fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"הצוללת היא הבית השני שלי"

סגן י' מיובלים הוא אחד מאנשי הצוות שהביאו ארצה מגרמניה את הצוללת אח"י תנין. ל"צפון-1" הוא מספר על השירות בגרמניה, על הדרך ארצה ועל החיים של צוללן. גאווה מקומית
צוות מאוחד וחזק. הצוללנים של אח"י תנין צילומים: דובר צה"ל
צוות מאוחד וחזק. הצוללנים של אח"י תנין צילומים: דובר צה"ל

צוללת העתיד של חיל הים, אח"י תנין, סיימה את מסעה מגרמניה ובסוף ספטמבר עגנה בנמל חיפה, שם התקבלה על ידי צמרת המדינה: ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה יעלון ונשיא המדינה ראובן ריבלין. שתי צוללות נוספות, גם הן מסוג AIP, אמורות להגיע בשנים הקרובות. הצוללן סגן י', בן 23, תושב יובלים שבמשגב, הוא חלק מצוות הצוללת אח"י תנין. ל"צפון-1" הוא מספר, מנקודת מבטו האישית, על פרויקט הבאת הצוללת ארצה ועל שירותו המאתגר.

סגן י': "הגעתי לקורס חובלים ולשירות בשייטת הצוללות במהלך חיפוש אחר תפקיד רווי באתגרים. התגייסתי במקור לקורס טיס, אך לאחר שלושה חודשים נפלתי ובחרתי להצטרף לקורס החובלים. כיום אני משרת כחובל עם התמחות במגמת שיט בצוללת אח"י תנין".

צוות מאוחד וחזק. הצוללנים של אח"י תנין צילומים: דובר צה"ל
צוות מאוחד וחזק. הצוללנים של אח"י תנין צילומים: דובר צה"ל

תהליך המיון למשרתים בשייטת הצוללות הוא מאוד ייחודי וקפדני. המיון הראשוני מתקיים בביתן חיל הים ולאחריו מגיעה סדרת מיון מאתגרת בבה"ד חיל הים. כל העוברים שלב זה מתחילים קורס צוללן שמכשיר וממיין ושנמשך יותר משנה. מכל המועמדים המזומנים, מתקבלים לבסוף רק כ~5 אחוז. בצוללת משרתיםחובלים, שאותרו במהלך קורס החובלים, נבחנו ושובצו לשרת כחובלים בשייטת הצוללות.

סגן י': "אני מרגיש שנפל בחלקי כבוד גדול לקחת חלק בפרויקט כל כך גדול וייחודי, אשר יתרום מאוד לביטחונה של מדינת ישראל ולביסוס מעמדה כמעצמה אזורית. הצוללת החדשה היא כלי אסטרטגי בעל מערכות חדשניות שמביאות ליכולת שהייה ארוכה יותר מתחת למים, מה שמביא לטווח פעולה רחב יותר". על תקופת השירות בגרמניה, הוא מספר: "חשתי שהצוות נבנה ביחד, התגבשנו ועבדנו כצוות מאוחד וחזק. אלה האנשים איתם אני הולך לבלות לילות כימים בתקופה הקרובה. הצוללת בשבילי היא כמו בית שני".

סגן י' אמנם אימץ לחיקו את הצוללת כבית, אך הוא לא שוכח לרגע מהיכן בא: "מילדות אני גר ביובלים שבמשגב ואני מאוד מחובר למקום, אוהב את הנופים, השקט והאנשים הטובים שמקיפים אותך. אני גאה לייצג את יובלים כחלק ממי שאני ולהוות ייצוג שלה בצוללת, בין אם בגרמניה ובין אם בלב הים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות