fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"זו חגיגת המחול הגדולה בתבל"

גם לאחר 25 פסטיבלים אהרון סולומון, מנכ"ל פסטיבל המחולות בכרמיאל, מתרגש כמו בפעם הראשונה. "אני נרגע רק כאשר מאות האלפים גודשים את העיר", הוא אומר בראיון ל"צפון 1"
אהרן סולומון
"יש בכרמיאל אנשים מיוחדים". אהרן סולומון (צילום: יח"צ)

עבור אהרון סולומון, פסטיבל המחול בכרמיאל הוא מפעל חיים. האיש שמלווה את הפסטיבל מיומו הראשון עומד בראש הפקה אדירה שכוללת אלפי רקדנים ורקדניות מהארץ ומחו"ל ועוד מאות אלפי חוגגים שמגיעים מדי שנה לפסטיבל. גם השנה יעלו על הבמות בכרמיאל מיטב הלהקות מצ'כיה, ניו יורק, אוקראינה, הונגריה ואפילו אוגנדה, ולצידן הבלט הישראלי, להקת הפלמנקו רמנגאר ולהקת הקסם האירי הישראלית.

אהרן סולומון
"יש בכרמיאל אנשים מיוחדים". אהרון סולומון (צילום: יח"צ)

"הביקוש הרב מצד להקות מחול בעולם שלהגיע לפסטיבל כרמיאל הולך וגובר משנה לשנה ואנחנו נאלצים לדחות פניות ובקשות רבות להשתתף בפסטיבל", אומר סולומון בראיון מיוחד ל"צפון-1 כרמיאל ", "בכל שנה אנו משתדלים לחשוף להקות ממקומות שונים ומיוחדים ברחבי העולם".

מה מצפה לנו השנה?
"בפסטיבל הקרוב תגיע להקת הפולקלור הלאומית של אוגנדה ויחד איתה תגיע מייסדת הלהקה ואשת ראש ממשלת אוגנדה, הגברת ג'קלין סוזן מבאבזי. בפסטיבל ישתתפו גם התיאטרון השחור מפראג, להקת הפולקלור הלאומית של אוקראינה, הלהקה של יגאל פרי מניו-יורק ולהקה מהונגריה. אפשר בהחלט לומר שזו חגיגת המחול הגדולה בתבל".

אלו אמנים משתתפים השנה בפסטיבל?
"במופעים המרכזיים באמפיתאטרון יהיו דנה אינטרנשיונל, רוחמה רז, סגיב כהן, עדי כהן, עירד אמוץ ודניאל סולומון. את מופע הפתיחה ינחו יונה אליאן וששי קשת ואת מופע הסיום ינחה ניקי גולדשטיין. במופע מחווה לזאב חבצלת ז"ל ישתתפו ותיקי הגבעטרון, האירוסים מבית אלפא, מירי אלוני, שולה חן, אופירה גלוסקא וסי היימן. רשימת המשתתפים ארוכה וטובה. השנה יעמוד הפסטיבל בסימן 'עונות השנה' ובכללן עונת החתונות, עונת החופשות ועוד. חגיגה מיוחדת של צבעים ומחול".

ריקודי עם נתפשים כסגנון לבני 30 פלוס. איך אתם מושכים לפסטיבל את בני הדור הצעיר יותר?
"ראשית, המחול תופס מקום גם אצל ילדים ובני נוער ולראייה עשרות להקות שמגיעות מכל רחבי הארץ ומופיעות בכרמיאל במשך שלושה ימים ולילות. אין ספק שלב הפסטיבל הן הרקדות הענק שמושכות אלפי רוקדים ורוקדות. לצד זאת אנחנו לא מתעלמים מכך שיותר ויותר סגנונות ריקוד הולכים ותופסים תאוצה בישראל ואנו נותנים לכך מענה: יש תחרות היפ-הופ, מסיבות זומבה לנוער, ריקודים לטיניים, מופע אפרוחים, הרקדות לילדים ועוד. השנה מתארחת בפסטיבל להקת ההיפ-הופ VERSA STYLE מארצות הברית. הילדים, הנוער והצעירים תמיד היו ותמיד יהיו חלק מהפסטיבל. זה אירוע ענק לכל המשפחה וכל אדם יכול למצוא בו את מקומו".

להקת הפולקלור הלאומית של אוגנדה
להקת הפולקלור הלאומית של אוגנדה (צילום: יח"צ)

יש שוני בין אופי הריקוד בעבר לזה שבהווה?
"אם בעבר אורך ריקוד על הבמה נמשך כעשר דקות, כיום הריקוד נמשך לכל היותר שתי דקות וחצי. הקהל קופצני, מתוחכם ומחפש ריגושים אחרים. גם המרקידים מעודכנים ומשמיעים קטעים מתוך שירים ולא את השירים במלואם. אנשים ממהרים לריקוד הבא, לעונג הבא, ולכן אנחנו זורמים עם צעדי המחול של הקהל".

מי שמכיר מקרוב את הפסטיבל יודע שמדובר בהפקה סביב השעון. איך עומדים בזה בכל פעם מחדש?
"זו אכן הפקה מורכבת אבל לשמחתי יש בכרמיאל אנשים מיוחדים שמשקיעים המון מזמנם וממרצם למען הצלחת הפסטיבל. אני באופן אישי נרגע רק לאחר שאני רואה את מאות האלפים שגודשים את קרית הפסטיבל ואת השמחה על פניהם. כאשר פועלים מתוך אהבה אמיתית למחול, לאמנות, לריקוד, לשירה, אז באופן טבעי גם העניינים הטכניים זורמים ובמידת הצורך מקבלים מענה הולם".

איך מגוונים בכל פעם מחדש את המופעים בפסטיבל?
"עובדים לצידי שניים מבכירי אושיות המחול בישראל, המנהל האמנותי שלמה ממן והיועץ האמנותי ומנכ"ל סוזן דלל, יאיר ורדי. אנחנו מעלים רעיונות ויוצקים בכל שנה תכנים חדשים שתואמים את הלך הרוח במחול ובריקוד. השנה נקדיש את ערב הפתיחה לעונות השנה בהנחיית יונה אליאן וששי קשת. במהלך הערב יעלו על הבמה כ-1,500 רקדנים בליווי התזמורת הקיבוצית נתניה. למחרת בערב תעלה על הבמה באמפי להקת המחול הלאומית של אוקראינה שתציג קטעים נבחרים של התרבות העממית האוקראינית, שירים וריקודים אתניים של עמים מכל רחבי העולם. הפסטיבל ייחתם במופע 'כרמיאל 2013', בהשתתפות כ-3,000 רקדנים ורקדניות".

ויש גם להקה מאוגנדה?

"הלהקה האדירה הזו תעלה לראשונה בישראל במופע HAKUNA MATATA, מופע בקצב אפריקאי סוחף, תלבושות מקוריות ותזמורת עם כלי נגינה אותנטיים. יש לנו הכבוד לארח את אשת ראש ממשלת אוגנדה שתגיע עם הלהקה. החברים מאוגנדה מלאי שמחת חיים על הבמה ואני מציע לכל שוחרי הריקוד להגיע להיכל ולצפות בהם".

יהיו מופעי בכורה ישראלים?
"להקת הפלמנקו רמנגאר תופיע עם הפקה מיוחדת עבור הפסטיבל בהשתתפות אמן העוּד והכינור, אמין סאיג. להקת הקסם האירי הישראלית תעלה לראשונה ובמיוחד לפסטיבל כרמיאל עם מופע שיפגיש ויחבר את הריקוד האירי עם ריקוד הפלמנקו. בנוסף, יעלה הבלט הישראלי ביצירה 'הימים שלנו' על פי שירי להקת 'היהודים'".

איזה עוד הפתעות הכנתם לנו?
"השנה לראשונה יש גם תערוכה בהיכל. מדובר בתערוכת ציורים של הציירת והאמנית הרב תחומית רונית נוביק, מחול העץ שירת הגוף. ציוריה עוסקים בנושא התנועה, מחול הטבע ותאור האדם המצוי בתנועה בסביבתו האורבנית. החיבור של רונית לפסטיבל הוא טבעי משום שגם הריקוד הוא חלק מחייה ובעברה למדה גם בלט ב'בת דור'. אנו שמחים לארח אותה בהיכל וכל מי שיגיע למקום בכל אחד משלושת ימי הפסטיבל יוכל להתרשם מתערוכה יוצאת מן הכלל".

מה חידשתם בהרקדות הענק הליליות?
"בכל לילה במגרשי הטניס יש הרקדות שמוביל מדי שנה ארגון המרקידים בהצלחה רבה. זה מדהים אותי בכל פעם מחדש לראות את עשרות האלפים שבאים לרקוד במשך שלושה ימים ולילות. הרקדות ומופעים יהיו גם בהיכל הספורט הורוביץ, במתנ"ס מרכז, במרכז ברוך ועוד. להקות מישראל ומכל רחבי העולם עושות את דרכן אלינו ואנו מקבלים את כולן בברכה".

מה העלות של צפייה במופעים?
"המחירים באמפי נעים בין 20-60 שקלים ובהיכל בין 79-149 שקלים. ההרקדות פתוחות לקהל הרחב ללא תשלום כמו גם מופעים רבים במהלך היום. אני ממליץ לכולם להקדים ולרכוש כרטיסים באמצעות אתר האינטרנט של הפסטיבל ואתר היכל התרבות. יש לנו עמוד פייסבוק פעיל, 'פסטיבל מחול כרמיאל', באמצעותו ניתן לעקוב אחר סדר היום של הפסטיבל ולהתעדכן באופן שוטף לגבי המופעים ומחירי הכרטיסים".

מה סוד ההצלחה של הפסטיבל?
"ההצלחה נשענת על שלושה בסיסים עיקריים שמאפשרים לנו להמשיך ולהתפתח משנה לשנה: מחול עממי ישראלי, הופעות של להקות מחול מקצועי מהארץ ומחו"ל וכמובן הרקדות הענק שסוחפות רוקדים ומרקידים מכל רחבי הארץ. את כל אלה אנו עוטפים בתכנים חדשים, בדוכנים מעניינים ובאווירת חג שאין כמותה בישראל".

רגע לפני שיוצאים לדרך מה אתה מאחל לבאי הפסטיבל?
"ראשית אני רוצה להודות לכל השותפים לעשייה – לעירייה, למשטרה, לכיבוי אש ולמד"א, למתנדבים, להפקת הפסטיבל, ללהקות, לאמנים, לרוקדות ולרוקדים, ולכל מי שלוקח חלק באירוע הנפלא הזה. בזכותכם אנחנו כאן שנה אחרי שנה. אני מאחל לכולנו חג כרמיאל שמח".

כל הכתבות, העדכונים וזמני ההופעות במוסף "פסטיבל מחול כרמיאל" 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות