fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל: התושבים יפגינו נגד תאגיד המים

הפגנות של תושבים זועמים בכל רחבי הארץ כנגד תאגידי המים. ביום שלישי הבא תיערך הפגנה ראשונה בארץ בכרמיאל

ביום שלישי הבא תיערך הפגנה של תושבי כרמיאל נגד תאגידי המים. וועדת הפנים של הכנסת, בראשות ח"כ מירי רגב, התכנסה ודנה בנושא תאגידי המים והתנהלות משק המים באמצעות תאגיד מים הביאה לעלייה שערורייתית במחירי המים ולמספר רב של ניתוקי מים לאזרחים המחייבים בחינה מחודשת של התארגנות משק המים.

רבים מהנוכחים בוועדה קראו לביטול  של תאגיד המים והחזרת המצב לקדמותו- ניהול משק המים על ידי הרשות המקומית, יחד עם  התייחסות למשק המים כמשק סגור. אחרים אמרו כי יש לאפשר לרשות לבחור בין התאגדות בתאגיד לבין ניהול משק המים על ידי העירייה במשק כספים סגור ואילו דעה שלישית גרסה שיש לאפשר את התנהלות משק המים באמצעות תאגיד עירוני הכפוף לראש העיר.

ח"כ מירי רגב הדגישה כי נעשו ניסיונות להידברות עם האוצר ואולם משאלו  לא צלחו, תנקוט באמצעים אחרים:  "נתחיל קמפיין ציבורי בסוגיית תאגידי המים. עוד אמרה כי התהליך שיוזמת כיום רשות המים צמצום תאגידי המים עלול להביא להפרטת משק המים והופעה של 'ברוני מים'. המים הם משאב בסיסי וקיומי והאזרחים צריכים לשלם מחיר בסיסי עבורו".

חיים ביבס יו״ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות אמר: ״המטרה המרכזית של השלטון המקומי היא להוריד את מחירי המים. התאגידים ניפחו פי ארבע את המחירים ויצרו מפלצת בלתי ניתנת לשליטה שמקבעת את מחיר המים הגבוה כך שרק 40% ממחירם היא עלות הפקתם והשאר עלויות נלוות. הגיע השעה לשנות את המציאות במשק המים מבלי לפגוע בהשקעה הנדרשת בתשתיות.

הפגנת תושבי כרמיאל כנגד תאגיד המים תתקיים ביום  שלישי 24.6 בשעה 18.00 בחזית בנין תקשוב במרכז ביג בכרמיאל.

online poll by Opinion Stage

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות