fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לחלום בגדול ולהגשים

ביום שישי נערך בכרמיאל טקס פתיחה רשמי של "גילגולים" - האקדמיה למצוינות בהתעמלות שהקימו טל פז (רונן) ומעין מירקין (טננבאום), שתי מתעמלות עבר גדולות של אגודת הפועל קרית ביאליק
טל פז (רונן) ומעין מירקין
הרבה שבחים בטקס הפתיחה. טל ומעיין ואורחיהם באולם ההתעמלות (צילום: רון קלט)

לפעמים חלומות מתגשמים, זה לא רק סלוגן, או שיר. טל פז (רונן) מהישוב שכניה במשגב, ומעין טננבאום מבוסתן הגליל, היו מגיל 6 מתעמלות מצטיינות באגודת הפועל קרית ביאליק, שהייתה אגודה מפוארת, אבל פעלה באולם מיושן ובתנאים קשים. הן גם היו חברות טובות. דרכיהן נפרדו לכמה שנים, אחרי שמעין עברה לנבחרת ההתעמלות מכשירים של פנימיית המחוננים במכון וינגייט.

בגיל 20 דרכיהן הצטלבו שוב ואז החלו לרקום תוכניות, יש לומר גרנדיוזיות, שנראו לאחרים כמו חלומות גדולים, ולא יותר. מה שלא הצליחו לעשות ראש עיריית קרית ביאליק המנוח, דני ז'ק, וראשי איגוד ההתעמלות, לפני 25 שנים להקים בקרית ביאליק אולם אולימפי לכל אזור הצפון, (היו תוכניות, היו גם כוונות), הצליחו השתיים לעשות. לא יאמן.

לקחו הלוואות ובנו אולם התעמלות
צריך הרבה אומץ, מעוף ואנרגיות בלתי נגמרות, כדי לעשות את מה שהן עשו. צריך גם משפחה תומכת. אבל יש להדגיש, טל (32) נשואה ואם לשניים ומעין (31) נשואה ואם לילד, הקימו במו ידיהן אולם התעמלות שכולל משטח קרקע אולימפי (אין דבר כזה בצפון עד מכון וינגייט, גם לא היה אף פעם), ואת כל שאר המכשירים, שמיועדים להתעמלות מכשירים לנשים ולגברים, (למעט שני מכשירים לגברים, אותם יירכשו בקרוב). יצוין כי האולם הוקם על מבנה גדול באזור התעשייה של כרמיאל, שלא יועד ולא היה אולם התעמלות. היה צורך לחפור בורות ולעשות שינויים, שום דבר לא הרתיע את השתיים. הן לקחו הלוואות ועשו הכול לבדן וללא עזרה של אף אחד. הן גם לא ציפו לעזרה. אולם ההתעמלות היה כלי להגשמת החלום והחזון. המטרה הייתה להקים אקדמיה להתעמלות עם מגוון רחב של פעילויות.

טל פז (רונן) ומעין מירקין
הרבה שבחים בטקס הפתיחה. טל ומעיין ואורחיהם באולם ההתעמלות (צילום: רון קלט)

 

מופע מתעמלות רעננה בטקס הפתיחה  צילומים: רון קלט
מופע מתעמלות רעננה בטקס הפתיחה צילומים: רון קלט

בתאריך 1.10.13 נפתחה "גלגולים" – האקדמיה למצוינות בהתעמלות וביום שישי התקיים טקס הפתיחה הרשמי של האקדמיה בנוכחותם של ראש עיריית כרמיאל עדי אלדר, סגנית ראש העיר רינה גרינברג, ראש אגף הספורט בעיריית כרמיאל, סנדו בנדג'ו, ואנשי ספורט מהשורה הראשונה בארץ בהם – יעל ארד, המדליסטית האולימפית הראשונה של ישראל, ח"כ לשעבר אופיר פינס – פז, המשמש היום בתפקיד יו"ר איגוד ההתעמלות, איצ'ה קרמר, עודד אברמסון ומשה קונינסקי.

בטקס נשאו דברים ארד, פינס ואלדר, כולם הפליגו בשבחן של מעין וטל והביעו את התלהבותם מהמוטיבציה והכריזמה שלהן. בהמשך התקיימו מופעי התעמלות של מתעמלות רעננה, רובן שייכות לנבחרות ישראל בדרגות השונות. בעוד כמה שנים מקוות טל ומעין, שבמופעים הללו ישתתפו מתעמלות האקדמיה. רגע השיא, היה גזירת הסרט על ידי מעין וטל. אצל שתי הנשים האנרגטיות האלה החלום, שהחל לפני שנים רבות, הופך בימים אלה למציאות, אבל זוהי רק התחלת ההגשמה, הדרך עוד ארוכה ובמהלכה מתכננות טל ומעין לבנות אימפריה בקנה מידה ענק בכל אזור הצפון.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות