fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כנגד כל הסיכויים

הילד עם שיתוק המוחין, שניבאו כי לא יוכל אפילו לעמוד על רגליו, מקים היום בעצמו קרן על שמו, לעזרה לילדים בעלי שיתוק מוחין במסגרת האגודה להלוואות ללא ריבית
שי עם אביב גפן לפני הקונצרט בבית משפחת סולבי
שי עם אביב גפן לפני הקונצרט בבית משפחת סולבי (צילום: אלכס הובר)

שי סולבי, היום בן 19, הוא ילדם של שירלי ונפתלי סולבי, אחיהם הצעיר של עוד חמישה ילדים. שי נולד עם שיתוק מוחין. במהלך השנים, עבר מספר רב של ניתוחים וטיפולים. הוריו לא חסכו מאומה ממנו, נעזרו בכל שבב מידע על עוד ניתוח או טיפול והעניקו לו חוגים ולימודים, שיאפשרו לו חיים ככל שאר בני גילו. היום, קשה להאמין שהילד היפה הזה היה צפוי לחיים אחרים אלמלא השקיעו הוריו אמצעים כה רבים, שלא היו ברשותם.

סולבי הילד למד את חוק לימודיו בבית ספר רגיל, מלווה בסייעת, שכן אמו שירלי נלחמה תמיד למען שילובו עם ילדים רגילים. אך המשפחה לא הסתפקה בכך, לצד טיפולים וניתוחים רבים המשיך שי לעסוק במספר כה רב של פעילויות עד כי אדם סביר עלול להתעייף רק מעצם המחשבה עליהם. לדוגמה, סדר יומו של שי כולל בית ספר פתוח בתפן ופעילויות כמו קפוארה, פעילות בחווה החקלאית, בתנועת הנוער כנפיים של קרמבו, במרכז נח בכיף לי אביב, שיעורי נגינה על סקסופון, פיתוח קול במטרה לשפר את יכולת הדיבור שלו. שי, כמו רוב בני גילו, אוהב מוזיקה וריקודים. הוא מקדיש זמן גם ללימודי תורה.

האגודה הישראלית להלוואות ללא ריבית היא גוף ללא מטרת רווח. האגודה הוקמה בשנת 1990 בידי אליעזר יפה, פרופסור לעבודה סוציאלית, במטרה לסייע לקליטת העלייה מרוסיה ומאתיופיה. עם השנים הרחיבה האגודה את מעגל מקבלי ההלוואות ועד היום העניקה יותר מ~52 אלף הלוואות בסכום של יותר מ-842 מיליון שקלים.

האגודה מעניקה מגוון הלוואות לצרכים שונים: לישראלים במצב כלכלי קשה, לכיסוי הוצאות גדולות ובלתי צפויות, לפתיחת עסקים קטנים והרחבת עסקים קיימים לעולים חדשים, למשפחות ברוכות ילדים ולמשפחות חד הוריות, לשיפוץ דיור או רכישת דירה, לסטודנטים, ללימודי מקצוע, לבעלי מוגבלויות – ברכישת תרופות שאינן בסל הבריאות, מימון ניתוחים וכד', לאימוץ ילדים וטיפולי פוריות.

תרומות לקרן על שם שי סולבי ניתן להעביר באמצעות האגודה הישראלית להלוואות ללא ריבית IFLA עבור הקרן על שם שי סולבי בטל': 5669504- 02.

הכתבה המורחבת ביום שישי ב"צפון-1 כרמיאל"

שי עם אביב גפן לפני הקונצרט בבית משפחת סולבי
שי עם אביב גפן לפני הקונצרט בבית משפחת סולבי (צילום: אלכס הובר)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות