fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הכי ישראלי שיש

פסטיבל המחול הגדול בעולם נפתח ביום שלישי במופע הוקרה לנורית הירש. המלחינה נורית הירש: "הופתעתי בגדול מהמחווה בכרמיאל"
פסטיבל 2015 הערב (צילום: אלכס הובר)
פסטיבל 2015 הערב (צילום: אלכס הובר)

כ-1500 רקדניות ורקדנים ממיטב המחול העממי הישראלי רקדו לצלילי השירים שהלחינה נורית הירש במופע הפתיחה של פסטיבל המחול כרמיאל ה-28 שנפתח ביום שלישי. באמיפתיאטרון התקיים מופע מרהיב לעיני קהל של אלפים. במופע הוקרנו על המסך קטעי וידאו וברכות אישיות שהוקלטו במיוחד עבור הירש לערב זה. בין המברכים: הנשיא לשעבר שמעון פרס, ירדנה ארזי, אילנית, רבקה זוהר, יורם טהר לב, עפרה מנור ויהורם גאון שאמר כי הירש היא אחת ממלכות הזמר הישראלי.

נוכחותה של הירש בפסטיבל היא כמו של בת בית שכן במשך רוב שנותיו של הפסטיבל הגיעה המלחינה והתארחה במשך שלושת הימים, משום אהבתה הגדולה למחול ולזמר הישראלי. היא גם הייתה לחלק בלתי נפרד משופטי התחרויות המתקיימות. בשל כך, בתום המופע הפתיע אותה ראש העירייה עדי אלדר כאשר העניק לה את תואר יקירת פסטיבל המחול כרמיאל.

מירי רגב ונורית הירש (צילום: אלכס הובר)
מירי רגב ונורית הירש (צילום: אלכס הובר)
אהרן סולומון, אלי שדה, שלמה ממן
אהרן סולומון, אלי שדה, שלמה ממן (צילום: אלכס הובר)

המופע הפותח התאפיין בדגש על ישראליות, כפי שניתן ליצור ולבצע ללחנים ושירים כל כך מזוהים עם הזמר העברי. תלבושות בצבעי פסטל, שצבעו את הבמה במלואה, לצד תלבושות בסגנון צבאי לשיריה שהולחנו ללהקות הצבאיות, מלודיות בלבוש רומנטי, כל אלו תרמו למופע מגוון בו לא היה ריקוד אחד דומה לשני.

ראש העירייה עדי אלדר בפתח המופע: "הפסטיבל הזה הוא בזכותכם הצופים, שחוזרים שנה אחר שנה לכרמיאל, הפסטיבל מצליח בזכות הרקדנים וכל מי שיש לו יד במחול הישראלי. המופע הערב, מופע הוקרה לחברתי נורית הירש, מלחינה שכותבת את פס הקול של החברה הישראלית. זו חגיגה מדהימה של מחול וזמר".

אורחת הכבוד של הפסטיבל הייתה שרת התרבות והספורט מירי רגב. אלדר החמיא לשרה: "אני מחמיא לה בענק כחברת כנסת לוחמת שהייתה כתובת לכל אחד מראשי הערים ואני בטוח שהיא תצליח בתפקיד שלה".

פסטיבל 2015 הערב (צילום: אלכס הובר)
פסטיבל 2015 הערב (צילום: אלכס הובר)

השרה רגב מצידה הפתיעה ובגדול כאשר הודיעה על הגדלת תקציב משרד התרבות למחול הישראלי ולריקודי העם: "אין שגריר טוב יותר למדינה שלנו מהמחול והאמנות ואין תשובה ניצחת מהפסטיבל הזה לכל המחרימים וההחרמות נגד מדינת ישראל. כי אין משהו יותר ישראלי מלרקוד במעגלים ולשיר שירים ישראלים. התפאורה המרהיבה שניצבת מאחוריי, המופעים והקולות שנחזה בהם הערב שווים ומחזקים את המחויבות האישית שלי, המחויבות להיאבק למען הגדלת תקציב התרבות, להבטיח חלוקה הוגנת ושוויונית של תקציבים ומשאבים. זאת כדי לאפשר לרקדניות ורקדנים מכרמיאל והגליל לצרוך וליצור תרבות. הגיע הזמן לצדק תרבותי".

בסיומו של הערב עלתה הירש לבמה לנגן ולשיר את שירה חלקת אלוהים בליווי הזמרים עדי כהן, לירון רמתי, אלי לוזון, יפעת פחימה וחמישיית רון, באחד הרגעים המרגשים שנראו בפסטיבל בשנים האחרונות. את המחווה סיכמה הירש: "השתתפתי בכל מיני אירועים ומחוות ברחבי העולם. זו המחווה המרגשת והגדולה מכולן, אני מודה לראש העיר ולכל העושים במלאכה על הערב המרגש. תודה רבה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות