fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל מצטרפת למהפכת המיחזור

תכנית להפרדת פסולת ואריזות הוצגה בפני בכירי העירייה ומערכת החינוך. בשלב א' יוצבו פחים כתומים בשכונות: רבין, הגליל, גבעת רם, מכוש ואירוסים. העירייה: "אנו פונים לציבור לשתף פעולה עם ההפרדה ולהפוך את כרמיאל לרשות מובילה בתחום"
הפח הכתום
הפח הכתום (צילום: דוברות עירית קרית מוצקין)
הפח הכתום
הפח הכתום (צילום ארכיון)

כרמיאל הצטרפה למהפכת המיחזור עם הגעתו של הפח הכתום לעיר, שיוצב בשכונות הגדולות.  בכך כרמיאל העיר תיקח חלק חשוב במימוש חוק האריזות, שאושר לפני שלוש שנים בכנסת. במסגרת מהפכת המיחזור, אריזות המוצרים הופכות לפסולת מידי יום ומהוות כ- 50 אחוז מהנפח, ואילו הטמנתן מביאה לצמצום השטחים הפתוחים ולזיהום הקרקע. 

 יישום החוק החדש בעירייה יתבצע על ידי תאגיד ת.מ.יר, שהחלו להציב בעיר פחים כתומים לצד הפחים הירוקים והציבור מתבקש להשליך אליהם את כל סוגי האריזות. הפרדת פסולת האריזות תביא לשינוי התנהגותי של כל התושבים בעיר. מתוך הבנה שהמהלך מלווה בהסברה במערכת החינוך ובפורומים נוספים. מובילי הפרויקט בעירייה יזמו מספר מפגשים בשבועיים האחרונים. מפגשים אלו הכינו את הקרקע להצבת הפחים הכתומים בשלב א' בשכונות: רבין, הגליל, גבעת רם, מכוש ואירוסים.

פעילות חינוכית
במסגרת תכנית ההסברה, הוצגה התכנית למנהלי מחלקות מינהל איכות סביבה ותברואה בעירייה. מנהלי המחלקות במינהל יהוו זרוע מסייעת להצלחת התכנית על ידי תמיכה תפעולית והסברתית. נערכו מפגשי הדרכה לגננות בנושא הפרדת פסולת אריזות. הגננות קיבלו הסבר על חשיבות ההפרדה ואופייה וכן ערכה להסברת הנושא בגנים. בנוסף גני החובה, במסגרת תכנית חינוכית בנושא "תרבות הצריכה" יקבלו הדרכה בגנים על ידי מדריכי בית ספר למיחזור. חומרי הסברה יחולקו לבתי התושבים בשכונות שבשלב א' ופחים כתומים יוצבו במהלך השבוע. 

מעיריית כרמיאל נמסר: "אנו פונים לציבור לשתף פעולה עם ההפרדה ולהפוך את כרמיאל לרשות מובילה בתחום". ראש העירייה, עדי אלדר הוסיף: "ביכולתו של כל אחד ואחד מאיתנו לתרום, בצעד קטן למהלך גדול, לנו לסביבה ולדורות הבאים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות