fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל: מפגינים דו קיום מול גל הטרור

בהפגנה משותפת של תושבים יהודים וערבים מהגליל, שהתקיימה בשישי האחרון ביוזמת ארגון שתי"ל, קראו המפגינים לצאת מאזור הנוחות, ולחיות יחד חיים טובים ובשוויון
ערבים ויהודים למען חיים משותפים. הפגנה בכרמיאל (צילום:פרויקט חברה משותפת)
ערבים ויהודים למען חיים משותפים. הפגנה בכרמיאל (צילום:פרויקט חברה משותפת)

כ-150 מתושבי כרמיאל והגליל, הקימו ביום שישי האחרון שרשרת אנושית של יהודים וערבים על כביש 85, שנמשכה מצומת כרמיאל מערב עד צומת הכניסה לדיר אל אסד, בקריאה להרגעת הרוחות ומאבק למען חיים משותפים. יוזמי האירוע הם חברי פרוייקט 'חברה משותפת בכרמיאל' של ארגון שתי"ל, בשותפות עם הקבוצות 'הפורום הגלילי לשיוויון אזרחי', 'המטה למאבק בגזענות' ו'נשים עושות שלום'.

יוזמי האירוע ציינו כי מטרת הפעילות הייתה להמחיש שאפשר אחרת ושבתוך כל תחושות הכאוס, חוסר האונים והפחד מן האחר, קיימים קולות יהודים וערבים שמצליחים לראות את בסיס השותפות אפילו בזמנים הקשים. בין המשתתפים בפעילות נמנו תושבים מכל רחבי הגליל – כרמיאל,  סכנין, ישובי משגב, בענה, דיר אל אסד, נחף, כברי, אמירים, צפת, אבירים, ירקא,  נצרת ועוד. ראשי המועצות בענה ודיר אלאסד נכחו במקום יחד עם תושבי הכפרים אשר כיבדו את המשתתפים במים ושתיה.

ערבים ויהודים למען חיים משותפים. הפגנה בכרמיאל (צילום:פרויקט חברה משותפת)
ערבים ויהודים למען חיים משותפים. הפגנה בכרמיאל (צילום:פרויקט חברה משותפת)

דועאא דיאב אבו-אלהיג'א, אחת ממארגנות האירוע, תושבת טמרה, ורכזת פרוייקט 'חברה משותפת בכרמיאל' מטעם שתי"ל מספרת כי היוזמה לפעילות נובעת מתוך אמונה חזקה שאירועים כאלה יכולים להשפיע על דעת הקהל ושהשינוי אמור להתחיל מהאנשים, ומכאן להשפיע על המנהיגים. "האנושיות היא המכנה המשותף בינינו כבני אדם" אומרת דועאא, "והשרשרת הינה האמצעי שמחבר את החוליות שבנינו על אף השונות. לכן בחרנו לקרוא למשמרת שלנו "שרשרת אנושית".

דינה דוד, אחת מהחברות בפרוייקט 'חברה משותפת בכרמיאל' של שתי"ל ואחת ממייסדות 'הפורום הגלילי לשוויון אזרחי ומאבק בגזענות', סיכמה את האירוע: "הגיעו לכאן אנשים טובים מכל האזור שאכפת להם מאותו הדבר. חשוב לנו להגיד בימים הטרופים האלה שיש קולות שמוכנים לצאת מאיזור הנוחות, להגיד שאנחנו רוצים להיות כאן ביחד ושמגיע לנו לחיות חיים טובים ובשוויון".

פתחי מרשוד, מנהל שתי"ל חיפה מסר: "העבודה המשותפת הבנויה על שוויון וצדק היא המקור לתקווה, ולמוטיבציה לפעולות מסוג זה. נמשיך לפעול יחד לחיזוק הקשרים ולמאבק בונה למיגור הגזענות וחוסר הצדק".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות