fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חבר המועצה קורן נויימרק: כנס ראמיה הפך למפגן לאומני

כנס התמיכה בתושבי השכונה הבדואית של כרמיאל התקיים ביום שישי כמתוכנן. נויימרק: "אני מצר על כך שתושבי ראמיה הפכו לכלי בידיהן של קבוצות אנטי יהודיות ציוניות"
דגלי אש"ף בכנס ההזדהות עם תושבי ראמיה (צילום: ערן איצקוביץ)
דגלי אש"ף בכנס ההזדהות עם תושבי ראמיה (צילום: ערן איצקוביץ)

ביום שישי האחרון התקיים כמתוכנן כנס התמיכה בתושבי ראמיה, השכונה הבדואית בכרמיאל. כפי שדיווחנו כאן בשבוע שעבר, נערכו בשכונה לקבלת המונים וביניהם גם נכבדי המגזר הערבי. המארגנים, ועדת המעקב של ערביי ישראל בראשות ראש עיריית סכנין מאזן גנאים, הסבירו את עמדתם בסוגיית הפתרון הרצוי.

בעצרת השתתפו אנשי דת, חברי כנסת, ומנהיגות הציבור הערבי בישראל. היו שם השיח' סלאח ראיד – ראש התנועה האסלאמית הצפונית, השיח' חאמד אבו דעאס – ראש התנועה האסלאמית הדרומית, וחברי הכנסת ד"ר אחמד טיבי, מוחמד ברכה וג'מאל זחלקה.

עו"ד קורן נוימרק, חבר מועצת העיר מטעם הליכוד, נכח אף הוא ובכך היה לנציג היחיד של מועצת העיר.

דגלי אש"ף בכנס ההזדהות עם תושבי ראמיה (צילום: ערן איצקוביץ)
דגלי אש"ף בכנס ההזדהות עם תושבי ראמיה (צילום: ערן איצקוביץ)

קורן נוימרק, מה הביא אותך להשתתף בכנס?
"הלכתי על מנת לשמוע את עמדת תושבי ראמיה. אני חבר מועצת העיר וזה חשוב לי. המטרה שלי היא לשמוע את הדברים ולבדוק אפשרות לפתרון הבעיה עבור תושבי ראמיה. גם למענם וגם כדי שנוכל לבנות 500 יחידות דיור לזוגות צעירים. כרגע הם יושבים על האדמות ומאחר שהם לא מתפנים לא ניתן לבנות".

על סמך מה אתה מבסס את הקביעה הזאת?
"הכנס, שהוגדר על ידי המארגנים כ'כנס הידברות' למרות שהשפה היחידה בה השתמשו הנואמים הייתה ערבית (למעט נואמת אחת שדיברה עברית), הפך בשלב מסוים להפגנה, שבה הונפו דגלי אש"ף. בנוסף לכך חלק מהצעירים הגיעו כבר כשהם עטויים צעיפי בצבעי דגל אש"ף. נדהמתי לגלות שמסכסוך עסקי אזרחי שיש כבר הסכם שניתן לו תוקף של בית משפט, הפך העניין לאקט לאומני. אני מצר על כך שתושבי ראמיה הפכו לכלי בידיהן של קבוצות אנטי יהודיות ציוניות".

איך התקבלה הנוכחות שלך במקום?
"לא זיהו אותי. הגעתי עם עוד שלושה תושבי העיר. אם הייתי יודע שיונפו דגלי אש"ף הייתי מבקש מבעוד מועד אישור המשטרה להפגין הפגנת נגד. הזדעזעתי לשמוע את אחד מתושבי ראמיה אומר שהוא מוכן להיות השהיד הראשון עבור האדמה הזאת".

רוב הדוברים בעצרת גינו את עמדתה של רשות מקרקעי ישראל המסרבת לשנות את ההסכמים שנחתמו בעבר. הם טענו, כי יש להחריף את הצעדים כנגד הרשות עד למתן פתרון חדש לתושבי ראמיה, בעיקר בשל הזמן הרב שעבר, בו המשפחות גדלו וכעת ההסכם אינו עונה על צרכיהם.

משטרת כרמיאל נערכה להפגנה מבעוד מועד. בסופו של דבר נותרה המשטרה כמעט ללא תעסוקה שכן בסך הכל השתתפו בכנס כ-400 איש, ובכללם תושבי ראמיה.

סגן מפקד משטרת כרמיאל רפ"ק אמג'ד שיח אמר לעיתון "צפון-1": "הגיעו כ-400 איש לאוהל שהוקם במתקן. הם הניפו דגלי פלסטין אך לא נדרשה התערבות שכן זה אינו בניגוד לחוק היום. היינו ערוכים עם כוחות למקרה שיתפתח משהו".

ועדת המעקב התחייבה להמשיך לסייע לתושבי ראמיה עד לפתרון. יו"ר הוועדה, ראש עיריית סכנין, מאזן גנאים, הדגיש בדבריו כי הפעולות אינן מכוונות כלפי עיריית כרמיאל והעומד בראשה, וכי טענותיהם אינן מופנות כלפיו אלא כלפי רשות מקרקעי ישראל ופסיקת בית המשפט בעתירה שהגישה הרשות.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות