו לתוקף השנה (2014). לנוכח שינוי זה, לא אושרה העלאה חריגה של הארנונה ביישובים רבים ובהם כרמיאל. הקישור של הנושא לקונינסקי היא לא יותר מאשר מגוחכת". 

באשר לדבריו של אבי פלדמן, נמסר מהעירייה: "שאיש לא יקשור לעצמו כתרים לא לו. זו החלטת ממשלה גורפת. מרבית הרשויות שביקשו העלאה לא קיבלו אישור בשל קביעת מודל חדש על ידי משרד הפנים".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות